Microsoft inviger Windows Phone 8

Permalänk
Melding Plague

Microsoft inviger Windows Phone 8

Windows Phone 8 får draghjälp av telefonjättar och hela Microsofts ekosystem, det var budskapet när Steve Ballmer lanserade det nya operativsystemet vid en presskonferens i San Francisco.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

920an är fin men alldeles för stor för mig =(

Permalänk
Medlem

Grymt sugen på en lur med WP8 efter att ha uppgraderat till Windows 8!
Har inte varit förtjust i Nokias lurar på sistone, men när både HTC och Samsung kommer med i leken så hamnar det hela i ett helt annat sken.

Bye bye iPhone, hello WP8?

Permalänk
Medlem

Såja! Nu börjar det likna något i nyhetsflödet!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

vem köper en windows phone när man nästan kan köpa en iphone 5 för samma pris. Kollar man på arbetsplatser och skolor, så är det inte många eller ingen alls som har någon windows phone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

vem köper en windows phone när man nästan kan köpa en iphone 5 för samma pris. Kollar man på arbetsplatser och skolor, så är det inte många eller ingen alls som har någon windows phone.

Därför att man inte måste tycka som dig?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Får man Jessica Alba på köpet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

vem köper en windows phone när man nästan kan köpa en iphone 5 för samma pris. Kollar man på arbetsplatser och skolor, så är det inte många eller ingen alls som har någon windows phone.

Kan du bara köpa en produkt om andra har den?

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Skrivet av Haxk:

vem köper en windows phone när man nästan kan köpa en iphone 5 för samma pris. Kollar man på arbetsplatser och skolor, så är det inte många eller ingen alls som har någon windows phone.

Bara så du vet så strävar inte hela världens befolkning efter att äga en iphone även om det är en bra telefon

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Oj, det nämns något om WP på Sweclockers! Bara två timmar efter eventets början. Fantastiskt.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bara så du vet så strävar inte hela världens befolkning efter att äga en iphone även om det är en bra telefon

Ibland kan man tro att hela universum kretsar runt att äga den senaste Iphonen/Ipaden eller Androids diton.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Windows Phone 8 verkar faktiskt rätt soft!
Det är ju jävligt cleant iaf

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Såg hela och jag ser fram emot min nya lumia 920 ! hoppas bara de finns nästa vecka som de sa.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Minst lika tråkigt och låst som iOS fast med undantaget att det finns nästan inga appar till Windows Phone.

Permalänk
Sötast

"Trots den närmast totala dominansen av Windows på skrivbordet har Microsoft inte lyckats få något större fäste på mobilfronten."
Men fortsätter Microsoft att stympa sitt desktop OS till något som ser ut som ett surfplatte OS endast för att försöka ta över marknadsdelar till deras andra produkter på andra marknader så borde de nog räkna med att deras kunder om möjligt vänder ryggen och tar sig mot andra operativsystem så som OS X och Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

vem köper en windows phone när man nästan kan köpa en iphone 5 för samma pris. Kollar man på arbetsplatser och skolor, så är det inte många eller ingen alls som har någon windows phone.

För att det finns folk som använder sina telefoner till annat än angrybirds ?
Skämt och sido. Själv funderar jag på att byta alla firmans Androider, Iphones mot just WP8 nallar. Kommer underläta massor i administreringen samt Officedokument kanske äntligen kan fungera någerlunda smärtfritt

Permalänk
Medlem

Webcast: Windows Phone 8 Launch
http://www.microsoft.com/en-us/news/presskits/windowsphone/li...

Börjar 3:06:30

SweC kunde åtminstone länka till eventet..

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem

Office, skydrive och Nokia är främsta anledningen till att WP får ersätta min gamla symbian ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

vem köper en windows phone när man nästan kan köpa en iphone 5 för samma pris. Kollar man på arbetsplatser och skolor, så är det inte många eller ingen alls som har någon windows phone.

Valfrihet är alltid bra.

Konkurrens är är bra för oss konsumenter, samt driver utvecklingen frammåt.

Hoppas att det blir mer konsruktiv diskussion om wp8 i den här tråden.

Tyvärr så spårar alla trådar, som handlar om apple ur, med en massa j*vla gnäll och trollande.

Så jävla tröttsamt.

Permalänk
Medlem

Då borde kanske windows 7.8 dimpa ner till min Lumia 800 snart då?

Permalänk
Medlem

Hade en windows phone en gång och sedan dess aldrig mer. Oavsett hur bra den nu skulle va så har microsoft för alltid förlorat mitt förtroende för deras mobiler på grund av helvetet som var windows phone 6

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

vem köper en windows phone när man nästan kan köpa en iphone 5 för samma pris. Kollar man på arbetsplatser och skolor, så är det inte många eller ingen alls som har någon windows phone.

Jobbar på ett företag med över 4 000 anställda vi har helt gått över till WP, och det fungerar klockrent. Hoppas man kan välja en lumia 920 nästa gång det är dags för byte.

Permalänk
Skrivet av Haxk:

vem köper en windows phone när man nästan kan köpa en iphone 5 för samma pris. Kollar man på arbetsplatser och skolor, så är det inte många eller ingen alls som har någon windows phone.

Ja, WP8 är ganska fail. 3 timmar sedan release, och ändå ser man dom knappt på arbetsplatser och skolor.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninji:

Hade en windows phone en gång och sedan dess aldrig mer. Oavsett hur bra den nu skulle va så har microsoft för alltid förlorat mitt förtroende för deras mobiler på grund av helvetet som var windows phone 6

Antar att du refererar till Windows Mobile 6.5. FYI det finns ingen som helst relation mellan Windows Mobile 6.5 och Windows Phone 7 & 8. Det designades om och skrevs om från grunden när WP7 kom. Så lite fel att döma ut WP8. Nokia 920 verkar skitintressant för min del främst för kameran.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninji:

Hade en windows phone en gång och sedan dess aldrig mer. Oavsett hur bra den nu skulle va så har microsoft för alltid förlorat mitt förtroende för deras mobiler på grund av helvetet som var windows phone 6

Du hade en Windows Mobile. Mobile
Windows Phone är helt nytt. Inget är kvar från WM. Men jag kan tyvärr inte göra något åt att du tappat förtroendet.

Jag tycker synd om alla som säger skit om OSet utan att ens har provat det och upplevt att det faktiskt funkar grymt bra. Har man provat och det inte faller en i smaken är helt OK, men att hata bara för att man har en iPhone eller Droid och det kommer något annat nytt som inte är sitt eget är helt värdelöst.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

När min HTC One X "gjort sitt" så tror jag nog att det är dags att testa WP8.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

vem köper en windows phone när man nästan kan köpa en iphone 5 för samma pris. Kollar man på arbetsplatser och skolor, så är det inte många eller ingen alls som har någon windows phone.

Just därför man inte vill ha en när varenda bruchaa har iphone

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninji:

Hade en windows phone en gång och sedan dess aldrig mer. Oavsett hur bra den nu skulle va så har microsoft för alltid förlorat mitt förtroende för deras mobiler på grund av helvetet som var windows phone 6

Det där är ett "farligt" och tråkigt tankesätt som ofta för mer dåligt än bra med sig...

Jag har slökollat igenom hela presentationen och ser tycker att det ser intressant ut! Det är ju absolut något annat än iOS och Android och jag kan se vissa fördelar. Däremot så tycker jag fortfarande att vissa saker återstår att se och ser ingen anledning att skynda mig ifrån Android.

De närmsta åren är väldigt spännande och jag tror på en oerhört kraftig och fantastisk utveckling för mobiler, datorer och allt däremellan samt ekosystemet av mjukvaror som kretsar kring allting

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Datavetare

Ser tyvärr tungt ut för Nokia

Lumia 920 verkar vara en 4.8" tegelsten, WP8 telefoner som t.ex. HTC 8X verkar vara betydligt mycket trevligare: samma fina upplösning på 1280x720, fast med en 4.3" skärm och en vikt på 130gram.

Man undrar också varför det ska vara så svårt att använda moderna SoC:er till Windows Phone. Snapdragon S4 är definitivt ett kompetent SoC, men utveckling går så pass snabbt här så det är inte alls ovanligt att nyare SoC:er både är snabbare och strömsnålare. Så varför använder inte WP8-telefonerna nya S4 Pro (som framförallt har en betydligt mycket bättre GPU) när man lyckats få in detta SoC i Nexus 4 använda S4 Pro i samma veva som man lanserar Android 4.2?

Snapdragon S4 började ju dyka upp i Android telefoner redan i våras.

Blir svårt att välja nu, var helt inne på en WP8 lur men priset och HW på Nexus 4 är svårt att inte frestas av. Dagens i-lands problem

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte riktigt deras "presskonferens" och början på videon. Precis som apple är det stora helfärgade bilder med kortfattade beskrivningar och de pratar om att du behöver wp8 för att få dina kära nära dig och att de har uppfunnit/återuppfunnit en mass saker. Det känns nästan som att de pratar med en som om man är dum i huvudet.

Men senare i videon visade han mycket av operativsystemet, lite fakta och inte bara marketing. Och för att vara ärligt gillar jag layouten riktigt mycket. Det är kul att de gör något annat än ett rutnät med appar som alla andra operativsystem mer eller mindre är. Det är faktiskt väldigt nytänkande så lite sanning ligger det bakom "återuppfinnandet" av det mobila operativsystemet.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2