Star Wars The Old Republic tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av RapeField:

I och med mega servers så lär du inte vara kvar ensam längre.
Beroende på när du slutade så finns det nu nya Operations, ny Warzones, groupfinder, cartel store, legacy perks, rated warzones, nya daylies, nya worldbossar och lite annat smått och gått (så som grafiken, optimering utav motorn).

Tackar. Är sugen på att testa igen men får göra det själv i så fall. Ingen i guilden är intresserad. Var bara jag som gillade det ursprungligen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

är ju kul att de blir f2p men mina 3 st karaktärer jag hade jobbat på i trial försvann!
Kollat i flera servrar efter dem men dom finns inte.
Ganska surt att behöva starta om från början

Permalänk
Inaktiv

Har lirat lite mer ni som F2P o tycker det fungerar fint, o visst kan jag betala för mig i framtiden om intresset kvarstår.
Dock är det mycket som ny som jag inte förstår.

Cartel market tex, varför ska jag handla där och vad har jag för nytta av mig själv infryst i carbonit? Fattar referensen till Han Solo, men ska jag ha den på mitt skepp då eller vad?

Är lvl7 så är inte så insatt som ni förstår, men riktigt bra att dom gjort F2P, då kan såna som jag spela liret ett gäng timmar och sen bestämma om det är värt det eller inte, utan att känna sig blåst på pengar. Jag vet precis vad jag får. (+en massa mer som jag inte vet såklart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Har lirat lite mer ni som F2P o tycker det fungerar fint, o visst kan jag betala för mig i framtiden om intresset kvarstår.
Dock är det mycket som ny som jag inte förstår.

Cartel market tex, varför ska jag handla där och vad har jag för nytta av mig själv infryst i carbonit? Fattar referensen till Han Solo, men ska jag ha den på mitt skepp då eller vad?

Är lvl7 så är inte så insatt som ni förstår, men riktigt bra att dom gjort F2P, då kan såna som jag spela liret ett gäng timmar och sen bestämma om det är värt det eller inte, utan att känna sig blåst på pengar. Jag vet precis vad jag får. (+en massa mer som jag inte vet såklart)

Att frysa sig själv till carbonit har ingen användbar funktion annat än att det ser roligt ut. Den varar i några sekunder och sedan blir man tinad igen. Du kan använda den när som helst, du behöver inte vara på ditt skepp. Man helar sig själv snabbare när man är infrysen men alla klasser har ju redan en ability som helar sig själv när man inte är i combat så själva healfunktionen ger inget extra mervärde.

Det första jag köpte när de släppte cartel market var Rocket Boots. Jag tror att du måste ha legacy men jag tror att man får legacy vid level 10 nu istället för level 30 som tidigare. Rocket boots gör att du kan under en kort period ta dig fram snabbare, lika snabbt som en egen speeder. Fördelen är att du kan använda Rocket boots inomhus också.

Du kan säkert hitta videos på Youtube hur dom olika sakerna ser ut och vad de används till. Jag rekommenderar att du spanar in det först innan du köper något så du inte blir besviken och köper något som du egentligen inte ville ha.

Permalänk

Tjena kapar tråden lite och undrar vilken server man vill lira på om man e sugen på organiserad pvp, finns det någon överhuvudtaget?

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Hur är swtor nu jämfört med när jag slutade i april? Har ett par game time cards jag kan använda. Slutade inte för att jag inte gillade swtor för det gjorde jag utan för att jag blev ensam kvar i guilden och till slut kändes det som om jag var ensam på planeter med.

Här finns ett gott gäng som praktiskt taget alltid har folk online. Fastnar du inte för det kanske du vill sälja dina GTC, pm:a isf :).

http://friskyttarna.eu/

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tackar. Är sugen på att testa igen men får göra det själv i så fall. Ingen i guilden är intresserad. Var bara jag som gillade det ursprungligen.

Inga problem!
Om du känner för att joina nytt guild med både PvP, PvE samt HC spelare så ansök till Ruthless

Skrivet av Waowt:

är ju kul att de blir f2p men mina 3 st karaktärer jag hade jobbat på i trial försvann!
Kollat i flera servrar efter dem men dom finns inte.
Ganska surt att behöva starta om från början

Kontakta customer support, kan inte tänka mig något annat än att dom fixar det för dig!
Kolla också så att inte du loggat in på fel användare eller liknande

Skrivet av anon4992:

Har lirat lite mer ni som F2P o tycker det fungerar fint, o visst kan jag betala för mig i framtiden om intresset kvarstår.
Dock är det mycket som ny som jag inte förstår.

Cartel market tex, varför ska jag handla där och vad har jag för nytta av mig själv infryst i carbonit? Fattar referensen till Han Solo, men ska jag ha den på mitt skepp då eller vad?

Är lvl7 så är inte så insatt som ni förstår, men riktigt bra att dom gjort F2P, då kan såna som jag spela liret ett gäng timmar och sen bestämma om det är värt det eller inte, utan att känna sig blåst på pengar. Jag vet precis vad jag får. (+en massa mer som jag inte vet såklart)

Finns en hel del onödigt. Jag kan rekommendera dig att köpa packs samt snyggt gear, det är det mest värde just nu. I packs får du en blandning av några items, ett par stycken som du kan crafta med, gear, color kristaller samt mounts
Tänk även på att när du köpt och hämtat ut dina items kan du under 2 timmar göra återköp (om du inte använt saken i fråga).

Skrivet av capkekken:

Tjena kapar tråden lite och undrar vilken server man vill lira på om man e sugen på organiserad pvp, finns det någon överhuvudtaget?

Beror på vad du menar med organiserad PvP. Menar du open world så kör ju mitt guild tillsammans med Reclaim då och då. Menar du ranked warzone kan jag rekommendera Tomb of Freedon Nadd, men då jag inte har något större erfarenhet av de andra servrarna är det svårt att säga.

Permalänk

"When Game Update 1.5 hit Public Test Server (PTS), we listened to your concerns and we increased Quickbars from one to two for Free-to-Play Players, increased Warzones from three to five per week, and reduced the temporary bind on Cartel Market items.

We want you to know that this is an ongoing dialogue. Recently, we’ve seen your feedback on some of the other aspects of our Free-to-Play option and once again, we are working to improve the experience for all of our players.

Starting today, Preferred Status Players will see an increase to their default Quickbars from two (2) to four (4). If you’ve already purchased additional Quickbars, don’t worry: we will be refunding your Cartel Coins for any Quickbar-related purchase.

Additionally, in an upcoming patch (no exact date yet, but players won’t have to wait long), Preferred Status Players will be given four (4) additional character slots, which means that they will have a total of six character slots. As always, Free-to-Play Players can reach Preferred Status simply by purchasing anything from our online store or purchasing a physical copy of the game.

Last but not least, I wanted to share the news that the 50 character limit on Global Active Characters for Subscribers will be removed and increased substantially in the same, aforementioned patch. If you wanted to, you can truly create your own army of Troopers or a legion of Sith Warriors."

http://www.swtor.com/blog/importance-player-feedback-new-free...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Jag testade det när de kom och i betan. Storyn var bra men de tog mig till lvl 37 sith caster sen pallade jag inte. För stelt och grinding etc.

Har det blivit bättre?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Jag testade det när de kom och i betan. Storyn var bra men de tog mig till lvl 37 sith caster sen pallade jag inte. För stelt och grinding etc.

Har det blivit bättre?

Beror på hur du menar. Det är classquest + sidequest ända upp till lvl 50. Utöver att levla med storyquesten kan du alltid köra antingen PvE (Flashpoints) eller PvP (Warzones).
Om du tyckte att det gick för långsamt kan du nu även köpa XP boosts.

Skrivet av blue eyed devil:

"When Game Update 1.5 hit Public Test Server (PTS), we listened to your concerns and we increased Quickbars from one to two for Free-to-Play Players, increased Warzones from three to five per week, and reduced the temporary bind on Cartel Market items.

We want you to know that this is an ongoing dialogue. Recently, we’ve seen your feedback on some of the other aspects of our Free-to-Play option and once again, we are working to improve the experience for all of our players.

Starting today, Preferred Status Players will see an increase to their default Quickbars from two (2) to four (4). If you’ve already purchased additional Quickbars, don’t worry: we will be refunding your Cartel Coins for any Quickbar-related purchase.

Additionally, in an upcoming patch (no exact date yet, but players won’t have to wait long), Preferred Status Players will be given four (4) additional character slots, which means that they will have a total of six character slots. As always, Free-to-Play Players can reach Preferred Status simply by purchasing anything from our online store or purchasing a physical copy of the game.

Last but not least, I wanted to share the news that the 50 character limit on Global Active Characters for Subscribers will be removed and increased substantially in the same, aforementioned patch. If you wanted to, you can truly create your own army of Troopers or a legion of Sith Warriors."

http://www.swtor.com/blog/importance-player-feedback-new-free...

Uppdaterade första posten med denna nyheten.
Passade även på att skriva lite kort om 1.6 som kommer nu på tisdagen.
http://ruthless.se/index.php?topic=5504.0

Permalänk
Avstängd

Så vi som Haft en subscription, vad gäller för oss? Samma sak som för f2p användare? Bara att vi betalat för spelet?

Sedan läste jag nåt om att f2p spelare får grinda mycket då man inte har tillgång(?) till alla quests.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Vetefan, jag har 300 CP står de i listan men har inget i spelet. Vetefan om jag måste göra något för att få dem.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Så vi som Haft en subscription, vad gäller för oss? Samma sak som för f2p användare? Bara att vi betalat för spelet?

Sedan läste jag nåt om att f2p spelare får grinda mycket då man inte har tillgång(?) till alla quests.

Alla spelare som kommer tillbaka (Som betalt för spelet) får "Preferred Status" vilket ger lite extra förmåner om man jämför med F2P spelare.

Det stämmer inte, questen är exakt den samma för F2P som för betalande spelare. Det ända som skiljer åt är att F2P får lite mindre XP.

Skrivet av Goteborgan:

Vetefan, jag har 300 CP står de i listan men har inget i spelet. Vetefan om jag måste göra något för att få dem.

Förstår inte riktigt hur du menar?
Har du 300 Cartel Coins? I sådana fall kan du logga in på ditt konto i launchern och köpa ingame saker för dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RapeField:

Förstår inte riktigt hur du menar?
Har du 300 Cartel Coins? I sådana fall kan du logga in på ditt konto i launchern och köpa ingame saker för dom.

Ahh, Coints va de.

På swtor.com under Cartel Coints står de jag har 300 tror jag.

Men i spelet om jag kollar där, har jag inga alls.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Ahh, Coints va de.

På swtor.com under Cartel Coints står de jag har 300 tror jag.
http://puu.sh/1yjgp

Men i spelet om jag kollar där, har jag inga alls.

Är du säker på att du inte har spenderat dom?
Kolla med Customer Support annars!

Permalänk
Medlem

Får ta och ge spelet in till chans nu när det är free to play.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RapeField:

Alla spelare som kommer tillbaka (Som betalt för spelet) får "Preferred Status" vilket ger lite extra förmåner om man jämför med F2P spelare.

Ja då ska man försöka komma ihåg sitt kontonamnlösenosv....ochde3idiotiskafrågorna.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av RapeField:

Är du säker på att du inte har spenderat dom?
Kolla med Customer Support annars!

Jag har inte spenderat dem, gick direkt in och kollade i storen, hade inget. Mailade dem men fick bara sånt skit autosvar, svårt att få tag på deras support nu mer.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Ahh, Coints va de.

På swtor.com under Cartel Coints står de jag har 300 tror jag.
http://puu.sh/1yjgp

Men i spelet om jag kollar där, har jag inga alls.

Är du subscriber? Dessa rewards får man bara om man subscribar (eller använder ett pre-paid game card) någon gång mellan tiden då spelet blev F2P (15 november) till 20 december. Du behöver inte ha varit subscriber hela denna tid, du behöver bara ha varit det någon gång under denna tid.

Här kan du läsa mer om det: http://www.swtor.com/support/helpcenter/6776

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ja då ska man försöka komma ihåg sitt kontonamnlösenosv....ochde3idiotiskafrågorna.

I värsta fall kan du alltid ringa dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Är du subscriber? Dessa rewards får man bara om man subscribar (eller använder ett pre-paid game card) någon gång mellan tiden då spelet blev F2P (15 november) till 20 december. Du behöver inte ha varit subscriber hela denna tid, du behöver bara ha varit det någon gång under denna tid.

Här kan du läsa mer om det: http://www.swtor.com/support/helpcenter/6776

Jasså, tack för informationen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Har spelat det dom sista tre dagarna. Gillade verkligen kotor 1 och 2, men känner inget särskilt inför swtor. Class-storyn är väl bra än så länge, men jag gillar i princip inget som har med mmorpg:et att göra. Hade gillat det bättre som SP. Köpte en månad, men blir nog inte fler.

Permalänk
Avstängd

"To play this character you must validate your email....URLHERE"

Öööh okej? Sen då? Man ombeds logga in och kommer sedan till deras vanliga swtor.com sida, fast inloggad.
Går inte spela detta spelet för att Bioklåpare inte kan fixa sitt..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

"To play this character you must validate your email....URLHERE"

Öööh okej? Sen då? Man ombeds logga in och kommer sedan till deras vanliga swtor.com sida, fast inloggad.
Går inte spela detta spelet för att Bioklåpare inte kan fixa sitt..

Eller så kanske du gör fel :)?
Kan du kanske beskriva ditt problem lite mer ingående?
Det låter som det problemet jag hade när jag glömde att skriva in min security key. Om inte annat kan man som vanligt alltid kontakta kundtjänsten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RapeField:

Eller så kanske du gör fel :)?
Kan du kanske beskriva ditt problem lite mer ingående?
Det låter som det problemet jag hade när jag glömde att skriva in min security key. Om inte annat kan man som vanligt alltid kontakta kundtjänsten.

Va?
Jag loggari n på mitt konto.
Är vid character screen.
Trycker play.
Går inte för jag måste verifiera eposten för den karaktären? Dafuq? Klickar på länken som ges och loggar då in på hemsidan, inget mer kan man göra.

Citat:

"To continue playing this character, you must validate an email address for your account. You may validate your email account by visiting account.swtor.com/user/info"

Mitt konto samt epost har varit validerat sedan spelet kom ut.
Och ändrade eposten idag och validerade, får samma skit meddelande ingame.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Va?
Jag loggari n på mitt konto.
Är vid character screen.
Trycker play.
Går inte för jag måste verifiera eposten för den karaktären? Dafuq? Klickar på länken som ges och loggar då in på hemsidan, inget mer kan man göra.

Mitt konto samt epost har varit validerat sedan spelet kom ut.
Och ändrade eposten idag och validerade, får samma skit meddelande ingame.

Jag hade svårt att förstå vad du menade därav frågade jag om du kunde förklara lite mera
Enligt andra som har haft problemet så ska man ändra mailen, men i och med att du redan har gjort det är nog det enda alternativet att kontakta customer support.
Du kan även testa att validera din email via Origin då dom använder samma lösenord / användarnamn som SWTOR.

Permalänk

Började igen och kör Sith men funderar på rerolla "republic" vilken server kör du på rapefield?

Jag hade heller inte kvar några chars när jag loggade in och lade på 1 månad och gick in och spelade på mitt konto. Något smidigt sätt att ringa supporten med då jag mailat och dom verkar inte fatta ett skit tyvärr även om jag skriver vilka chars jag hade och namn lvl osv och jag vill ha tillbacks dom då jag ej hittar dom från förut då jag lirade vid release.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av TwiceFire:

Började igen och kör Sith men funderar på rerolla "republic" vilken server kör du på rapefield?

Om du går tillbaka till första inlägget i denna tråd, så får du svaret på din fråga.

Permalänk
Medlem

Star Wars: The Old Republic Rise of the Hutt Cartel släpps nu till våren. Läs mer om det här:
http://www.swtor.com/rothc
http://ruthless.se/index.php?topic=5627.0

Skrivet av TwiceFire:

Började igen och kör Sith men funderar på rerolla "republic" vilken server kör du på rapefield?

Jag hade heller inte kvar några chars när jag loggade in och lade på 1 månad och gick in och spelade på mitt konto. Något smidigt sätt att ringa supporten med då jag mailat och dom verkar inte fatta ett skit tyvärr även om jag skriver vilka chars jag hade och namn lvl osv och jag vill ha tillbacks dom då jag ej hittar dom från förut då jag lirade vid release.

Precis som Trudgelmer påpekar så finns det i första posten. Men jag spelar på Tomb of Freedon Nadd

Låter som om många har detta problemet. Jag ska maila en kille som jag känner på Bioware och kolla med honom. Återkommer!

Permalänk

Jätte snällt hör av dig så fort du fått tag i någon info. Brorsan min hade kvar sina char konstigt nog och inte heller kört sedan release.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå