Star Wars The Old Republic tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av matubas:

Intressant intervju med Biowares Cory Butler ang SWTOR, bla kommer man kunna betala för Character transfers i en uppdatering efter update 2.1.

Källa:
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/367/feature/7403/Star...

Transfers skulle dom ha släppt mycket tidigare anser jag. Men det är ju bra att det äntligen kommer.

Permalänk

Tänkte testa lira swtor igen. Körde vi releasen sen har det inte blivit mer.
Är fördelarna med betalversionen stora? Går det att köpa game cards billigt någonstans eller kan man lika gärna köra på subscribe direkt på officiella hemsidan?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk

om någon vill spela swtor lägg till Lugganath. lvl 14 Vanguard, spelar på the red eclipse

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikingablod:

om någon vill spela swtor lägg till Lugganath. lvl 14 Vanguard

Vilken server kör du på? Själv kör jag med gillet Friskyttarna på The Red Eclipse.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni alla om 2.1 då?
Måste nog med handen på hjärtat säga att jag blev besviken över de otroligt kostnaderna. Jag kan till en viss del förstå att det inte är gratis, men Subscriber borde få en REJÄL rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Britney:

Vad tycker ni alla om 2.1 då?
Måste nog med handen på hjärtat säga att jag blev besviken över de otroligt kostnaderna. Jag kan till en viss del förstå att det inte är gratis, men Subscriber borde få en REJÄL rabatt.

Enormt besviken över hela Cathar rasen. Den användes som en "perk" som skulle komma med Rise of the Hutt Cartel och sen måste man ändå köpa den för Cartle coins. Den borde kosta för de som inte har köpt expansionen, de andra borde få den gratis.
Customizations kan jag förstå att de kostar extra men det borde vara credits inte CC. Dyes borde gå att köpa även med credits och inte vara låst till Cartle market eller artifice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Sas:

Enormt besviken över hela Cathar rasen. Den användes som en "perk" som skulle komma med Rise of the Hutt Cartel och sen måste man ändå köpa den för Cartle coins. Den borde kosta för de som inte har köpt expansionen, de andra borde få den gratis.
Customizations kan jag förstå att de kostar extra men det borde vara credits inte CC. Dyes borde gå att köpa även med credits och inte vara låst till Cartle market eller artifice.

Finns dyes att köpa på CE vendor och Security Key vendor. Sen har du alltid GTN om du vill köpa med ingame credits. Kan även köpa Cathar där för ingame credits då där är alltid någon som lägger upp det.

Dyes på GTN är löjligt billiga då typ alla som har artifice pumpar ut dom som galningar.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

kan ju ge er ett tips on ni är subscribers eller tänker köpa gametime.
ICA MAXI säljer just nu 60dagars game time för 99kr. jag köpte på mig det dom hade i butiken där jag bor 180 dagar gametime för 300 är fasiken inte farligt.

Finns fortfarande några ex i butik men rätt störande att man måste klicka sig igenom alla butiker för att se var de finns. Och ännu värre att de inte skickar från butik utan man måste hämta där. Lite långt för mig att åka till t ex Hyllinge där de finns i lager.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Finns dyes att köpa på CE vendor och Security Key vendor. Sen har du alltid GTN om du vill köpa med ingame credits. Kan även köpa Cathar där för ingame credits då där är alltid någon som lägger upp det.

Dyes på GTN är löjligt billiga då typ alla som har artifice pumpar ut dom som galningar.

Sant. Men då de flesta inte är CE utan bara SK så finns det bara White-Red att köpa för Creds. GTN finns ju alltid, det har jag inte tänkt på tbh. Antog att dyes skulle ligga skyhögt där.

Cathar på GTN har jag sett men mitt problem med rasen är att när man skulle se vad RotHC skulle innehålla så visade dom Cathar som en sak som skulle komma i och med expansionen. Som Pandariens i MOP. Tycker det är dåligt av dem att använde Cathar så och sedan krävs det ytterligare betalningar(ingame eller riktiga spelar ingen roll).

Permalänk

Testar lite crafting för första gången. Artificing närmare bestämt. Märkt att det blir dyrt att köpa alla nya ritningar och även att köpa de mats jag inte får tag i genom min Archeology.
Någon som har en smart plan? Ett bra upplägg?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Testar lite crafting för första gången. Artificing närmare bestämt. Märkt att det blir dyrt att köpa alla nya ritningar och även att köpa de mats jag inte får tag i genom min Archeology.
Någon som har en smart plan? Ett bra upplägg?

Är du F2P? Ananrs kan du ju ha 3 Crew Skills och då väljer du två stycken som kompletterar Artifice, alltså Archeology och Treasure Hunting och då ska du inte behöva köpa mats.

Permalänk
Skrivet av Mr.Sas:

Är du F2P? Ananrs kan du ju ha 3 Crew Skills och då väljer du två stycken som kompletterar Artifice, alltså Archeology och Treasure Hunting och då ska du inte behöva köpa mats.

Har Archeology. Råkade välja uwt som tredje. Värt att byta till th tror du?
Mina finansiella problem är dock lösta då jag fick 50k av en guildie.
Har en del mats i banken som jag ska försöka kränga.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Har Archeology. Råkade välja uwt som tredje. Värt att byta till th tror du?
Mina finansiella problem är dock lösta då jag fick 50k av en guildie.
Har en del mats i banken som jag ska försöka kränga.

Jag brukar köra med två skills som ger mig mats för min huvudskill. Har för mig att det är TH and Arch som kompletterar Art men UWT kanske funkar det med. Det jag tycker att du borde se över är ifall du får mats du behöver via UWT. Om du gör det ser jag ingen anledning till att byta ut det.

Antar att du är relativt låg level då 50K löser dina problem Det kostar mer att köpa skills i lvl 40 lol.

Permalänk
Medlem

Det är Treasure Hunting som ger mats för att skapa blå och lila grejor för Artificer, inte Underworld Trading. Men det används som sagt bara för att göra blå och lila, om du bara ska levla genom att skapa gröna saker så borde det räcka med Archeology.

Permalänk
Skrivet av Skyflyer:

Det är Treasure Hunting som ger mats för att skapa blå och lila grejor för Artificer, inte Underworld Trading. Men det används som sagt bara för att göra blå och lila, om du bara ska levla genom att skapa gröna saker så borde det räcka med Archeology.

Behåller nog uwt då jag nått en bit upp där. Materialet jag får kan jag sälja så jag kan köpa sådant jag saknar till Artifice.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Var köper man 60-dagars "game timecard" billigast egentligen? Bäst vore det om det fanns någon webbutik där man kunde få koden skickad till sig via email. Tacksam för svar!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

kollat g2play eller randyrun.com ? borde finnas på nån av dom iaf.

Permalänk
Skrivet av Zyller:

kollat g2play eller randyrun.com ? borde finnas på nån av dom iaf.

Okej får kika där. Tack!

Vilka servers lirar ni på förresten?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Var köper man 60-dagars "game timecard" billigast egentligen? Bäst vore det om det fanns någon webbutik där man kunde få koden skickad till sig via email. Tacksam för svar!

Antagligen inte billigast men du kan ju köpa 60 dagar via ditt konto på Swtor.com. Har för mig att det kostar 244kr.

EDIT: Har för mig att priserna varierar med hur Dollarn står gentemot kronan.

Permalänk
Skrivet av Mr.Sas:

Antagligen inte billigast men du kan ju köpa 60 dagar via ditt konto på Swtor.com. Har för mig att det kostar 244kr.

EDIT: Har för mig att priserna varierar med hur Dollarn står gentemot kronan.

Jo jag är medveten om att det alternativet finns men jag tänkte försöka komma lite billigare undan (om det är möjligt).

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

beställ från the hutt från england. Tar ett tag men priset är lägst. Tror det var 189 för 60 dagar senast jag köpte

Permalänk

Ingen som spelar Republic på "The Tomb of Feedon Nadd"? Skulle vara kul att ha någon att spela med eller gå med i ett svenskt gille.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Ingen som spelar Republic på "The Tomb of Feedon Nadd"? Skulle vara kul att ha någon att spela med eller gå med i ett svenskt gille.

Själv spelar jag på The Red Eclipse men Ruthless/Reclaim spelar på Tomb of Freedon Nadd. Ruthless är ett Empire gille men de har även ett Republic gille som heter Reclaim. Du kan läsa mer här: http://ruthless.se/index.php?page=RuthlessSWTOR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Ingen som spelar Republic på "The Tomb of Feedon Nadd"? Skulle vara kul att ha någon att spela med eller gå med i ett svenskt gille.

Jag har mina Sorc kvar där om du är sugen. Kan dock tänka mig börja om varsom också. Varit sugen att köra igen sedan det gick F2P (kommer dock betala).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av Skyflyer:

Själv spelar jag på The Red Eclipse men Ruthless/Reclaim spelar på Tomb of Freedon Nadd. Ruthless är ett Empire gille men de har även ett Republic gille som heter Reclaim. Du kan läsa mer här: http://ruthless.se/index.php?page=RuthlessSWTOR

Intressant! Tack ska du ha.

Skrivet av Gambit_2K:

Jag har mina Sorc kvar där om du är sugen. Kan dock tänka mig börja om varsom också. Varit sugen att köra igen sedan det gick F2P (kommer dock betala).

Jag har precis fixat subscription , helt klart värt det. Jag Pm:ar dig mitt ingame-nick.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Om du är PVP-baserad så rekommenderar jag Republic of Sweden, vi äter Ruthless och Reclaim till frukost i PVP. Inte ens roligt längre.

(Med all respekt för Ruthless&Reclaim ^_^)

Permalänk

Hmm, kanske borde hoppa på SWTOR tåget igen jag med.. lirade lite vid release och tyckte att delayen av skills vid pvp var "lite" störande.. är det samma sak fortfarande? lirade assasin då.

Permalänk
Skrivet av Sammyc51:

Om du är PVP-baserad så rekommenderar jag Republic of Sweden, vi äter Ruthless och Reclaim till frukost i PVP. Inte ens roligt längre.

(Med all respekt för Ruthless&Reclaim ^_^)

Nja är nog mera sugen på PvE även om jag råkar spela på PvP-server , blev lite snurrigt när jag valde server.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av superzebb:

Hmm, kanske borde hoppa på SWTOR tåget igen jag med.. lirade lite vid release och tyckte att delayen av skills vid pvp var "lite" störande.. är det samma sak fortfarande? lirade assasin då.

Ja visst är det fördröjning på skillsen , dock kan jag inte uttala mig om hur det var vid release.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Om du är PVP-baserad så rekommenderar jag Republic of Sweden, vi äter Ruthless och Reclaim till frukost i PVP. Inte ens roligt längre.

(Med all respekt för Ruthless&Reclaim ^_^)

Haha, vi har vunnit alla PvP events vi någonsin haft Så nej det stämmer ju inte alls faktiskt.
PvP generellt kan stämma i vissa fall då vi är såpass stora att nivån hos våra medlemmar varierar