Arctic Accelero Hybrid & Gigabyte GTX 670 Windforce X3 2gb

Permalänk

Arctic Accelero Hybrid & Gigabyte GTX 670 Windforce X3 2gb

Hej ,har en fråga, köpte här ifrån nyss en Gigabyte GTX 670 Windforce X3., den funkar bra ,men när ja klockar den med olika program , blir den så pass varm på minsta överklockning ,över 70c, och inte minst fläktar låter som jetplan, har kollat Arctic Accelero Hybrid ,är sugen på den, men vet inte om den passar, nån som har bytt ,eller vet ?, hittar inte info nånstans, hade innan Gigabyte GTX 560 ti ,och den var klockad 1gig och 4,5 gig minne, men gick aldrig över 65 c ,och de 2 fläktarna var tysta
har uppdaterat bios på 670

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

prova att kolla så att det är inte en massa damm i kylflänsen. så att kylningen blir sämre.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

prova att kolla så att det är inte en massa damm i kylflänsen. så att kylningen blir sämre.

den är ren ,har sidopanelen öppet ,och bra venilation runt övrigt är allt som ska, ville bara fråga om jag kan byta Arctic Accelero Hybrid till den,
för minsta överklockining då låter den för mycket ,och vill inte att temp går över 67-68c även fullt ös
när det körs utan belastning är den ok tyst & sval

Permalänk
Medlem

Vad skumt, jag har ett sånt också men det enda jag har gjort är en egen fläktkurva i MSI Afterburner sen är det tyst. Har också överklockat 40 MHz på kärnan och lite minne men det är tyst o svalt hela tiden.

Prova göra en egen kurva och kolla graferna för att hitta precis när det blir varmt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Skrivet av NiklasN:

Vad skumt, jag har ett sånt också men det enda jag har gjort är en egen fläktkurva i MSI Afterburner sen är det tyst. Har också överklockat 40 MHz på kärnan och lite minne men det är tyst o svalt hela tiden.

Prova göra en egen kurva och kolla graferna för att hitta precis när det blir varmt.

Skickades från m.sweclockers.com

just det vill jag inte (: , men kanske gör, men ändå, är mitt huvudfråga om jag kan byta Arctic Accelero Hybrid till den, men har inte fått svar till den, men tack ändå p.s har lekt nu med kurverna och hur än man sätter kurvan, blir jag inte nöjd, tex ja spelar Diablo 3 , då går tempen 77-78 c även vid full fläkt och låter där efter, gillar kortet , presterar bra kör 1,267 gig core och 7 gig minne stabilt,men är inte närheten så bekvämlig ,när det gäller temp & ljud, som min 560 ti var, vill ha bättre & tystare kylning, jag får väl ringa tek,support komplett ,dustin mm, och fråga om det går sättä Arctic Accelero Hybrid till den, men tack ändå er respons

Permalänk

Har nu köpt & installerat Arctic Accelero Hybrid ,och kan säga att jag ångrar inte en sekund,även den var dyr och småbökigt att installera, sänkte max tempen från 80 till 55, och när jag har fläkten den på max ,låter det mindre än winforce x3 på ide, rekommenderar starkt, nu på ide, är den 35 c och fläkt 25%, på 1250 mhz core & 7,2 gig minne, har kört 1350 core ,men 1250 räcker för mig