Permalänk
99:e percentilen

Reklam på SweClockers

Många känner till meddelandet som SweClockers visar för personer som kör AdBlock:

Vi har upptäckt att du blockerar annonser. SweClockers.com finansieras av annonser och vi arbetar aktivt för att hålla dessa så relevanta och givande som möjligt. Vi ber dig att avaktivera blockeringen och därmed hjälpa oss att underhålla och utveckla webbplatsen. Läs mer.

Det är verkligen sant. Reklamen på SweClockers är väldigt relevant och är alltid pålitlig att klicka på. Helt enkelt mycket bra annonsering och jag vill gärna stödja SweClockers genom att visa reklamen. Ändå kör jag AdBlock. Varför det? Jo, för en av de jobbigaste sakerna som finns på webbsajter är animerad reklam. Till skillnad från statisk reklam stjäl den mycket effektivt all uppmärksamhet från användaren. Jag vill inte ha animerad reklam, för det stör mitt surfande.

Mer konkret diskussionsunderlag:
- Vad tycker SweClockers användare om reklamen på SweClockers?
- Går det att ställa in så man endast ser den statiska reklamen? (Borde vara möjligt, då den animerade är gjord i Flash. (Nej, jag vill inte avinstallera Flash.))

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

flashblock

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zuggmate:

Många känner till meddelandet som SweClockers visar för personer som kör AdBlock:

Vi har upptäckt att du blockerar annonser. SweClockers.com finansieras av annonser och vi arbetar aktivt för att hålla dessa så relevanta och givande som möjligt. Vi ber dig att avaktivera blockeringen och därmed hjälpa oss att underhålla och utveckla webbplatsen. Läs mer.

Det är verkligen sant. Reklamen på SweClockers är väldigt relevant och är alltid pålitlig att klicka på. Helt enkelt mycket bra annonsering och jag vill gärna stödja SweClockers genom att visa reklamen. Ändå kör jag AdBlock. Varför det? Jo, för en av de jobbigaste sakerna som finns på webbsajter är animerad reklam. Till skillnad från statisk reklam stjäl den mycket effektivt all uppmärksamhet från användaren. Jag vill inte ha animerad reklam, för det stör mitt surfande.

Mer konkret diskussionsunderlag:
- Vad tycker SweClockers användare om reklamen på SweClockers?
- Går det att ställa in så man endast ser den statiska reklamen? (Borde vara möjligt, då den animerade är gjord i Flash. (Nej, jag vill inte avinstallera Flash.))

Inte sett en enda reklam här så problemet existerar inte...
SC tjänar pengar ändå, var inte orolig.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

"klick to flash" är en av de mest nödvändiga tillägen som finns i min mening. Istället för reklamen/flash filen ser du en grå ruta med ordet "flash" en klickning i denna ruta så dyker innehållet upp. Kan vara störande på tex youtube men om man inte har helt fel så kan man lägga in undantag.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Mer irriterande reklam gör så att Jonas och Emil kan få lön (antar jag?) för jobbet dom gör. Fredagspanelen, lyssna på podcast, läsa alla omfattande tester och artiklar samt forumet. Det är värt lite blink för min del. Det är inte direkt gratis att ha en webbplats som detta bara och driva en server / hårdvara är en liten del av hur mycket allt kostar. Tror ni det är gratis för dom att driva det eller?

...men jag håller med, blinkande reklam är irriterande.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)