Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

660 Vs 680

Hej, funderar på att byta upp mig i grafikkort och jag undrar vad ni tycker om jag ska köpa ett 680 eller och jag ska köpa 2 660 och köra SLI?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Undvik SLI om du kan, kör 680.

Speldator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Okej men vf ska jag undervika SLI?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av sebbe_1996:

Okej men vf ska jag undervika SLI?

ms och andra eventuella "problem" sen blir det varmare, drar antagligen mer ström osv

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av sebbe_1996:

Hej, funderar på att byta upp mig i grafikkort och jag undrar vad ni tycker om jag ska köpa ett 680 eller och jag ska köpa 2 660 och köra SLI?

Spelar roll vad för spel du ska spela, på vilken upplösning du spelar samt vad dina krav är i fps på den "detalj nivån" du vill spela på.

SLI 660 är självklart bättre än ett singel 680 men det kommer ju alltid negativa saker med att köra SLI också. Det gäller att spelen har support för det samt att du har relativt bra luftflöde i chassit (Bör inte vara något problem). Microstuttering kan vara en bieffekt också.

Men om dina krav inte är alltför höga så bör du klara dig med ett singel 680, t o m ett 670 kanske. Men om du vill köra på ultra med 60+ fps så kanske man får kolla lite på hur det presterar.

Tips är att kolla här lite om något spel du vill ha finns med
http://www.sweclockers.com/recension/15858-nvidia-geforce-gtx...

Tänk på att inte ENBART kolla på Battlefield 3 som de flesta gör, om du nu inte ENBART ska spela Battlefield 3