Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2011

Gpu temp? Nytt chassi?

Tjenare, sitter i bf3 och känner att datorn blir förbannat varm, Tittar och mitt graffe ligger på 74grader. Har ett msi 580 OC med twin II kylare
Är det normala temps? eller ska man titta på nått chassi som kan kyla mer? känns som att jag inte får ur värmen ur chassit =/ Har ett fulltower phantom chassi från NZXT

Tacksam för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

74 grader är helt ok. Dock så kan de vara lite höga temps för bf3. Vilket varvtal ligger fläktarna på grafikkortet? När dom ligger vid dom tempsen?

Phantom är ett stort chassi och borde klara av att få ut luften. Kolla så att fläkarna är monterade åt rätt håll och att inte alla blåser in luft

Top/bak = luft ut.
Fram/under = in luft. Har för mig att Phantom har intag undertill.

Chassi: H2 | Processor: Intel i7 2600K 4.4Ghz | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE | 2st 120GB SSD, Kingston HyperX (raid 0) | Grafikkort: R9 290X | Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 800W modulär | Tangentbord: Dell SK-8135 | Mus: Logitech MX518 | Musmatta: Sweclockers Qpad| Skärm: 2st 25.5" asus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Gathor:

74 grader är helt ok. Dock så kan de vara lite höga temps för bf3. Vilket varvtal ligger fläktarna på grafikkortet? När dom ligger vid dom tempsen?

Phantom är ett stort chassi och borde klara av att få ut luften. Kolla så att fläkarna är monterade åt rätt håll och att inte alla blåser in luft

Top/bak = luft ut.
Fram/under = in luft. Har för mig att Phantom har intag undertill.

Varför skulle det vara mycket i BF3 ?
Det är väl inte så att BF3 är krävande, hmm kunde nästan tro det.
Helt klart jobbar grafikkort arslet av sej i BF3.