Problem med överklockning: Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem

Problem med överklockning: Gainward GeForce GTX 570

Hur jag än försöker kan jag ej klocka kärnan över 810Mhz. Det varken krashar eller ger mig ett felmeddelande utan höjer helt enkelt inte klocken över det. Är det möjligtvis något som throttlar mitt grafikkort? (Om det nu heter så)

Jag använder msi Afterburner 2.2.5 Beta 1 nu, men har även haft samma problem med tidigare versioner.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Okej, så du ställer in en högre klockfrekvens och det ser ut att accepteras(?) men den kör inte den frekvensen?

Är detta baserat på grafen i afterburner (efter att ha kört någon 3D-grej?), eller hur är detta konstaterat?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ja, precis. Detta konstaterar jag utifrån på grafen i afterburner, med tanke på att den visar den nya kockfrekvensen en kort stund då jag just ändrat.

http://imageshack.us/photo/my-images/842/clocken.jpg/