Ingen signal på Samsung smart TV när jag sätter i kabeln igen.

Permalänk
Medlem

Ingen signal på Samsung smart TV när jag sätter i kabeln igen.

Började med att jag igår drog ut monitor kabeln (DVI till HDMI) för att trassla upp sladdarna till tangentbord och mus, när jag sedan kopplade in kabeln igen så sa den bara ingen signal.

Jag har testa att söka efter signal på TVn med ingen framgång, har dragit ur kablarna och satt i igen, har testat den andra DVI ingången på grafikkortet, har testat andra HDMI ingångar på TVn. Jag har också testat med att dra ut alla kablar från datorn och plocka ut grafikkortet men det funkar inte heller.

Jag kan få signal i felsäkert läge men då bara 800x600 och när jag startar upp den i normalt läge igen så funkar det inte (jag hör när skype loggar in etc).

Jag sitter just nu med min gamla tv som jag hade som monitor innan den nya TVn (DVI till DVI) och det funkar som vanligt, men när jag kopplar in den nya TVn igen så får den fortfarande ingen signal (så det verkar inte som det är datorn som strular).

Så, jag har ingen aning om vad det kan vara. När jag köpte TVn så var det inga problem, när jag köpte nytt grafikkort (660ti) så var det inga problem heller. Har bara vart denna gången då jag drog ut kabeln från den nya TVn ifrån det nya grafikkortet.

Är det någon inställning jag kan reseta på TVn? Är det något fel på TVn helt plötsligt (kan ju få 800x600 i felsäkert läge med den)?

Tacksam för svar.

EDIT: Fick det fixat, Sista kopplings möjligheten som jag inte hade testat (HDMI på kortet till HDMI 2 av 3 på TVn.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Flera trådar om samma ämne är inte tillåtet.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.