Permalänk
Medlem

Fungerar Antec 920 som ända utblås?

Som rubriken säger, funderar huruvida en Antec 920 fungerar som utblås i ett Corsair 550D. Kommer temperaturen i chassit bli för varmt? I övrigt kommer det finnas 3st fläktar för insug och luckorna på sidan och toppen kommer sitta kvar. Grafikkort är ett GTX670 av referensmodell.

Permalänk

Det är oftast bra att sträva efter positivt lufttryck i chassit, då luft därför pressas ut ur alla springor, vilket motverkar dammutveckling. Man uppnår positivt lufttryck med fler intakes än exhausts

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Det är oftast bra att sträva efter positivt lufttryck i chassit, då luft därför pressas ut ur alla springor, vilket motverkar dammutveckling. Man uppnår positivt lufttryck med fler intakes än exhausts

Så det är inget negativt att ha en radiator som agerar "motstånd" det kommer passera lika mycket luft som om jag hade haft en 120mm fläkt där som utsug bara?

Permalänk
Skrivet av X-oiL:

Så det är inget negativt att ha en radiator som agerar "motstånd" det kommer passera lika mycket luft som om jag hade haft en 120mm fläkt där som utsug bara?

radiatorn i sig gör näst intill inget för chassi temperaturen, så det behöver du inte alls tänka på.. men det som kommer att hända att att din processor kommer gå något varmare då den "kyls" av chassits varmluft..

Körde själv precis samma som du ett tag, 550D med Antec 920 Kühler som enda utblås. tempen var fortfarande ca 35 idle och uppåt 45-55 i spel..

Sen gick pumpen sönder för mig.. nu kör jag med Noctua U12P och ångrar att jag inte skaffade en vattenlösning till..

Mitt tips.. Kör hårt!

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970