Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2010

Överklockning!

Tjena för 2-3 veckor sen in skaffa jag mig för första gången enligt mig en bra dator. Vad jag ville uppnå av det jag köpte hög prestanda i spel, detta är också första gången jag kör en annan CPU kylare än Intels originala kylare. Jag tänkte för mig själv att jag skulle ge mig på att överklocka min CPU, jag kollade runt i swec och tillslut hittade jag vad jag skulle ha.

Efter jag har läst "Den kompletta överklockningsguiden för Sandy och Ivy bridge" och kollat på videos och pratat med vänner så förstår jag inte mig på vad för volt och hur jag egentligen ser själv om det är stabilt att köra 24/7.

CPU: I5-3570k Ivy bridge
CPU kylare: Thermalright HR-02 Macho (Varför kör jag inte vatten kylning? för jag trodde det skulle bli väldigt jobbigt att installera)
Moderkort: MSI Z77A-GD55

Vad jag fråga efter är helt enkelt någon ute på swec som vill hjälpa en noob med att överklocka sin fina CPU!

MSI Z170A KRAIT|Intel Core i5-6600K |Corsair 2666MHz VENGEANCE LPX (8gb)|SSD: 128GB/ SSD: 250/ HDD: 1,5 TB| EVGA 970 SC

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

att den är stabil är väll att den inte blåskärmar? någon annan får rätta mig om jag har fel.

OS: Windows 7 Ultimate 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
RAM: 8192 MB GPU: 7970 Vapor-x Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014