Palit GeForce GTX 680, stacked PCIE kontakter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jun 2008

Palit GeForce GTX 680, stacked PCIE kontakter?

Fick ut detta kortet på garantin som ersättning för mitt Asus GTX670 Top. Vet att jag fått en bättre serie iom 680>670 men referenskylaren är ju inte alls lika bra som CUII är. Gick med på byte pga. att jag ändå är sugen på att sätta på en Arctic Accelero Hybrid.

Nu till frågan, är det någon som vet hur pci-e kontakterna sitter på detta kort om dom är stacked eller ej?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2010

Ja du, är det referens så borde pci-e kontakterna vara stackade om jag inte är helt ute och cyklar.

Intel Core I5 2500k @ 4.8Ghz | EVGA GTX 980Ti SC+ ACX 2.0 | Gigabyte P67 UD7 B3 | Noctua NH-D14 | Corsair AX850 | Samsung EVO 850 1TB
Silverstone Raven RV02 White | BenQ XL2420T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Deathtrip2k:

Ja du, är det referens så borde pci-e kontakterna vara stackade om jag inte är helt ute och cyklar.

Okej, var osäker på om det var så på alla referenskort.

En till fråga, hur tolkar ni detta:

Citat:

NVIDIA Series Chip
GTX 680* (w/o stacked power socket), 680 (stacked power socket), 670* (w/o stacked power socket), 670 (stacked power socket), 660Ti, 580, 570, 560Ti, 560 SE, 560, 480, 470, 465, 460 SE, 46

Har för mig att jag läst någonstans att det inte ska fungera på kort med stacked power socket men nu tycks det som att dom fixat det, eller hur tolkar ni det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av X-oiL:

Fick ut detta kortet på garantin som ersättning för mitt Asus GTX670 Top. Vet att jag fått en bättre serie iom 680>670 men referenskylaren är ju inte alls lika bra som CUII är. Gick med på byte pga. att jag ändå är sugen på att sätta på en Arctic Accelero Hybrid.

Nu till frågan, är det någon som vet hur pci-e kontakterna sitter på detta kort om dom är stacked eller ej?

Spelar ingen roll, Hybrid passar oavsett ifall pci-e kontakterna är stacked eller inte. Jag kan säga detta med 100% säkerhet eftersom jag faktiskt har den kylaren på mitt kort, den var ett rent helvete att montera men reslutatet är fantastiskt (Ifall någon är intresserad så har jag en del bilder på det hela)

EDIT: Kollade runt lite på nätet, och det verkar som att Palit GeForce GTX 680 kör med stacked pci-e.

NZXT Phantom White / i7 2600K @ 4.6GHz (Corsair H80i) / ASUS Sabertooth P67 / EVGA GTX680 FTW 4GB (Arctic Accelero Hybrid) / Intel 520 Series 120GB / WD Black Edition 1.5TB / Corsair Vengeance 16GB 1600mhz CL9 (Corsair Airflow Fan) / Corsair AX850 (White sleeved cables) / BenQ XL2420T 120hz / Razer BlackWidow / SteelSeries Sensei + Razer Goaliatus Speed Edition / SteelSeries Siberia V2 Black & Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Hukkie:

Spelar ingen roll, Hybrid passar oavsett ifall pci-e kontakterna är stacked eller inte. Jag kan säga detta med 100% säkerhet eftersom jag faktiskt har den kylaren på mitt kort, den var ett rent helvete att montera men reslutatet är fantastiskt (Ifall någon är intresserad så har jag en del bilder på det hela)

EDIT: Kom på att jag kör med ett GTX680 och det har ett väldigt långt kretskort, är inte hundra på ifall GTX670 använder ett kortare, för det skulle möjligtvis kunna orsaka problem med stacked pci-e.

Kanon! Det är ett 680 jag får så då är det bara att tuta och köra med andra ord. Använde du det medföljande limmet eller värmeledande tejp för montering av kylflänsarna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av X-oiL:

Okej, var osäker på om det var så på alla referenskort.

En till fråga, hur tolkar ni detta:

Har för mig att jag läst någonstans att det inte ska fungera på kort med stacked power socket men nu tycks det som att dom fixat det, eller hur tolkar ni det?

Skrivet av X-oiL:

Kanon! Det är ett 680 jag får så då är det bara att tuta och köra med andra ord. Använde du det medföljande limmet eller värmeledande tejp för montering av kylflänsarna?

Både och, mitt kort är lite annorlunda då det är ett 4GB FTW så jag fick beställa extra heatsinks och de kom med thermal adhesive tape, och sen har jag ett par av de medföljande och de sitter med det medföljande limmet.

Limmet behöver en torktid på minst en timme, jag skulle däremot rekommendera två timmar eller mer. Jag har bilder ifall du är intresserad också

NZXT Phantom White / i7 2600K @ 4.6GHz (Corsair H80i) / ASUS Sabertooth P67 / EVGA GTX680 FTW 4GB (Arctic Accelero Hybrid) / Intel 520 Series 120GB / WD Black Edition 1.5TB / Corsair Vengeance 16GB 1600mhz CL9 (Corsair Airflow Fan) / Corsair AX850 (White sleeved cables) / BenQ XL2420T 120hz / Razer BlackWidow / SteelSeries Sensei + Razer Goaliatus Speed Edition / SteelSeries Siberia V2 Black & Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Hukkie:

Både och, mitt kort är lite annorlunda då det är ett 4GB FTW så jag fick beställa extra heatsinks och de kom med thermal adhesive tape, och sen har jag ett par av de medföljande och de sitter med det medföljande limmet.

Limmet behöver en torktid på minst en timme, jag skulle däremot rekommendera två timmar eller mer. Jag har bilder ifall du är intresserad också

Absolut lägg gärna upp ett par bilder både på kortet och placering av radiator gärna

När man limmar fast heatsinksen går det att tabort dom sen om kortet skulle behöva skickas in på garantiärende?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av X-oiL:

Absolut lägg gärna upp ett par bilder både på kortet och placering av radiator gärna

När man limmar fast heatsinksen går det att tabort dom sen om kortet skulle behöva skickas in på garantiärende?

Limmar du blir det nog svårare, det bästa sättet är att försiktigt vrida på dem tills de lossnar. Med Thermal Adhesive Tape är det enklare, samma procedur men det krävs mindre kraft så mindre risk att något går sönder.

Skulle rekommendera att du försöker få tag på thermal adhesive tape.

Här kommer några bilder iaf, kabeldragningen i lådan ser förjävlig ut, jag vet, hade just installerat hela paketet + ett par andra grejer (Det är fixat nu, hata sladdar som sitter fult) Fick gå lös med avbitaren på heatsinks då de jag köpte från Zalman inte passade eftersom flänsarna är lutade så de tog i saker, men det tog ju max nån minut så helt lungt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jun 2008

Sådär hade såklart glömt bort denna tråden, bilderna ser bra ut ser fram emot att få hem min kommer i veckan! En fråga till, tror du det går att få på en backplate http://www.inet.se/produkt/5409485/evga-backplate-till-gtx-68... på grafikkortet med kylaren monterad?