Battlefield 1942 blir gratisspel

Permalänk
Medlem

Minns när jag var mindre och spelade det här.
Oj, vad roligt jag minns att jag hade. Måste ta och testa igen.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

För Origin: http://www.origin.com/se/download

Systemkrav

15 MB tillgängligt utrymme
Windows XP Service Pack 2 eller senare, Windows Vista eller Windows 7
1GHz processor
512 MB RAM

Hehe

Fan, då ska jag testa installera på jobbdatorn. Aldrig spelat det och sitter ändå bara och rullar tummarna.

Permalänk
Medlem

Fan gubbar, julen kom tidigt i år!

Permalänk
Medlem

Helt omöjligt att installera punkbuster för detta spel ju. Har sökt som en galning på nätet men hittar inga instruktioner. Jag kör pbsetup.exe v3.4 men Battlefield 1942 finns inte med i listan på spel man kan uppdatera. Någon som fått punkbuster att fungera?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ett tips på en rolig server där man bara spelar coop mot bots. "Gutens<play on blue>"
En server för lite lek alltså, är baserad på Desert Combat Final.
Bots är lite trimmade, gillar att använda RPG i tid och otid.
Turbo på helikoptrar & plan & bilar både från 1942 och desert combat
Massor av extra helikoptrar, plan mm = ingen väntan.
Jetpack på på din gubbe så du behöver inte gå på marken.
Tack vara turbo kan man göra galna saker med helikoptern, så som rolla samt flyga upp och ner.

Det finns en server där man kan ladda ner moddade kartor.
http://piffs.se/forum/index.php?act=home

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk

Undrar då varför jag måste ha en CD-Key när jag laddar ner gratisversionen?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Var in fram å tebax på sweclockers server igår, ja, det var väl inte riktigt som man minns det men ack så bra det var på sin tid.

Har som många problem med upplösningen så det vart inte att jag spelade så länge.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Skrivet av bourne94:

fan, och jag som precis köpte det! men 50 spänn för specialutgåva var ju inte farligt

Någon mer än jag som är sugen på att dra ihop en swec spelrunda, då både ekonomin (gratis) och dom flestas (inte alla;)) hårdvara uppfyller kraven?

dom med den köpta verisionen kan inte spela på samma servrar

Permalänk
Medlem

Spelade det för inte så längesedan singelplayer. Det var ju inte direkt som man mindes det x) Men på sin tid var det ju svårslaget

Permalänk

Kan inte ändra upplösning över huvudtaget, funkar inte med filerna heller. Jävla skit

EDIT: Gjorde såhär, sökte i bf 1942 mappen efter video.con och ändrade i varenda en fil i sökresultaten som hade den raden till 1680 1050 32 60 OCH DET FUNKADE!

Permalänk

Härligt, tråkigt bara att det inte funkar att ändra upplösning, och försöken till det får det att krasha så fort man försöker starta det, och sen tar det dessutom ca 5 minuter innan datorn vaknar till liv efter att den insett att BF 1942 har slutat svara...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

dom med den köpta verisionen kan inte spela på samma servrar

inte det, varför då?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Ni som har servrar får gärna skriva i denna tråd.

Permalänk
Medlem

Trist att man inte fick med expansionerna, tycker fortfarande att det är det bästa battlefield spelet.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk

får bara "invalid CD key" när jag försöker joina en server , sedan crashar spelet så jag kommer tillbaka till Origin ..
kan inte heller sätta på punkbuster för då står det bara att jag behöver nyaste patchen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

inte det, varför då?

För att dom vill knyta upp dig mot Origin

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Någon som har testat om det funkar att köra mods till gratisversionen?
Vore kul med lite Desert Combat och BF1918.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xapa112:

Lite roligt är det ju att det tog tio år för spelet att bli gratis... ;D

Då det är väldigt ovanligt att spel (även gamla) faktiskt återlanseras gratis så är ju detta fortfarande rätt imponerande. EA/Dice kunde säkert ha tagit betalt för det men valde ändå inte att göra detta. Vad som börjat hända på senare tid är att (gamla) betalspel återlanseras som F2P-titlar men då har man ju ändå inte fulla produkten utan en avskalad utgåva. Såvida man nu inte betalar för att få allt då.

Personligen älskade jag BF1942 när det kom men varje ny titel i serien har överlag varit en förbättring. BF3 är bästa hitills (följt av Bad Company 2).

Permalänk

Och jag som tjatat på deras support att de skulle lobba för att fixa det som nedladdningsbar version via Origin!
Det känns dock som att de borde släppa en ny patch för att lösa kompabilitet med Win7 och möjlighet att ändra upplösning in game om de nu gör detta?

Gött hur som helst, även att jag redan äger två exemplar

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Skrivet av bourne94:

inte det, varför då?

vet inte, det stod på fz när jag läste samma nyhet.

Permalänk
Medlem

Härligt! Äntligen ett bra spel som min laptop klarar av
Finns det nån bra svensk server online?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flopp3n:

Det fungerar inte för mig heller... Har suttit i 40 minuter nu och ändrat fram och tillbaks i textfilerna. Hittar du en lösning på problemet så säg gärna till för jag vill inte ha kvadrater till ögon haha

http://www.widescreengaming.net/wiki/Battlefield_1942

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hade förväntat mig kompabilitetsproblem med Windows 7 men det rullar på riktigt bra!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag gör för fel, men det vill bara inte fungera. Ändrar upplösningen till 1920 1080 och sparar. Startar sen spelet för att inte märka nån skillnad. Öppnar filen igen och ser att den ändrat upplösning tillbaka till det den stod på 1400 nånting :/ Ska man spara som textdokument eller vad är det som gäller?

Permalänk
Skrivet av SiRai:

Vet inte riktigt vad jag gör för fel, men det vill bara inte fungera. Ändrar upplösningen till 1920 1080 och sparar. Startar sen spelet för att inte märka nån skillnad. Öppnar filen igen och ser att den ändrat upplösning tillbaka till det den stod på 1400 nånting :/ Ska man spara som textdokument eller vad är det som gäller?

To finish, make both files read only to prevent the game undoing your changes

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SiRai:

Vet inte riktigt vad jag gör för fel, men det vill bara inte fungera. Ändrar upplösningen till 1920 1080 och sparar. Startar sen spelet för att inte märka nån skillnad. Öppnar filen igen och ser att den ändrat upplösning tillbaka till det den stod på 1400 nånting :/ Ska man spara som textdokument eller vad är det som gäller?

Du måste högerklicka, gå in i egenskaper och kryssa i "Skrivskydd".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du måste högerklicka, gå in i egenskaper och kryssa i "Skrivskydd".

Ahh, tusen tack!

Permalänk
Medlem

Ahh Desert combat, vilka minnen!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Skrivet av Electricrain:

Har följt guiden för widescreen: http://www.widescreengaming.net/wiki/Battlefield_1942

Men när jag startar det så tar spelet enbart upp halva skärmen? Enda sättet att lösa det var att sätta renderer.setFullScreen 1 till 0 i settings\videodefault.con men då är jag fast med ett ytterst litet fönster som inte är spelbart.

Någon aning om vad som kan vara fel, eller vad jag gör fel?

Testat göra som dig, du kan då "maximera" rutan så du får Window Mode fast i 1920x1080 inte så jävla bekvämt men funkar! ..

Har annars inte fått till det, någon med en annan lösning? Tack på förhand !

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Tankar över natten, blir att hård röjja imorgon efter jobbet, kommer fortfarande ihåg när BF1942 var nytt och min dator inte kunde spela det

Har du kvar 56k modemet från den tiden?