Ljudproblem när jag streamar Netflix genom min Playstation 3.

Permalänk
Medlem

Ljudproblem när jag streamar Netflix genom min Playstation 3.

Jag har precis påbörjat en prenumeration på Netflix. Jag streamar tjänsten genom min Playstaton 3 men har ett problem med att ljudet försvinner helt emellanåt när jag tittar på både filmer och serier. Problemet ter sig så att ljudet försvinner under 1 - 2 sekunder för att sedan komma tillbaks igen. ibland sker det inte under en hel film, ibland händer det ganska frekvent och ibland så kan det dröja en bit in i filmen/serieavsnittet innan problemet uppenbarar sig. Finns det någon här på forumet som vet vad detta kan bero på och hur jag kan få bukt med det? Bara för och klargöra, bilden är alltid helt perfekt (inga artefakter som kan tyda på dålig kommunikation med routern alltså) utan problemet har endast med ljudet att göra. Jag har min Playstation 3 trådlöst uppkopplad till min router och ett bredbandstjänst med 10mbit nedladdning.

Vore tacksam för svar
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |