Microsoft kan skrota MSN Messenger – satsar på Skype

Permalänk
Medlem

Men satan, jag har haft msn på windows bakgrunden till vänster samt winamp på högra sidan i 8 år typ, dont break my ol'' habbit!

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Låter vettigt, gillade aldrig MSN. Blev ju smått tvingad att gå över till MSN från ICQ då de flesta använde MSN förut för att det kom färdiginstallerat. För kanske 2-3 år sen gick jag över till skype och har knappt varit inloggad på MSN. Runderade på det för iten så länge sedan, hade installerat om datorn, och hade inte ens installerat MSN 9 på den, flera månader efter att jag installerade om allt.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Jag har skrotat MSN sedan ett par år tillbaka när skiten började fryslagga sporadiskt (nej, det var inget virus eller dylikt).

Bra nedladdningssida btw: http://www.oldapps.com/skype.php?system=Windows_7_x64

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem

Har aldrig direkt gillat Skype detta har resulterat i att jag använt MSN som mitt huvud (tillsammans med Google Talk) IM. Så nu får det väl bli att bita i det sura äpplet och börja använda Skype mer.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Har konstigt nog fler kontakter över MSN än Skype än idag....får väl anta att de migrerar över kontakterna till Skype så man inte behöver slussa över dem manuellt till Skype

Permalänk
Medlem

Får hoppas att det som tidigare kommer finnas tredjepartsklienter typ aMsn och Pidgin som fixar MSN-protokollet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Lonefox:

Har konstigt nog fler kontakter över MSN än Skype än idag....får väl anta att de migrerar över kontakterna till Skype så man inte behöver slussa över dem manuellt till Skype

Du kan redan idag använda Skype för både MSN- och Facebook-chatt.

Permalänk
Medlem

Vem fan vill använda Skype på Windows skulle jag vilja veta också..

Dom gångerna jag sett Skype på Windows har jag fått rysningar, reklam och man hittar aldrig nått..

Skype på OS X är iaf användbar! + ingen reklam eller tjat om Skype Premium (eller vad det heter)

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av madland:

Jag har skrotat MSN sedan ett par år tillbaka när skiten började fryslagga sporadiskt (nej, det var inget virus eller dylikt).

Bra nedladdningssida btw: http://www.oldapps.com/skype.php?system=Windows_7_x64

Detta var en av anledningar till att jag gick över från MSN till Skype, sjukligt trött på program som fryser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Och du kör förstås på XP med då

Messenger är väl väldigt många som använder men jag tror Facebook uppfyller nästa samma funktioner och lite till kanske.

Bra nyhet.

kör Windows 7 SP1 x64

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd

Både Skype och Windows Live Messenger suger ju!

Dom är så stora, tjocka, klumpiga, otympliga och bloatade.
Fulla av reklam och andra jobbiga, irriterande och värdelösa funktioner och skit.

Permalänk
Avstängd

problemet är att alla använder OLIKA chatt program , typ brudar.. så ska man kunna ha kontakt med alla får man ha 10 chatt program i datorn, mobilen osv,, viber,whatsapp,msn,facebook,msn,kik messenger,yahoo,google talk .. fan jag blir galen

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem

Jag kör Skype som primärt chat program och har gjort väldigt länge, alla som jag känner kör också Skype eftersom man ofta spelar tillsammans och det är smidigt med konferenssamtal.

Jag körde båda ett tag men när de gjorde så man måste ha sitt riktigt namn på MSN så skrota jag skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Microsoft har utvecklat MSN åt fel hål. Infört massa onödiga grejer som ingen ville ha och tvingat folk att uppdatera.
Gick över till Google Talk för ett bra tag sedan...Enkelt och smidigt, utan reklam eller onödigt innehåll. Perfekt för att chatta dock minus att man inte kan skicka bilder genom det.

Agree... 7.5 var sista som gick att använda.
Tycker skype har nog mycket "skräp" redan nu, back to basic ffs och låt resten vara add-ons !!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MSN messenger, där har vi nostalgi

Permalänk
Medlem

Dom kan ju börja med att fixa skiten först. Drar onödigt mycket RAM i idle, fylld med reklam, saknar PTT och minimerar spel när nån taggar från konversationen... Jäkla Svenssonware.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

MSN var misslyckat redan från början. Det har sällan fungerat bra med t.ex. filöverföringar och MSN-virus härjar ännu. Rent tekniskt var ICQ överlägset när det var som störst, filöverföringar med full bandbredd fungerade som en dröm redan i mitten av 90-talet. Men M$ lurade över alla till MSN på något vänster, antagligen via sin dominans på webmail samt bundling.
Synd att det inte var ett helt öppet protokoll som kom att bli dominant tidigt som kunde hantera både chatt och video på ett bra sätt. Det hade varit underbart med valfrihet på välfungerande klienter i olika system.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Skrivet av joejjeman:

problemet är att alla använder OLIKA chatt program , typ brudar.. så ska man kunna ha kontakt med alla får man ha 10 chatt program i datorn, mobilen osv,, viber,whatsapp,msn,facebook,msn,kik messenger,yahoo,google talk .. fan jag blir galen

haha aa fan brudar asså

Tyckte om msn efter att man laddat ned a-patch som man kan konfigurera msn med (ta bort reklam och ändra massa grejer), fungerade riktigt bra. Lite krångligt att man alltid snackar med folk på steam dock och man får meddelanden på msn också, men får hoppas att folk går helt över till steam nu.

Men jävlar skype är äckligt, gör fula ljud, är fult, är krångligt och framförallt så kommer ju folk ringa 24/7 om man har det igång. Hatar skype, steam ftw

Men asså typ brudar fan va segt

Permalänk
Skrivet av rektor:

Både Skype och Windows Live Messenger suger ju!

Dom är så stora, tjocka, klumpiga, otympliga och bloatade.
Fulla av reklam och andra jobbiga, irriterande och värdelösa funktioner och skit.

Skrivet av Rawet:

Vem fan vill använda Skype på Windows skulle jag vilja veta också..

Dom gångerna jag sett Skype på Windows har jag fått rysningar, reklam och man hittar aldrig nått..

Skype på OS X är iaf användbar! + ingen reklam eller tjat om Skype Premium (eller vad det heter)

Jag har inte en enda reklamruta i min skype iaf, man kan ju välja att inte få dem i inställningar ...

Tools->Options->Notifications->Alerts & messeges ... klicka ur "Promotions" och "help and skype tips"

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Hur gör man för att få upp fler än 1 konversation åt gången på skype? Blir ett j***a klickande i kontaktlistan när man pratar med flera st sammtidigt.
Det är ända anledningen till att jag fortfarande har kvar och föredrar msn.. annars är väl skype bättre på alla sätt^^

Om du kör i "komapktläge" kan du få ett fönster för varje konversation.

Permalänk
Entusiast

Jag har fortfarande kontakt med en del folk genom MSN, någon som vet ifall man kommer kunna göra detta med program som Trillian, Pidgin och andra IM efter de gått över till Skype? Använder Pidgin atm.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ah, inte undrapå att det är som det är då. Gammla meddelanden kommer upp igen som om dom vore nya, efter 2 veckor ibland.. vissa kommer aldrig fram osv. Typiskt. Längtar nu tills dom tillåter att man permanent och 100% raderar sitt konto som man kan på msn!

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt ifall dom skrotar MSN. Men Skype har ju fördelen att det funkar felfritt för det mesta, till skillnad från MSN.

Permalänk
Medlem

Jag kör hellre med WLM och A-patch. Skypes UI är inte lika tilltalande enligt mig. Men samtidigt får man ibland finna sig i läget och följa med strömmen.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv

Hahah whaaat? Skype? Använder folk det fortfarande? Trodde det var nerlagt.

Permalänk
Medlem

jag slutade använda msn för att dom "förstört" programmet. jag tyckte det bara blev sämre och sämre ända sen 7.0 (jag använder inte Skype heller för den delen)

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Med all rätt, om det i så fall anpassas till en bättre chattklient utöver samtalsdelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

haha aa fan brudar asså

...

Men asså typ brudar fan va segt

Det värsta är ju typ brudar. Fan va segt. De använder ju inte ens någon klient, utan rootkitar ens dator och pipe:ar sina meddelanden direkt till en terminalinstans över en ssh-tunnel. Fan brudar asså.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

MSN<3, kör typ beta8 (med a-patch så klart)

Skype är ju helt värdelöst, känner knappt någon som använder det.
Steam, msn, teamspeak och irc används här.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av joejjeman:

problemet är att alla använder OLIKA chatt program , typ brudar.. så ska man kunna ha kontakt med alla får man ha 10 chatt program i datorn, mobilen osv,, viber,whatsapp,msn,facebook,msn,kik messenger,yahoo,google talk .. fan jag blir galen

Du glömde AIM (AOL Instant Messager).