Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

långsam prestanda

Har ett gtx 570 som jag tror kan vara outdated eller som inte har sina senaste drivrutiner. Till exempel när jag kör spel som gta 4 eller saints row 3 genereras strukturer jättelångsamt och vet heller inte om det ligger hos grafikkortets jobb att fixa det. Spel laddar också väldigt länge och ska kanske köpa ssd men vill kolla upp problemet först.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

avinstallera de drivrutiner du har och hämta hem de senaste då om du är osäker.
Sen har jag samma problem med GTA IV, fast inte i Saints Row. jag tror det funkar som det ska

ffffffffc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2004

www.geforce.com

fixa de senaste där.

Att spelet laddar långsamt låter dock som disk problem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2011

Posta gärna en komplett lista på ditt övriga system.

Moderkort: ASUS P8Z77-I DELUXE, Processor: Intel Core i5 3570K RAM: 8GB Corsair Vengeance LP Blue Grafikkort: ASUS GTX 670 DirectCU2 Chassi: Fractal Design Node 304 Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W Lagring: 256 GB Samsung 830 och 120GB Intel 520

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Om det laddar långsamt tror jag det är disk problem.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Bra gaming VOIP: Discord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Dec 2003

Nar du installerar om drivrutiner rekommenderar jag foljande;

Ladda ner drivercleaner.net eller nagot liknande program.
Avinstallera drivrutinerna och starta om datorn i felsakert lage.
Kor drivecleanerprogrammet och rensa bort gamla drivar ( allting som har med Nvidia att gora ) och starta om datorn.
Installera nyaste drivrutinerna med "clean install".

Gor du pa detta satt kan du vara SAKER pa att det ar ratt drivar som kors. Har du fortfarande problem borde det vara harddisken som spelar pa sista versen.

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic