Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk

Battlefield 4 – allmänt om spelet

Välkommen, till den stora tråden om Battlefield 4. Här finner du allt du kan tänkas hitta om DICE’s stora titeln som släpps i höst. Diskutera gärna angående ämnet men tänk på att det finns rykten! Även fast många av ryktena faktiskt har visats sig stämma ska man ta allt med en nypa salt. Alla headers är gjorda av mig, effekter, rubriker, allt!

Citat:

ENDAST I BATTLEFIELD™

Battlefield 4™ är den genredefinierande actionsuccén som suddar ut gränsen mellan spel och verklighet. Battlefield 4™ har skapats med hjälp av kraften och realismen som nästa generations Frostbite™ 3 erbjuder, och levererar en intuitiv och dramatisk upplevelse som inte liknar någon annan.

Det är endast i Battlefield du kan ödelägga byggnaderna som dina fiender söker skydd i. Det är endast i Battlefield du kan leda ett anfall från aktern på en kanonbåt. Battlefield ger dig friheten att göra mer och vara mer, så utnyttja dina styrkor och staka ut din egen väg mot segern!

Utöver det hyllade multiplayerläget innehåller Battlefield 4 en intensiv, dramatisk och karaktärsdriven kampanj som inleds med evakueringen av amerikanska dignitärer i Shanghai och sedan följer din trupps kamp för att återvända hem.

Det är en oöverträffad spelupplevelse. Låt dig uppslukas av det frenetiska krigskaos som du bara hittar i Battlefield.

SPELDETALJER
Genre: SkjutarspelUtgivare: Electronic ArtsMärke: BattlefieldUtvecklare: DICE

Prenumerera gärna!

Försöker alltid uppdatera så snabbt jag kan. Du kan hjälpa till genom att själv skriva egna länkar, videos, bilder och annat (tack så mycket alla ni som redan gjort det).

Dawnbreaker

Flood Zone

Golmud Railway

Hainan Resort

Lancan Dam

Operation Locker

Paracel Storm

Rogue Transmission

Siege Of Shanghai

Zodac 311

Assualt Rifles:
Assualt

  • AEK-971

  • AK-12

  • CZ-805

  • FAMAS

  • ACE 23

  • M16A4

  • M416

  • QBZ-95-1

  • SAR-21

  • SCAR-H

  • AUG A3

Personal Defense Weapons:
Engineer

  • CBJ-MS

  • JS2

  • PDW-R

  • MX4

  • P90

  • PP-2000

  • CZ-3A1

  • UMP-45

  • UMP-9

Light Machine Guns:
Support

  • LSAT

  • M240

  • BM249

  • MG4

  • PKP Pecheneg

  • QBB-95-1

  • RPK-12

  • Type-88 LMG

  • U-100 MK5

Sniper Rifles:
Recon

  • CS-LR4

  • FY-JS

  • JNG-90

  • SRR-61

  • M40A5

  • M98B

  • Scout Elite

  • 338-Recon

  • SV98

Carbines:
Alla klasser

  • A-91

  • ACW-R

  • AK 5C

  • AKU-12

  • G36C

  • ACE 21 CQB

  • ACE 52 CQB

  • M4

  • SG553

  • Type-95B-1

  • ACE 53 SV

Designated Marksman Rifles:
Alla klasser

  • M39 EMR

  • MK11 MOD 0

  • QBU-88

  • RFB

  • SCAR-H SV

  • SKS

  • SVD-12

Secondary Weapons:

  • CZ-75

  • FN57

  • G18

  • Compact 45

  • M1911

  • M9

  • 93R

  • MP412 Rex

  • MP443

  • P226

  • QSZ-92

  • 44 Magnum

Kina

Ryssland

USA

Permalänk

Reserverad

Permalänk

Fint! Men lite väl tidigt att starta tråden?

EDIT: Reserverar det här inlägget också ifall jag skulle vilja lägga till något

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Jag köpte MoH Warfighter bara för att få tillgång till den tidiga BF4 betan
Har ni nån aning om när den kommer ?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

Jag köpte MoH Warfighter bara för att få tillgång till den tidiga BF4 betan
Har ni nån aning om när den kommer ?

/Homer_S

Betan kommer vara tillgänglig till hösten nästa år!

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Fint! Men lite väl tidigt att starta tråden?

EDIT: Reserverar det här inlägget också ifall jag skulle vilja lägga till något

Ojsan, råkade posta den innan den blev färdig. Nu ska det se bra ut!

Permalänk
Skrivet av fredrikaw:

PC ska även ha ett "100 FPS lås".

Finns det någon motivering till det här beslutet? Surt för de personerna som har 120 Hz-skärmar samt grafikkort som är kraftfulla nog att producera 120+ FPS i spelet – de kommer ju att tappa 20 FPS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredrikaw:

BF4 kommer använda 80% av Frostbites kraft då BF3 bara använder 30-40%

25fps med 680 då antagligen.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Då det är dags att köpa en ny dator

Permalänk
Medlem

Hoppas definitiv på mod stöd. Det skulle hålla spelet vid liv så mycket längre.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Avstängd

enda negativa med kvinnliga karaktärerna är att boysen kommer att köra dem Skulle va kul om de var Kvinno låsta

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av jacke910:

Bara det inte slutar som för cod nu.

Syftar på tempot som BF släpps i? Kan säga att DICE har släppt mist ett Battelfieldspel vart annat år. Bad Company 2 släpptes 2009 och sen kom BF3 2011, alltså två år. Sen är Frosbite 2 "färdig" vilket innebär att man kan fokusera mer på självaste spelet än motorn...

Inget illa menat!

Permalänk
Medlem

Åt skogen med USA, varför får vi aldrig vara UK/Tyskland/EU? Usch.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Finns det någon motivering till det här beslutet? Surt för de personerna som har 120 Hz-skärmar samt grafikkort som är kraftfulla nog att producera 120+ FPS i spelet – de kommer ju att tappa 20 FPS.

Jag tycker att ts borde vara mer tydlig med att detta är rykten endast. Som att ea kina har sagt något, ryktet säger att de sagt men såna rykten finns alltid. Jag skulle säga att det bör tas med en traktorlast salt. Edit: Jag läste igenom posten på reddit och det du stjärnmarkerat är ju inte bekräftat. Det är bara saker de vet att folk skulle vilja ha. Var mer tydlig i första posten med att inget är bekräftat....

Sen det där om 100fps är ju också ett rykte och inte bekräftat. Alltså inget att hänga upp sig på idag.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig att glömma att jag var den första som svarade i pollen ;).

ONT: Det jag hoppas på mest är en bra inbyggd VOIP så att man kan kommunicera bättre och få bra lagarbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

enda negativa med kvinnliga karaktärerna är att boysen kommer att köra dem Skulle va kul om de var Kvinno låsta

Skulle var intressant att få en anledning till varför det skulle vara låst för män att spela som en kvinlig karaktär? Tycker du då inte att det borde vara låst för tjejer att spela som en manlig karaktär?

Permalänk
Avstängd

Alltså det där med att kvinnor ska springa runt i krig asså det känns lite att ta i kan man tycka är det inte lite mera manens uppgift liksom jag menar vart fan har Maniligheten tagit vägen. Skärpning Dice inget jävla kvinno dominerande påhitt tack

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xmol94:

Skulle var intressant att få en anledning till varför det skulle vara låst för män att spela som en kvinlig karaktär? Tycker du då inte att det borde vara låst för tjejer att spela som en manlig karaktär?

Ursäkta om jag var lite otydlig jag menade att de skall vara låsta till kvinnor om du fattar

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Lite väl tidigt?

Men är sjukt taggad!

Visa signatur

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Ursäkta om jag var lite otydlig jag menade att de skall vara låsta till kvinnor om du fattar

För att...? Du ska veta vem du ska ragga på?

Permalänk
Medlem

Hoppas mest på INGET blå-filter men Kvinliga karaktärer verkar trevligt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

För att...? Du ska veta vem du ska ragga på?

för att dom vinliga karaktärerna kommer säkert vara mindre(=mindre hitbox), och då måste dom balansera det för att det ska funka, tex så kanske inte tjejer orkar hålla en stor LMG
för det finns gott om folk som kör tjejer bara för att det går och resten komemr köra tjej pga att dom kommer vara mindre (ganska sannolikt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

för att dom vinliga karaktärerna kommer säkert vara mindre(=mindre hitbox), och då måste dom balansera det för att det ska funka, tex så kanske inte tjejer orkar hålla en stor LMG
för det finns gott om folk som kör tjejer bara för att det går och resten komemr köra tjej pga att dom kommer vara mindre (ganska sannolikt)

Du vet väl att tjejer kan vara lika stora som killar? Dom kan vara 190cm och väga 90kg med massa muskler.

Permalänk

De saker jag hoppas på är;

1. Fina färger, vill att de ska utforska andra färger än de gråa och blåa, kort sagt, inget blått filter

2. Fungerande nätkod, vill inte dö efter jag kommit in bakom väggar, och att det ibland är jättehög latens fast alla inblandade har låg ping.

3. Fetare ljudeffekter, visst de är realistiska i BF3, wow, supercoolt, *applåd*, nu vill jag ha några som låter bra och maffigt, jag spelar inte för att få låtsas att det är verklighet utan för att ha en skön upplevelse. Lyssna och lär från Medal of Honor Warfighters ljudeffekter, maffigare ljud till snipers har jag inte hört på länge.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av -rand-:

för att dom vinliga karaktärerna kommer säkert vara mindre(=mindre hitbox), och då måste dom balansera det för att det ska funka, tex så kanske inte tjejer orkar hålla en stor LMG
för det finns gott om folk som kör tjejer bara för att det går och resten komemr köra tjej pga att dom kommer vara mindre (ganska sannolikt)

Nu kommer detta kanske som en chock för dig, men alla tjejer ser inte ut som de fotomodeller du ser i reklamfilmer på TV. Det finns många tjejer med en kroppsbyggnad som liknar en mans, speciellt på de inom armen som då måste ha muskler. Tjejer skulle inte orka hålla en LMG? Seriöst, jag hoppas verkligen att du driver med oss...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

De saker jag hoppas på är;

1. Fina färger, vill att de ska utforska andra färger än de gråa och blåa, kort sagt, inget blått filter

2. Fungerande nätkod, vill inte dö efter jag kommit in bakom väggar, och att det ibland är jättehög latens fast alla inblandade har låg ping.

3. Fetare ljudeffekter, visst de är realistiska i BF3, wow, supercoolt, *applåd*, nu vill jag ha några som låter bra och maffigt, jag spelar inte för att få låtsas att det är verklighet utan för att ha en skön upplevelse. Lyssna och lär från Medal of Honor Warfighters ljudeffekter, maffigare ljud till snipers har jag inte hört på länge.

Håller med dig på alla punkter. Speciellt #2. Det är förbannat frustrerande.

Permalänk
Medlem

Stora löften... En hel del av det lovades ju också till BF3... Högst osannolikt jag köper BF4 på releasedagen om jag köper det alls.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muki91:

För att...? Du ska veta vem du ska ragga på?

Neeej, men låt oss fantisera att det skulle vara så i verkligheten...Roligt med massa män utklädda till kvinnor....

Inte behöver man ragga på alla kvinnor man ser, man kan ju för fan bli vänner med! Vilket också kan typ vara ett sätt att ragga om du nu tycker så

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nu kommer detta kanske som en chock för dig, men alla tjejer ser inte ut som de fotomodeller du ser i reklamfilmer på TV. Det finns många tjejer med en kroppsbyggnad som liknar en mans, speciellt på de inom armen som då måste ha muskler. Tjejer skulle inte orka hålla en LMG? Seriöst, jag hoppas verkligen att du driver med oss...

varför skulle jag driva med er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Åt skogen med USA, varför får vi aldrig vara UK/Tyskland/EU? Usch.

Lungn och fin, vad tror du kommer i DLCerna?