AMD tappar på processormarknaden – nu under 17 procent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Som sagt, det räcker med att Xbox använder AMD, för konkurrensens skull är det bra om de båda kör olika märken i sina maskiner, finns ingen mening med att de använder sig av samma saker...och jag anser att de är skit, så mig personligen kvittar de om de försvinner eller inte

Skickades från m.sweclockers.com

Kvittar.... du hänger ju kvar i tråden iallafall
Lite nyfiken verkar det som...;)

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD_PERA:

Kvittar.... du hänger ju kvar i tråden iallafall
Lite nyfiken verkar det som...;)

Inte ett dugg nyfiken på AMD, har haft min beskärda del med dem att göra och har inga som helst bra erfarenheter av dem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Inte ett dugg nyfiken på AMD, har haft min beskärda del med dem att göra och har inga som helst bra erfarenheter av dem

Skickades från m.sweclockers.com

Alltid kul att retas lite..eller?
På vad sett var erfarenheterna dåliga, försök att svara ärligt, utan färgning av ev favorisering.
Jag är AIKare och har lite svårt för DIFare men min Pappa och mina två älsta är DIFare så man får gilla läget, det är det jag menar, det är lätt att bli färgad av andra, men dina egna erfarenheter om AMD, samt mina egna synpunkter på intel, kan väl vara värda att ta på allvar.
Jag kan säga att jag har en hel del datorer, men de enda som idag inte fungerar är just intel, men jag skapade precis en kundvagn åt en med en intel setupp så det är ingen fara med detta

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD_PERA:

Alltid kul att retas lite..eller?
På vad sett var erfarenheterna dåliga, försök att svara ärligt, utan färgning av ev favorisering.
Jag är AIKare och har lite svårt för DIFare men min Pappa och mina två älsta är DIFare så man får gilla läget, det är det jag menar, det är lätt att bli färgad av andra, men dina egna erfarenheter om AMD, samt mina egna synpunkter på intel, kan väl vara värda att ta på allvar.
Jag kan säga att jag har en hel del datorer, men de enda som idag inte fungerar är just intel, men jag skapade precis en kundvagn åt en med en intel setupp så det är ingen fara med detta

När jag var en av de datoransvariga på ett ungdommens hus 1997-2003 så köpte vi in AMD Athlon (först K7, sen Thunderbird) CPU'er för att ha till speldatorerna pga att de var billigare, vi har aldrig behövt byta ut dem så många gånger pga att de överhettade, ungefär var 3'e vecka, till slut satte vi in Intel P4 i dem och det var aldrig problem med dem, jag vet att det är ett tag sedan och att det hänt en del på utvecklingssidan, men tillräckligt många problem färgar av sig och är svårt att tvätta bort, så ingen mer AMD för mig, räcker med att läsa om deras utveckling numer och den är illa nog (det är den korta versionen då jag skriver från mobilen)
...men stor eloge till din far och de 2 andra...är oxå DIF'are

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

När jag var en av de datoransvariga på ett ungdommens hus 1997-2003 så köpte vi in AMD Athlon (först K7, sen Thunderbird) CPU'er för att ha till speldatorerna pga att de var billigare, vi har aldrig behövt byta ut dem så många gånger pga att de överhettade, ungefär var 3'e vecka, till slut satte vi in Intel P4 i dem och det var aldrig problem med dem, jag vet att det är ett tag sedan och att det hänt en del på utvecklingssidan, men tillräckligt många problem färgar av sig och är svårt att tvätta bort, så ingen mer AMD för mig, räcker med att läsa om deras utveckling numer och den är illa nog (det är den korta versionen då jag skriver från mobilen)
...men stor eloge till din far och de 2 andra...är oxå DIF'are

Skickades från m.sweclockers.com

AIK vann nyss
Som sagt jag provade oxå en intel Quadprocessor LGA-775, där några blecken i sockeln böjde sig, jättesvårt att böjja tillbaks.
Det blev då inte en till intel så länge dom har kvar den typen av sockel, Jag har räddat en hel drös AMD processorer med böjda pinnar, som då enligt mig är en bättre konstruktion.
Att gammla AMD brann var för att de hade ett fel i sockeln som inte stängde av vid överhettning, Överhettning brukar vara självförvållat, om man har dålig kylning, som var vanligt på den tiden, vissa hade inte ens fläkt på cpu kylflänsen.
Min Dell Med P4 blåskärmade vid varannan start, men det var nog Dells fel.
Tyvärr så betalade intell olika tillverkare för att inte använda AMD, sedan när dom hade fixat överhettningsproblemen, det är känt och intel har blivit fällda för det i flera länder, det skapade ett försprång = mera pengar till utveckling.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...