Synology DS213 eller 213+ med följande önskemål? Vilken?

Permalänk
Medlem

Synology DS213 eller 213+ med följande önskemål? Vilken?

Hej!

Har en server som står och streamar filmer till Boxee samt som backup för bilder mm. Är i stora tankar att byta ut till en Synology NAS för att kunna koppla in övervakningskameror till den och få allt på samma ställe. Har då alltså lite önskemål och hoppas någon har erfarenhet eller förslag på lösning.
Vill inte ha min stora server på hela tiden utan skulle vara nöjd med en mindre, kanske effektivare lösning.

Så, vilken NAS bör jag välja om jag har följande önskemål?
Synology 213 eller Synology 213+ eller kanske någon annan?

1. Koppla in min D-Link DCS 5222L övervakningkamera och styra via NAS:en
2. Streama film till Boxee (HD) Inte dygnet runt
3. Allmän filbackup från datorer i nätverket, snabbt och smidigt. (2-3 burkar inne i huset och runt om)
4. Vilka diskar ska jag ha i?
5. Ev koppla i en eller två kameror till för inom och utomhusbruk (filma ingången till kontoret) Totalt 3 (tre) kameror.
(6. Köra Wordpress med eCommerce för min hemsida med webshop (mycket liten) ) Inget måste alls.

Hårddisk: http://www.inet.se/produkt/4304281/1tb-western-digital-red
DS213+: http://www.inet.se/produkt/4304458/synology-diskstation-ds213
DS213: http://www.inet.se/produkt/4304457/synology-diskstation-ds213

Tacksam för er hjälp

Visa signatur

| Surface Pro 3 i5 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hemmadvd:

1. Koppla in min D-Link DCS 5222L övervakningkamera och styra via NAS:en
2. Streama film till Boxee (HD) Inte dygnet runt
3. Allmän filbackup från datorer i nätverket, snabbt och smidigt. (2-3 burkar inne i huset och runt om)
4. Vilka diskar ska jag ha i?
5. Ev koppla i en eller två kameror till för inom och utomhusbruk (filma ingången till kontoret) Totalt 3 (tre) kameror.
(6. Köra Wordpress med eCommerce för min hemsida med webshop (mycket liten) ) Inget måste alls.

Tacksam för er hjälp

Jag köpte en Synology DS212 för någon vecka sedan, är grymt nöjd.

1. Klarar av IP kameror, finns en "app" som heter Surveillance Station.

Beskrivning :
Surveillance Station är en webbaserad applikation som kan hantera IP-kameror för att säkra din hem- eller kontorsmiljö. Med Surveillance Station kan du titta på och spela in livevideor, ställa in schemalagd inspelning, spela upp inspelade händelser via webbläsaren, VisualStation eller mobila enheter för fjärrövervakning. Meddelanden kan även skickas till vem du vill så snart viktiga händelser sker.

Dold text

2. Streamar också till Boxee, fungerar klanderfritt!
3. Medföljer ett program till windows så att säkerhetskopior hamnar på NAS:en istället för lokalt i datorn. Går även att plugga in USB / SD kort och trycka på en knapp på framsidan av NAS:en för att automatiskt backa upp innehållet, har själv inte testat denna funktionen.
4. Ingen aning, WD RED diskar är avsedda för NAS men jag kör hårddisken som satt i min externa 2TB jag köpte från CDON, fungerar kanon.. bra läs/skrivhastigheter.
5. Se 1.
6. Finns även "appar" för det, eller "paket" kanske är ett bättre ord. Jag har kört igång Joomla för att testa, fungerar fint..

Har även kopplat på en DDNS tjänst så att jag kan logga in från kontoret och starta nedladdningar m.m.

Schemalagt nedladdningar så att den tankar på natten, tidig morgon varje dag kör den en virusscan och resten av dagen står den i vila.

Är mycket nöjd med min NAS.

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsa på en DS213+, den har dualcore och 512mb ram.
Jag & en kollega har en sån och båda vi är supernöjda.

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Jag köpte en Synology DS212 för någon vecka sedan, är grymt nöjd.

1. Klarar av IP kameror, finns en "app" som heter Surveillance Station.

Beskrivning :
Surveillance Station är en webbaserad applikation som kan hantera IP-kameror för att säkra din hem- eller kontorsmiljö. Med Surveillance Station kan du titta på och spela in livevideor, ställa in schemalagd inspelning, spela upp inspelade händelser via webbläsaren, VisualStation eller mobila enheter för fjärrövervakning. Meddelanden kan även skickas till vem du vill så snart viktiga händelser sker.

Dold text

2. Streamar också till Boxee, fungerar klanderfritt!
3. Medföljer ett program till windows så att säkerhetskopior hamnar på NAS:en istället för lokalt i datorn. Går även att plugga in USB / SD kort och trycka på en knapp på framsidan av NAS:en för att automatiskt backa upp innehållet, har själv inte testat denna funktionen.
4. Ingen aning, WD RED diskar är avsedda för NAS men jag kör hårddisken som satt i min externa 2TB jag köpte från CDON, fungerar kanon.. bra läs/skrivhastigheter.
5. Se 1.
6. Finns även "appar" för det, eller "paket" kanske är ett bättre ord. Jag har kört igång Joomla för att testa, fungerar fint..

Har även kopplat på en DDNS tjänst så att jag kan logga in från kontoret och starta nedladdningar m.m.

Schemalagt nedladdningar så att den tankar på natten, tidig morgon varje dag kör den en virusscan och resten av dagen står den i vila.

Är mycket nöjd med min NAS.

OTROLIGT stort tack för det väldigt innehållsrika svaret! Uppskattas verkligen! Det var verkligen svar på allt
Tack...
Det fick bli en 213+

Skrivet av Yoshien:

Jag skulle satsa på en DS213+, den har dualcore och 512mb ram.
Jag & en kollega har en sån och båda vi är supernöjda.

Perfekt!
Det blev en 213+ med 2 st Red diskar i RAID, ska bli kul att dra igång allt efter helgen när det har landat i brevlådan.

Återkommer med omdöme

Visa signatur

| Surface Pro 3 i5 |