Permalänk
Skrivet av sQuille:

Jag ser sjukt mycket fram emot detta spel. Jag nötte Sim City 2000 varje kväll under en längre tid när jag var yngre!

jag med haha när det kom var det ju kanon ;D nötade även simcity till supernintendo men kommer inte ihåg vilken version det var måste vart första som kom

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

"Can I play with my friends?
For the first time, SimCity will offer a full multiplayer experience."

Beror lite på hur man ser det,vad man tycker är värt osv.

Men jag själv har inga problem att betala 1kr - 499kr för ett spel.
Så jag tyckte inte det var farligt pris alls för LE version.

WTF! Min sim city 3000 multiplayer edition jag har här hemma då???

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd rensad!
Den här tråden handlar om Sim City 5 - inte om Steam eller Origins vara eller icke vara. Håll er till topic tack!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av n_sandstrom:

CIV 5?
Felskrivning eller fel tråd?

Haha. Menade så klart Sim City 5: CE för 449 kr.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Haha. Menade så klart Sim City 5: CE för 449 kr.

Synd att det ligger för 699 nu. Vad är skillnaden mellan Digital Deluxe och CE?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om man kan använda en proxy i Indien eller så för att köpa/boka det till ett lite mer rimmligt pris?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kogster:

Någon som har koll på om man kan använda en proxy i Indien eller så för att köpa/boka det till ett lite mer rimmligt pris?

Tycker sådant här bör vara otillåtet.
(Annars kan man ju nästan likagärna börja prata om pirateri och hur man gör.)

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Någon som har koll på om man kan använda en proxy i Indien eller så för att köpa/boka det till ett lite mer rimmligt pris?

Green Man Gaming har en 30%-kod just nu (GMG30-DEC01-ARFC9), och förbokar man ett av ett gäng spel så får man dessutom en 35%-kod använda till nästa köp som tack. $50.45 för LE-versionen.

Har ni inget konto kan ni använda länken i min signatur för att få $2 till nästa köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Tycker sådant här bör vara otillåtet.
(Annars kan man ju nästan likagärna börja prata om pirateri och hur man gör.)

Skulle snarare kalla det en protest mot att EA kör ockerpriser i norden av någon jävla anledning.

Skrivet av Tjodd:

Green Man Gaming har en 30%-kod just nu (GMG30-DEC01-ARFC9), och förbokar man ett av ett gäng spel så får man dessutom en 35%-kod använda till nästa köp som tack. $50.45 för LE-versionen.

Har ni inget konto kan ni använda länken i min signatur för att få $2 till nästa köp.

Intressant. Får man kika på och se om man får med allt.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tjodd:

Green Man Gaming har en 30%-kod just nu (GMG30-DEC01-ARFC9), och förbokar man ett av ett gäng spel så får man dessutom en 35%-kod använda till nästa köp som tack. $50.45 för LE-versionen.

Har ni inget konto kan ni använda länken i min signatur för att få $2 till nästa köp.

Att referera är emot reglerna vad jag vet.

Till han ovan...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1237526
Oj vilket pris.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Att referera är emot reglerna vad jag vet.

Till han ovan...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1237526
Oj vilket pris.

Mm. Men vill man ha allt så måste man köpa: DIGITAL DELUXE som såklart BARA finns på Origin. Sakerna som var exklusiva för den utgåvan var bland annat att det finns superhjälten Maxis Man och lite annat som verkar kul att flumma med när man väntar på att något ska hända.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

[Samlingstråd] SimCity 5

Release datum: 8 Mars

Utvecklare: maxis
Utgivare: EA
Officiella sida: SimCity
Officiellt forum: Answer HQ (EA) - SimCity Closed Beta
Officiell YouTube: Official SimCity Channel

Köp: http://store.origin.com/store/eaemea/search/?keywords=simcity

Nyheter:
[SweC] Maxis tillkännager SimCity 5
[SweC] Maxis utvecklar SimCity 5 – lansering 2013
[cnet] Next SimCity requires Net to start
[cnet] See the next version of SimCity in action
[The guardian] SimCity becomes a world economy

Videos:

- Officiella videos

- Press videos

Andra SweClocker trådar:
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1162814-s...
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1181809-s...
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1182118-s...
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1160529-s...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Schysst tråd! Spelade som fan men hann inte så långt. Typ 15000 innvånare med ca 2500 i inkomst : /

Då var kartan redan full, hoppas verkligen att kartorna i det riktiga spelet är större..

Permalänk

Jag fick upp det till 58000 invånare på kartan, men då var det jävligt tight ingen plats kvar alls. Det värkar vara svårt att komma upp till den 3:e nivån på byggnader alla stannade på den andra :S fast dom var nöjda med typ allt

Permalänk
Medlem

Den här betan har ju varit ett litet skämt, hunnit spela 2st sessioner sammanlagt då servern legat nere 80% av tiden. Hoppas att dom förlänger beta-tiden nu

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolvtusen:

Jag fick upp det till 58000 invånare på kartan, men då var det jävligt tight ingen plats kvar alls. Det värkar vara svårt att komma upp till den 3:e nivån på byggnader alla stannade på den andra :S fast dom var nöjda med typ allt

Inte så konstigt att de stannade på andra nivån då du behöver större vägar som inte är tillgängliga i betan för att nå nivå 3 på byggnaderna
Personligen har jag maxat på strax över 40k invånare efter en timme.

Skrivet av sQuille:

Den här betan har ju varit ett litet skämt, hunnit spela 2st sessioner sammanlagt då servern legat nere 80% av tiden. Hoppas att dom förlänger beta-tiden nu

Betan är inte till för spelarna, den är till för de som gör spelet och uppehåller servrarna, enda sättet att se hur mycket servrarna klarar är att maxa kapaciteten på dem.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolvtusen:

Jag fick upp det till 58000 invånare på kartan, men då var det jävligt tight ingen plats kvar alls. Det värkar vara svårt att komma upp till den 3:e nivån på byggnader alla stannade på den andra :S fast dom var nöjda med typ allt

Jävlar, trodde jag hade kommit långt med mina 30K invånare. Hade inte en kvadratmeter kvar =/

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Har funderat på att köra betan, men blev till att vänta på release. Känner att jag tänker köpa det oavsett.

Permalänk
Medlem

Helvete, missade mailet så har inte hunnit spela någonting. Tankar nu, hoppas jag hinner spela lite innan betan tar slut.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Betan är inte till för spelarna, den är till för de som gör spelet och uppehåller servrarna, enda sättet att se hur mycket servrarna klarar är att maxa kapaciteten på dem.

Fast det är väl inte riktigt hela sanningen? EA har varit väldigt öppna om att dom vill ha feedback från spelarna samt bugg-rapporter. Sen, självklart så vill dom stressa servrarna lite, men samtidigt så vill dom släppa ett så färdigt spel som möjligt. Blir lite svårt att ge feedback på något man knappt kan spela.

Men det som jag har spelat har jag gillat väldigt mycket, och det blir sjukt roligt att lira fullversionen när den släpps

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

spelade i 45 min nu och dator stängde av sig på grund av simcity :/
börjar inte bra detta

Permalänk
Avstängd

Inte vad jag førvæntade mig alls.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit så intresserad av såna här typ av spel, men är ganska hypad av detta. Spelade betan lite granna, och måste säga det är båda lätt och svårt.

Spelat SimCity 4 lite och aldrig fått samma spel sug på det som jag har fått på det nya, och då är det bara beta med.
Jag har typ svårt att komma in SimCity spel, men Maxis har gjort det lätt att förstå spelet direkt stort sett. Invånarna säger till direkt vad dem behöver eller vill ha.

Detta spel ger jag verkligen tummen upp för.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Ett tips för de som inte förköpt det ännu är greenmangaming, går loss på 344kr för limited edition och man kan välja antingen få en $10 rabattkod för att använda senare eller $7 tillbaka på detta köp vilket lägger priset på strax under 300kr. ($7 tillbaka tar några bankdagar att gå igenom)
Har inte sökt runt så jättemycket men det är bra mycket billigare än de alternativ jag kollat upp iaf.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Ett tips för de som inte förköpt det ännu är greenmangaming, går loss på 344kr för limited edition och man kan välja antingen få en $10 rabattkod för att använda senare eller $7 tillbaka på detta köp vilket lägger priset på strax under 300kr. ($7 tillbaka tar några bankdagar att gå igenom)
Har inte sökt runt så jättemycket men det är bra mycket billigare än de alternativ jag kollat upp iaf.

Kan du länka till erbjudandet och de koder du använder för att nå det priset? Jag hittar det för 44,99GBP och det är nästan 500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Kan du länka till erbjudandet och de koder du använder för att nå det priset? Jag hittar det för 44,99GBP och det är nästan 500kr

Kanske jag borde gjort i samma post ja

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim... för titeln där du även kan välja cash back alternativet och
GMG25-XTYYZ-POSL1 är en voucher för 25% rabatt på förköpstitlar.
Vouchern gäller Januari ut.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Betan var ju ganska kul även om extremt begränsad. Älskade hjälplinjerna för att dra vägar

Ser ut som man kan boka digital deluxe edition med braziliansk proxy för ca 450:-. Nån som hittat nåt billigare?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Betan var ju ganska kul även om extremt begränsad. Älskade hjälplinjerna för att dra vägar

Ser ut som man kan boka digital deluxe edition med braziliansk proxy för ca 450:-. Nån som hittat nåt billigare?

357kr + 10 dollar på sitt konto till nästa köp.
http://www.greenmangaming.com/coming-soon/
Inte deluxe, men man bara kan boka det via Origin verkar det som.