Tror ni det kommer bli skilnad i temperaturer vad gäller H80 vs H80i ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009

Tror ni det kommer bli skilnad i temperaturer vad gäller H80 vs H80i ?

Själv har jag ingen aning.
Men vad tror/vet ni ?
Lite kul med spekulationer en Torsdags kväll. Funderar på att köpa en men vill nog se en recension först.
Äger ju som sagt redan en H80. Tror ni det skulle vara värt att byta ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av punchline82:

Själv har jag ingen aning.
Men vad tror/vet ni ?
Lite kul med spekulationer en Torsdags kväll. Funderar på att köpa en men vill nog se en recension först.
Äger ju som sagt redan en H80. Tror ni det skulle vara värt att byta ?

Nej, tror inte det kommer vara värt att byta, lär inte vara mer än ett fåtal grader skillnad om det ens.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2012

Ännu ett nej från mig. Någon grad upp och ner kanske, men det är inte riktigt värt att punga ut flertalet hundralappar för, imo.

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jul 2012

Kommer säkerligen vara en mindre skillnad, men som max så snackar vi kanske om 0.5-2°C i load.

Alltså, nej, det är inte värt att byta.

Alltid lättare om du citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Dec 2003

Eftersom vi inte vet hur effektiv den ar sa finns det inget svar pa om det ar vart att byta eller inte.
Jag sager sahar, vanta pa en recension och avgor sedan. Jag tror dock det ror sig om +- ett par grader, fast ett tystare system.

4770k @ 5Ghz | H100i | EVGA 980ti | 600w SFX | Ncase M1 | Kraken X31 CPU/GPU | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 ModMic | Acer Predator Z35 35" 21:9 200hz | X52 Pro | Schiit Modi | Schiit Vali

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010

Köp nya fläktar istället isf?

|M5A99X EVO|PH-TC14PE_OR|FX-8320@4,7GHz|Sapphire Radeon HD 7870 2GB@1135MHz/1250MHz|Corsair 8GB Value Select|Corsair TX 650w|CM Storm Enforcer|
I am the cheshire cabbage. Worship me!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av MyZk0:

Köp nya fläktar istället isf?

Till den jag har eller till den nya kylaren ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2002

Om du tänkt byta fläktar, kolla anandtech.com.
De har gjort ett test i två delar på just det ämnet.

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water