Spiffy Marshal gör analoga systemmätare

Permalänk
Medlem

en sån där i 5.25"slotten vore riktigt lockande faktist

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirkunit:

Och vattentemp, varvräknare och laddtryck... och monteringskit för tre mätare på a-stolpen, ähm, ovansidan på monitorn menar jag. Nu i en Biltema-butik nära dig.

Hehehe - jag kan bara inte låta bli att undra hur många i det här forumet som vet vad en a-stolpe är - ens med Biltema-vinken.

Håller med Fluffey - kommer de som en 5.25"s panel med all tre så blir det köp!

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Sånn här behöver vi till våra användare som klagar på att nätverket går långsamt när det är deras AV scan eller Java app som drar iväg på datorn..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av Sears:

Kul, men löjligt onödigt ^_^

Hällre införskaffar jag mig en Nixie klocka som prydnad än dessa.

http://www.tube-tester.com/sites/nixie/data/in-18/clock/clock...

Du får du ha djupa fickor och stadiga händer

Grymt kul med lite analogt igen! ja vill ha ett set! någon som vet om priset va styck eller för någon form av kit?

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

Jävlar va fräsigt. Nördfaktorn är som störst med dom där tre mätarna

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Riktigt ballt! Kommer nog försöka skaffa.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Hehehe - jag kan bara inte låta bli att undra hur många i det här forumet som vet vad en a-stolpe är - ens med Biltema-vinken.

Håller med Fluffey - kommer de som en 5.25"s panel med all tre så blir det köp!

Jag vet iaf vad en a-stolpe är:
det är den som alltid är ivägen!
nä, men tycker den skymmer sikten...

Men, ja, 5,25" hade varit najs på dessa.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Hehehe - jag kan bara inte låta bli att undra hur många i det här forumet som vet vad en a-stolpe är - ens med Biltema-vinken.

Håller med Fluffey - kommer de som en 5.25"s panel med all tre så blir det köp!

Underskatta inte medlemmarna!

När A-stolpen är full är det bara att fortsätta med B och C. Då får även passagerarna uppleva skönheten som är analoga instrument, företrädesvis riktigt gamla.

Skrivet av lacrits:

Sånn här behöver vi till våra användare som klagar på att nätverket går långsamt när det är deras AV scan eller Java app som drar iväg på datorn..

Ja, en laggmeter hade varit guld!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelathur:

Jag kan tanka mig att aga ett par faktiskt.

Våld löser inga problem. :cry:

Permalänk
Medlem
Skrivet av _AntiherO:

Du får du ha djupa fickor och stadiga händer

Grymt kul med lite analogt igen! ja vill ha ett set! någon som vet om priset va styck eller för någon form av kit?

Ska man köpa stora Nixierör (IN-18 el. motsv.) så kostar det lite. Men jag har gjort en klocka som använder rör av typen IN-14 och det blev inte jättedyrt.
Däremot tar det ju tid att designa, bygga och programmera klockan. Så det kanske inte är dyrt i pengar, men absolut i tid.

OT: Jag har faktiskt funderat på att ta någon VU-mätare eller något och göra nån söt krets som styr den så att jag kan få ut rolig info från min server. Typ en skala av uploadhastigheten eller nåt. Det skulle vara riktigt roligt (och onödigt ). Så det är roligt att andra också har tänkt på det, och gör en ordentlig produkt av det. Måste nästan köpa en för att testa när de kommer

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Hedersmedlem

Tempmätare som går upp till 60 grader? Var väl lite snålt tilltaget.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Tempmätare som går upp till 60 grader? Var väl lite snålt tilltaget.

Den längst till vänster ser ut att gå till 100 annars.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 1up:

Den längst till vänster ser ut att gå till 100 annars.

De andra mätarna var till för hårddisk och minnesanvändning

Men det här är kanske prototyper. De som kommer ut i handeln kanske kommer ha lite annan gradering.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Coolt! Inte så fasligt dyrt heller, kan absolut tänka mig en sån på skrivbordet!

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

Coolt. Kan se det framförmig. Swec medlemar som bygger in dem i skrivbordet <3 ahh

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Kan lätt tänka mig att köpa för CPU och minne, palla windows jävla gadget!

Permalänk
Skrivet av Big_PHat:

Ska man köpa stora Nixierör (IN-18 el. motsv.) så kostar det lite. Men jag har gjort en klocka som använder rör av typen IN-14 och det blev inte jättedyrt.
Däremot tar det ju tid att designa, bygga och programmera klockan. Så det kanske inte är dyrt i pengar, men absolut i tid.

OT: Jag har faktiskt funderat på att ta någon VU-mätare eller något och göra nån söt krets som styr den så att jag kan få ut rolig info från min server. Typ en skala av uploadhastigheten eller nåt. Det skulle vara riktigt roligt (och onödigt ). Så det är roligt att andra också har tänkt på det, och gör en ordentlig produkt av det. Måste nästan köpa en för att testa när de kommer

hehe tid är pengar och vise versa Så du har byggt en egen nixie klocka? du har inte lust att slänga upp ett par bilder (dom e ju för jävla shnygga!!) jao 14'arna är ju lite enklare med har du kört med matchade serier och så? eller bara skaffat ett gäng? pls pls pls pic's!

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Musikälskare

Blir nog köp av detta

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Laddtrycks mätare och oljetryck så köper jag

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD

Permalänk

Fräsht!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Kan lätt tänka mig att köpa för CPU och minne, palla windows jävla gadget!

Rainmeter´s gadgets till Windows då ? Finns ju grymma såna

Permalänk
Entusiast

Jag hade velat ha med CPU och GPU-belastning istället för temperatur. Vore riktigt najs att ha på skrivbordet. Hur svårt kan det vara att bygga själv?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

CPU, GPU och Vattentemp hade inte suttit fel. Hade varit kul om dom kunde göra mätare som använder samma standard som mätare för bilar/racebilar, finns ju en mängd hållare och hus att välja mellan. Hade varit snyggt med en hållare för tre mätare som kan fästas på skärmen (under, över eller på sidorna).

Permalänk
Skrivet av MatsDahlgren:

Hehehe - jag kan bara inte låta bli att undra hur många i det här forumet som vet vad en a-stolpe är - ens med Biltema-vinken.

Håller med Fluffey - kommer de som en 5.25"s panel med all tre så blir det köp!

Alla som har körkort förhoppningsvis borde veta hehe. Skulle nog kunna tänka mig dom oxå fast på skrivbordet då,5.25"s panel är inget för mig.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Våld löser inga problem. :cry:

Haha, jag kanske borde borja att vaxla mellan EN/SWE tangentbord aven pa jobbet.

Annars kommer du aga mig igen..

Skrivet av FL3JM:

CPU, GPU och Vattentemp hade inte suttit fel. Hade varit kul om dom kunde göra mätare som använder samma standard som mätare för bilar/racebilar, finns ju en mängd hållare och hus att välja mellan. Hade varit snyggt med en hållare för tre mätare som kan fästas på skärmen (under, över eller på sidorna).

Jo, hade varit perfekt for t.ex vattentemperaturer och andra temps som oftast kraver en extern matare

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Inaktiv

"Gör analoga systemmätare" Vad "Gör" de med dem?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon200213:

"Gör analoga systemmätare" Vad "Gör" de med dem?

http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/92/49.htm...

"[GÖRA.v1 I]
I) frambringa, åstadkomma o. d. samt i anv. som närmast sammanhänga med dessa bet.
[GÖRA.v1 I.1]
1) förfärdiga, tillvärka."
(gammalsvensk stavning)

Fler frågor från språkprofessorn?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/92/49.htm...

"[GÖRA.v1 I]
I) frambringa, åstadkomma o. d. samt i anv. som närmast sammanhänga med dessa bet.
[GÖRA.v1 I.1]
1) förfärdiga, tillvärka."
(gammalsvensk stavning)

Fler frågor från språkprofessorn?

Det var "Göra" ja, inte "Gör", men tydligen är det du som är språkprofessor, jag frågade bara för jag inte förstod vad det är de "Gör" med de analoga systemmätarna, min svenska suger, jag fick en etta i SV i skolan.