kundundersökning kundundersökning kundundersökning och åter kundundersökning

Permalänk
Medlem

kundundersökning kundundersökning kundundersökning och åter kundundersökning

hej börjar bli trött på eran kundundersökning som kommer upp så fort jag besöker er sida, är det verkligen meningen att jag ska svara på den 10 ggr per dag?

kan ni inte länka den till kontot så den inte dyker upp när man redan svarat på den istället för att skicka ut den hej vilt?

/trött besökare

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk

Jag var snäll och svarade på denna undersökning.
Dessutom hade jag chans att vinna någon slags surfplatta.

Gjorde det och nu spammar de mig dagligen med 1-2 nya undersökningar. De testar mitt tålamod. "Vi ser att du svarade på en undersökning, du kanske vill svara på 30 till!"

Inte vill jag ta bort deras nyhetsmail heller med tanke på att jag säkert riskerar att inte bli meddelad om man eventuellt skulle vinna. Sen det här med att mygla om slutdatum för undersökning samt när vinnaren meddelas. Varför skriver de inte det tydligt? Jag vill att så fort vinnaren meddelats så skall jag rensa inboxen och blocka deras nyhetsmail. Men det är väll det de vill undvika när de inte anger några datum...

Tycker det skadar Sweclockers indirekt.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av QwQ:

hej börjar bli trött på eran kundundersökning som kommer upp så fort jag besöker er sida, är det verkligen meningen att jag ska svara på den 10 ggr per dag?

kan ni inte länka den till kontot så den inte dyker upp när man redan svarat på den istället för att skicka ut den hej vilt?

/trött besökare

Eftersom att undersökningen levereras av en extern tjänst kan vi tyvärr inte koppla den till våra konton, men den bör inte komma upp så ofta. Kan det vara så att du har stängt av cookies? Har man inte cookies igång vet den inte om den redan har frågat i den webbläsaren.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Eftersom att undersökningen levereras av en extern tjänst kan vi tyvärr inte koppla den till våra konton, men den bör inte komma upp så ofta. Kan det vara så att du har stängt av cookies? Har man inte cookies igång vet den inte om den redan har frågat i den webbläsaren.

nej men rensar bort dem automatiskt vid omstart av webbläsaren för att slippa att alla webbplatser stalkar en
får väll stå ut med skiten tills ni är nöjda med undersökningen då men tills nästa gång kan ni väll se om ni kan lösa det på ett bättre sätt?
ett mail till eposten istället kanske med en förfrågan istället?

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk

Mailade userneeds om detta. Sjukt trött på att få 1-2 undersökningar / dag.

Mitt mail:

Hej!
Var snäll och svarade på er undersökning då jag gillar siten jag gjorde den i anslutning till.
Vad som motiverade mig lite extra var utlottningen av en surfplatta.

Jag förstår att det också är moroten till att svara på undersökningar.

Ett tips på vad man definitivt skall vara tydliga med om man har en utlottning:

1. Skriv slutdatum för undersökningen
2. Skriv datum då vinnaren senast skall ha blivit meddelad

Ni gör inget utav ovanstående vilket jag tycker känns som rent mygel och rent utav oseriöst.
Vad som dessutom känns oseriöst är ert dagliga spam med nya undersökningar.

Jag gjorde undersökningen för att jag vill hjälpa siten jag besöker ofta och har besökt länge, inte för er del.
Jag vill inte bli spammad dagligen med nya undersökningar. Bara för att jag svarade på en undersökning från en sida jag gillar betyder inte att jag gillar er eller. Ni testar verkligen mitt tålamod.

Det enda jag vill är att veta är när tävligen är slut så att jag kan ta bort min epost-adress ifrån ert register helt och hållet.
Jag vill inte göra det nu med risk för att inte få veta hur tävligen gick.Det är en annan sak. Meddelas vinnaren oavsett om man står med på spam-listan eller inte?

Deras tafatta svar
Hej Y,
Jag såg att jag mottagit ett till mail från dig angående denna undersökning. Jag väntar på svar från ansvarig projektledaren men lovar att underrätta dig så snart jag vet.

Trevlig helg

Med vänliga hälsningar X

Så med andra ord skall den vara avslutad nu. Är den det?

Riktigt lamt att inte svara på när vinnaren skall senast vara meddelad.
Det får ju följden att de som är med i utlottningen ständigt bevakar sin inbox och får aldrig reda på när
tävligen är avslutad. Mycket dåligt, men precis vad de vill att vi ska göra. Läsa deras spam och delta i flera värdelösa undersökningar.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |