Extern kylning till GTX 670?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The Hive
Registrerad
Jun 2009

Extern kylning till GTX 670?

Hej!

Det enda som nu låter lite i min burk är grafikkortet, så jag skulle vilja köpa en extern kylare till mitt ASUS GeForce GTX 670.

Har kollat på Inet och detta är det enda jag hittar http://www.inet.se/produkt/5322089/arctic-cooling-accelero-xt.... Frågade deras support ifall denna skulle passa mitt grafikkort, vilket det ska enligt beskrivningen. Men rekommenderade inte detta eftersom det inte är helt säkert att det passar osv, och att det kan bli mycket krångligt att få det att passa.

Detta är i princip det enda jag hittat till mitt kort.
Har ett Fractal Design XL.

Någon som vet någon passande kylare?

Mvh

Fractal Design Define XL - Corsair HX850 Modular Gold - Intel i7 3930K 3.2Ghz - Asus Rampage IV Extreme - Corsair 16GB 16000Mhz - Nvidia GTX670 2GB - 2x Seagate 7200RPM 1TB - Samsung SSD 830-series 128GB - Win7 64-bit

Trädvy Permalänk
Semestrande benchmaskin
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Jacobski:

Har kollat på Inet och detta är det enda jag hittar http://www.inet.se/produkt/5409486/asus-geforce-gtx-670-2048m...

Är du medveten om att det där inte bara en en kylare. Det är ett grafikkort med en annan kylare som standard.

Eller menade du att du har det kortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The Hive
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Raven_cc:

Är du medveten om att det där inte bara en en kylare. Det är ett grafikkort med en annan kylare som standard.

Eller menade du att du har det kortet?

Är fullt medveten om detta, råkade bara klistra in fel länk, redigerade det ganska snabbt men du var väl före med att läsa det

Fractal Design Define XL - Corsair HX850 Modular Gold - Intel i7 3930K 3.2Ghz - Asus Rampage IV Extreme - Corsair 16GB 16000Mhz - Nvidia GTX670 2GB - 2x Seagate 7200RPM 1TB - Samsung SSD 830-series 128GB - Win7 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Om pci-e strömkablarna sitter på bredden och inte på höjden så ska det gå.
EDIT: Låter asus kylaren så mycket i ett FD chassi?

Citera för svar!!

Trädvy Permalänk
Semestrande benchmaskin
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Jacobski:

Är fullt medveten om detta, råkade bara klistra in fel länk, redigerade det ganska snabbt men du var väl före med att läsa det

Den ska passa OM dina strömkontakter inte är stackade, alltså på varandra.

http://www.inet.se/produkt/5322089/arctic-cooling-accelero-xt...

Under "Compatibility" så kan du se vad jag menar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

vänta nu. extern kylare?
om jag minns vad extern betyder så betyder det att den inte sitter ihop med huvudkomponenten, dvs att den är lös. ska du ha en kylare som ligger någon annanstans i chassit eller vadå?
eller menar du bara en vanlig eftermarknadskylare?

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The Hive
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Raven_cc:

Den ska passa OM dina strömkontakter inte är stackade, alltså på varandra.

http://www.inet.se/produkt/5322089/arctic-cooling-accelero-xt...

Under "Compatibility" så kan du se vad jag menar

Jo precis, blev bara lite tveksam då Inets support inte rekommenderade detta, tack iaf!

Skrivet av morxy49:

vänta nu. extern kylare?
om jag minns vad extern betyder så betyder det att den inte sitter ihop med huvudkomponenten, dvs att den är lös. ska du ha en kylare som ligger någon annanstans i chassit eller vadå?
eller menar du bara en vanlig eftermarknadskylare?

Folk har förstått vad jag menat när jag pratat om externa kylare till processorer så, är nog inte ett felaktigt ord jag använde. Men ja, jag menar självklart att kylaren ska sitta ihop med huvudkomponenten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011

Bara kolla kontakterna så ska det lösa sig.

Men har du DCUII kylaren nu? För om du har det så tror jag inte att artic cooling kylaren kommer göra så mycket, för att DCUII låter ii princip inget alls ^^
Men jag gissar på att du har en referens, vilket oftast har kontakterna på höjden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storvik
Registrerad
Mar 2009

Har du referenskylare eller Asus DCII? för jag har Asus egna kylare och kör 2st kort, och dom låter knappt...

i7 6700K | Asus 1080 Strix | Maximus VIII Gene | 32GB 2666mhz | 1TB SSD | RM650x | H80i | Jonsbo UMX3 | O2+ODAC | AOC Q3277PQU | Fidelio X2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The Hive
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Reyintaz:

Bara kolla kontakterna så ska det lösa sig.

Men har du DCUII kylaren nu? För om du har det så tror jag inte att artic cooling kylaren kommer göra så mycket, för att DCUII låter ii princip inget alls ^^
Men jag gissar på att du har en referens, vilket oftast har kontakterna på höjden.

Jag har DCII, kontakterna sitter faktiskt inte på höjden. Grejen är att jag är så pass ljudpetig, att det enda som i princip låter lite, är grafikkortet. Skulle vilja tysta ner extremt. Vore gött att slippa höra grafikkortet varva upp också.

Skrivet av -ronz:

Har du referenskylare eller Asus DCII? för jag har Asus egna kylare och kör 2st kort, och dom låter knappt...

Har Asus DCII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bäckefors
Registrerad
Mar 2012

Vad säger att Arctic´s kylare med fläktar är tystare är DCII?

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H115i med ML140 PWM | Corsair Dominator Platinum DDR4 16Gb 3000MHz | Gigabyte GTX 1080 Xtreme Gaming 8Gb | Corsair Force MP500 240 Gb, Intel SSD 520 180Gb x 2 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Creative Recon3D Pro | Corsair Void Wireless SE | Corsair K95 RGB Platinum | Corsair M65 PRO RGB | Logitech Extreme 3D Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Jacobski:

Jag har DCII, kontakterna sitter faktiskt inte på höjden. Grejen är att jag är så pass ljudpetig, att det enda som i princip låter lite, är grafikkortet. Skulle vilja tysta ner extremt. Vore gött att slippa höra grafikkortet varva upp också.

Har Asus DCII

klistrar här 2 av mina gamla komment :Hej ,har en fråga, köpte här ifrån nyss en Gigabyte GTX 670 Windforce X3., den funkar bra ,men när ja klockar den med olika program , blir den så pass varm på minsta överklockning ,över 70c, och inte minst fläktar låter som jetplan, har kollat Arctic Accelero Hybrid ,är sugen på den, men vet inte om den passar, nån som har bytt ,eller vet ?, hittar inte info nånstans, hade innan Gigabyte GTX 560 ti ,och den var klockad 1gig och 4,5 gig minne, men gick aldrig över 65 c ,och de 2 fläktarna var tysta

Har nu köpt & installerat Arctic Accelero Hybrid ,och kan säga att jag ångrar inte en sekund,även den var dyr och småbökigt att installera, sänkte max tempen från 80 till 55, och när jag har fläkten den på max ,låter det mindre än winforce x3 på ide, rekommenderar starkt, nu på ide, är den 35 c och fläkt 25%, på 1250 mhz core & 7,2 gig minne, har kört 1350 core ,men 1250 räcker för mig

hade samma problem med min gigabytes gtx 670, vill du ha tys och efektivt kylning ,är Arctic Accelero Hybrid det enda alternativet i dagsläge