Spelveckan: Grand Theft Auto V, Halo 4

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Hurra hurra... en PORTNING är allt vi får. Totalt meningslöst för mig att ens fundera på att uppgradera mitt grafikkort i så fall. 9800GT kommer fixa GTA V med allt på max. Förbannade jävla konsoller.

Säg inte det. Du glömmer väl inte hur kass portningen av GTA4 var, mitt 9800GTX+ räckte inte långt när det släpptes.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Hur var det nu med alla som bölade om att WoW sku dö för att MoP floppade ?
" Även World of warcraft tuffar vidare med hela tio miljoner aktiva prenumeranter under den 30 september."

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hurra hurra... en PORTNING är allt vi får. Totalt meningslöst för mig att ens fundera på att uppgradera mitt grafikkort i så fall. 9800GT kommer fixa GTA V med allt på max. Förbannade jävla konsoller.

Skrivet av _MmattiasS_:

Men va? "Det kan nog bli riktigt krävande" tänker jag... Sen ser jag det sista stycket.. wtf?

Skrivet av FribBe:

Rockstar har gång på gång visat att de är fullkomligt inkompetenta när det kommer till PC, tyvärr.

Varenda spel jag har spelat från Rockstar har haft usel prestanda på PC, oavsett hur snabb dator jag har haft. GTA 4 laggade även på PS3.
Inkompetenta? Det är det minsta man kan säga. Klarar man inte ens av att få spelen att fungera ordentligt på konsolerna som har funnits på marknaden i 6-7 år, då är fan dags att lägga ner. Jag betvivlar att GTA 5 kommer vara annorlunda på den punkten.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Jag som nyss sålde min PS3a.
Skulle haft den kvar för att lira detta spel. Synd bara att grafiken är kass, hur pixligt som helst. Eller AA om man sejer så.

Permalänk

Ja då blir man nog tvungen att köpa en konsoll i alla fall. Förmodligen en krysslåda eftersom grafiken väl är marginellt bättre på den. Fan också, hade verkligen hoppats på att man kunde kräma på ordentligt med bra hårdvara i GTA V. Jaja det e ju knappast oväntat egentligen...

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Haha, även jag tänkte det här kan nog bli bra (på pc). Snacka om idioter. Det är förstås billigare och enklare för dem att göra spelet till konsollerna som man vid det här laget kan innan/utantill.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Haha, även jag tänkte det här kan nog bli bra (på pc). Snacka om idioter. Det är förstås billigare och enklare för dem att göra spelet till konsollerna som man vid det här laget kan innan/utantill.

Tja, fast grunden i dagens PC-plattform är ju 10 år äldre än konsolerna.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Haha, helt sjukt att ett sådan stor titel kommer på stenåldersmaskiner! Hoppas dom släpper det till Gamecube och Nintendo 64 också när de ändå ska låta de gamla komponenterna få svettas!

Permalänk
Avstängd

Jävla Rockstar, Slå igenom tack vare PC och sen skiter i PC... vart hade dom varit utan PC? förmodligen städare på donkan.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Tja, fast grunden i dagens PC-plattform är ju 10 år äldre än konsolerna.

Hur tänker du nu? En konsol är ju en PC, en 7 år gammal PC.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Klart GTA V kommer komma till PC! men bara det kan ta lite längre tid!

Så där sa dom ju om dom tidigare gta också. sen bara helt plötsligt skulle det släppas på PC!

Så jag tror det säkert kommer komma

Permalänk

Brinn i helvetet Microsoft. Nu är jag förbannat trött på eran Xbox 360. Som den har förstört. Nu ska den förstöra ett gta också. Ska ni inte hålla ut med skitkonsolen till bf4 också så att den serien också dör?

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Tja, fast grunden i dagens PC-plattform är ju 10 år äldre än konsolerna.

Förklara gärna lite mer.

Permalänk
Medlem

Dessa "Spelveckan" verkar vara lite ofullständiga varje gång.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

R* har väl aldrig sagt att en PC-version inte är planerad?

“Hey guys, glad to see so much enthusiasm about the release announcement. For those asking about the PC platform, we’re currently focused on the Xbox 360 and PS3 versions of the game and don’t have any details to share about a PC version at this time,”

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Det var la då fan också. Har visserligen en krysslåda, men lagom kul att köra uppskalat och laggigt skit. Extremt mycket aliasing är ju rätt vackert. PC-versionen lär väl dyka upp ett år senare, och vara lika underbart portad som GTAIV.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Skrivet av Clemizh:

Förklara gärna lite mer.

Konsoler: 7år.
PC-spel baserat på DirectX: 17 år.

Om det är något dom borde ha vana på så är det PC.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hurra hurra... en PORTNING är allt vi får. Totalt meningslöst för mig att ens fundera på att uppgradera mitt grafikkort i så fall. 9800GT kommer fixa GTA V med allt på max. Förbannade jävla konsoller.

Kan det vara så att du tycker spel är fula för att du sitter på ett 9800gt? För det är inte i närheten av att maxa dagens spel... Vist, konsolerna håller tillbaka i grafiken i en del spel idag, men det är inte så att de inte blir snyggare, för det blir dom.

Eller är det bara att du inte vill tappa dit streak i klagande i nyhetstrådar?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det har gått att boka till PC sedan sommaren 2010, för att butikerna helt enkelt räknar kallt med att det kommer.

Men tja, antagligen kommer det nån lags PC-utgåva, troligvis till sent 2013 eller tidigt 2014.
Men fan, efter att ha läst detta tappade jag all form av förväntningar på det.

Blir så himla arg på dom asså. HUR kan dom göra samma misstag som tidigare att göra en dålig PC-version?
Sen gör dom ett väldigt korkat drag att släppa spelen till 360 och PS3 när nya konsoler kommer snart.
Grafiken kommer bli sämre än GTA IV om du ska kunna se så långt med, tvivlar på bra flyt heller för det får man inte i GTA IV på konsol.
Synd att alla dom bästa spelen görs av dom mest idiotiska företagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

"Titeln utspelar sig i den fiktiva regionen Los Santos och sägs vara större än spelvärldarna i GTA IV, San Andreas och Red Dead Redemption tillsammans. Inte nog med det har den fria sikten utökats till en hel mil, en stor förbättring från tidigare titlar i spelserien där sikten stoppades av "dimma"."

Vet inte om jag ska bli glad eller lycklig över det där i och med att det släpps på konsoller...Tänk er FPS:en om man tittar en mil bort på en konsoll och hur dåligt konsollerna kommer att ladda allting medans man spelar

Vi får väl börja vänja oss vid 10fps och ingen AA med uppskalad 640x480 upplösning

Permalänk

det klart att dom har plans till att porta halo4 till pc dom har redan lagt ut halo 4 bilder på deras laptops på MS hemsidan...

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Farmer fo' life.

Permalänk
Medlem

Är folk som spelar GTA så insnöade att det krävs att det står FIVE ovanpå V'et.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Brinn i helvetet Microsoft. Nu är jag förbannat trött på eran Xbox 360. Som den har förstört. Nu ska den förstöra ett gta också. Ska ni inte hålla ut med skitkonsolen till bf4 också så att den serien också dör?

Före X360 och PS3 var det Xbox och PS2 som höll tillbaka spelen. Så länge konsolerna prioriteras före PC kommer detta att upprepas.

Dessutom har den här spelserien i första hand varit konsolspel ända sedan GTA 3. En bidragande orsak till att BF-serien dör är för att utvecklarna av det har sålt sig till EA. Än så länge har inte en enda spelstudio lyckats fortsätta göra bra grejer när de en gång har haft med det skitföretaget att göra.

Skrivet av Waowt:

Blir så himla arg på dom asså. HUR kan dom göra samma misstag som tidigare att göra en dålig PC-version?
Sen gör dom ett väldigt korkat drag att släppa spelen till 360 och PS3 när nya konsoler kommer snart.
Grafiken kommer bli sämre än GTA IV om du ska kunna se så långt med, tvivlar på bra flyt heller för det får man inte i GTA IV på konsol.
Synd att alla dom bästa spelen görs av dom mest idiotiska företagen

Ja, hur kan de göra så? Självklart vill de bli äckligt rika, vad annars? Något annat är ju inte intressant i den branschen längre.

Skrivet av Waowt:

Vi får väl börja vänja oss vid 10fps och ingen AA med uppskalad 640x480 upplösning

Det problemet har funnits i många år redan så du borde väl vara van vid det här laget?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Rockstar har gång på gång visat att de är fullkomligt inkompetenta när det kommer till PC, tyvärr.

Nja, de lyckades riktigt bra med PC versionen av Max Payne 3. Alla andra spel är rätt bedrövliga dock..

Permalänk

Längtar! Och det blir att damma av xboxen för detta spel. Just GTA san Andreas gillade jag starkt med terrängmiljöerna och vad jag förstod så ska det bli lite sånt här också.

Frågan är dock hur ska man kunna kombinera GTA4 med ett jobb, men jag tror de flesta arbetsgivare har en översyn över att man prioriterar GTA4 framför jobbet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Nja, de lyckades riktigt bra med PC versionen av Max Payne 3. Alla andra spel är rätt bedrövliga dock..

Du måste skämta? Det är ju fan inte ens ett Max Payne-spel längre. Jävla skräp Rockstar har slängt ihop. Men det är klart, om du gillar spel som är 95% filmsekvenser och har promptar överallt, då är Max Payne 3 alldeles gudalikt!

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Nja, de lyckades riktigt bra med PC versionen av Max Payne 3. Alla andra spel är rätt bedrövliga dock..

Sant, men de fick hjälp av Mafia-utvecklarna med PC versionen. Samt att jag vet inte riktigt om Max Payne är så bra... känns som en film man får styra ibland.

Permalänk

Fattar inte varför det är så överdrivet mycket klag på att det släpps på PS3 och Xbox först? kolla på det när det släppts istället för att dra slutsatser redan nu...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Blir så himla arg på dom asså. HUR kan dom göra samma misstag som tidigare att göra en dålig PC-version?
Sen gör dom ett väldigt korkat drag att släppa spelen till 360 och PS3 när nya konsoler kommer snart.
Grafiken kommer bli sämre än GTA IV om du ska kunna se så långt med, tvivlar på bra flyt heller för det får man inte i GTA IV på konsol.
Synd att alla dom bästa spelen görs av dom mest idiotiska företagen

Som det tidigare nämnts så tjänar de ju mer pengar på konsolerna. Om du och dina vänner ser till att inte tanka ner spel och köper dem istället (eller rättare sagt: om ni inte tankat ner spelen för kanske fem år sedan) så hade nog Rockstar sett annorlunda på pc-versionssituationen.

Att det sedan snart kommer nya konsoller KAN ju faktiskt innebära att de kan sälja en upplaga till av spelet, fast till dessa, vem vet - kanske portas det samtidigt som pc-versionen...

Sen håller jag med om att det är förbaskat tråkigt att det pc-versionen kommer i andra hand.