Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Intel i5 2500K överklockning?

Hej.

Jag har några frågor, vid vilken temperatur borde man oroa sig när det gäller i5 2500K? Jag funderar på att överklocka men kommer kanske behöva köpa en ny kylare. Är det värt att överklocka och var kommer jag se mest skillnad. Jag har läst att man kan få mer prestanda när man streamar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av PetruZ:

Hej.

Jag har några frågor, vid vilken temperatur borde man oroa sig när det gäller i5 2500K? Jag funderar på att överklocka men kommer kanske behöva köpa en ny kylare. Är det värt att överklocka och var kommer jag se mest skillnad. Jag har läst att man kan få mer prestanda när man streamar.

Finns en stor FAQ skriven om överklockning som kommer kunna svara på alla frågor du har, se under proccessor forumdelen.

i7920 C0 @ 3.4 GHz | HD7970 @ 1100MHz | 6GB | Asus P5X58D-E| Fractal Design R3 | XL2410T

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2006

*Tråd flyttad*

Tråden passar väldigt bra här.

Först och främst - läs FAQ som ligger klistrad i den här forumdelen. Lite utdaterad, men nyttig kunskap!

Håll dig under 85 grader vid syntetisk maxbelastning (OCCT, Prime95 el. dyl.) så är det lugnt. Inga spel eller program belastar så hårt som stabilitetstestarprogrammen.

Om streamingmjukvaran i fråga kodar video on the fly är det mycket möjligt att du kan tjäna en del prestanda. Räkna dock inte med någon ren spelprestanda, då de allra flesta spel flaskhalsas av grafikkortet, så länge du inte kör extremt låg upplösning.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Diö
Registrerad
Dec 2008

Jag kör min på 4,8ghz men ändå kan jag inte streama BF3 som jag vill :/

Skickades från m.sweclockers.com

Förvänta dig inget svar utan citat!
Kolla gärna in mitt bygge: http://www.sweclockers.com/galleri/11602-final-aqua-dreamer-b...
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/KaakaaN/