Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Viaplay Usb minne

Hej har köpt viaplay till boxen men vilket usb minne kan man använda till den
och isofall vilket format skall det vara på usb minnet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
1
Registrerad
Jan 2009

Du får nog förtydliga dig en aning. Vilken box? Och vad skall du ha ett USB-minne till Viaplay för?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Har en hd box hemma viasat och trycker man på inställningar står det viaplay så jag läste ute på internet om det och frågade på supporten och dom sa att man kunde ha ett vanligt usb minne så jag beställde viaplay men när jag sätter in usb minnet i boxen står det att usb minnet inte är kompatibelt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åstorp
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av erilid66:

Har en hd box hemma viasat och trycker man på inställningar står det viaplay så jag läste ute på internet om det och frågade på supporten och dom sa att man kunde ha ett vanligt usb minne så jag beställde viaplay men när jag sätter in usb minnet i boxen står det att usb minnet inte är kompatibelt

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=287609

Citat:

Hej på er!

Vi rekommenderar vårat egna USB-minne eftersom det är kompatibelt med våra boxar och framtaget för att fungera så bra och problemfritt som möjligt, om man använder sig av ett annat minne och det uppstår problem så kan vi inte hjälpa till att felsöka samt att garantin tyvärr inte gäller längre.

Eftersom våra USB-minnen redan är kompatibla med boxarna finns ingen anledning att ha en om formateringsfunktion i boxen, men självklart kan
man återställa minnet genom digitalboxen.
I det Viaplay-paket man kan köpa av Viasat så ingår 2 st bryggor och 1 USB-minne men kan kan köpa till ytterligare ett Viaplay-paket om man vill ha det på sin andra box.

Jag kan även informera er om att om ni har en inspelningsbar box så behöver ni inte ett USB-minne i boxen då den sparar ner allt på den interna hårddisken.

Mvh Emelie
Viasat Support

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2010

Är USB minnet formaterat i Fat32 elelr NTFS? För en del media spelare klarar bara läsa i FAT32,

CPU: i7-2700K @ 4.6GHz, Corsair H110 MB: Sabertooth Z77 Mem: Corsair Vengeance 4x4GB DDR3 @ 1600 MHz CL9 GPU: Radeon R9 290X SSD: Samsung 850 Pro 256GB Case: CM Storm Stryker PSU: Corsair RM 750W Audio: Sound Blaster Omni, Logitech Z-5500 Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Jag läste det där om viasat usb minnet och bryggorna men det är bara usb minnet jag behöver
Jag har provat med fat32 och ntfs men inget fungerar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003

Kan bekräfta att Lexar Jumpflash S73 16GB fungerar utmärkt med Samsung SMT-S5140 (och Viaplay).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1158004

i5 4690K / ASUS GTX 970 Strix / MSI Z97I ACK (mITX) / Kingston HyperX Savage 2x4GB 2400MHz / Corsair 250D / Corsair H100i w. SP-fans / Samsung 850 Pro 250GB + 2TB Seagate 7200RPM / 1x NZXT 200mm