Blizzard stäms för Authenticator – kräver betalt för "nödvändig säkerhet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Databasen de fick tag i är med största sannolikhet hårt krypterad så chansen att du skulle ha blivit hackad pga. den är minimal.. vilket redan har tagits upp i tråden. "Acceptabel säkerhetsnivå" är att kontot har ett lösenord.. detta delas av nästan alla MMORPG där ute och det ska så vara också. Att sedan Blizzard har gått ett stäpp längre och gjort ett riktigt bra system med authenticators är bara bra. Däremot att det gnälls förvånar mig inte heller. Folk kommer alltid söka saker att gnälla på. I detta fall gör de bara sig själva till idioter eftersom det faktiskt finns en app som är gratis. Har de inte en smartphone så är det deras problem och då får de antingen ta kostnaden eller helt enkelt klara sig utan. Dosor kostar pengar (antagligen kostar de mer än vad Blizz tar för dem) och därför kostar även den en vissa summa pengar. Vill man ha den gratis får man skaffa en smartphone helt enkelt. Precis som du måste skaffa en dator för att spela wow.. Men det är väl nästa sak som dessa nötter kommer att gnälla på.

Håller med till fullo, vad dom borde göra dock är att upplysa om authenticator-dosan vid försäljningstillfället.
"Vill du ha extra säkerhet så köp en authenticator-dosa, xxx kr tillkommer."

P.S.
Att dom skulle hackat mig på annat vis är dock ganska osannolikt, hade vid tillfället för en helt ren windowsinstallation med antivirus d3+wot endast i datorn då jag dualbootade för min användarmiljö var linux. Dessutom gjordes en fullständig undersökning av maskinen efter jag blev hackad (jobbar ju med sådant så). Enda andra alternativet är någon form av mellanhandsattack.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Haha ja... Går detta igenom så är det rent av skrämmande.

Alla de som tycker att det är upp till blizzard att betala för era authenticators kanske ska börja med att ta bort "VISA.TXT" från skrivbordet som ni har sparat för att slippa ta fram kortet varje gång de ska handla.

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

E-postverifiering är osäkrare än en separat dosa. Dosan måste man ha fysisk tillgång till medan mailen går att hacka.

Mitt G-mail konto kräver verifiering med telefon, så det är svårare att hacka.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Jag tycker Valve har en smartare och mycket billigare lösning. Om du har Steam Guard (?) aktiverat för ditt Steam-konto så måste du fylla i en extra kod varenda gång du loggar in med en icke veriferad dator. Den koden skickas till din email, och den är helt ny och slumpmässig varenda gång, så om någon kan ditt lösenord till ditt Steam-konto så måste de även kunna lösenordet till din email. Om du inte har samma lösenord till Steam och din email så blir det är stor boost på säkerheten.

Har haft ett battle.net konto ända sedan starcraft 1 och jag har aldrig blivit hackad. Har alltid haft ett starkt och ett unikt lösenord, som alla borde ha. Tycker säkerheten inte är särskilt imponerande hos blizzard med tanke på hur stort det är.

Men säkerheten är tillräcklig stark. Att stämma dom är bara löjligt för det kommer aldrig gå upp i rätten.

Jag vet att det är många unga som har lösenord som 'password', och älskar att dela ut dem till email adresser som 'blizzard_support@battlenetsupport.tk'. Man ska helt enkelt inte stämma folk över sin egen dumhet.

Permalänk
Medlem

Visst.. appen till smartphone är gratis, men alla har inte smartphone (eller os som inte stöds)?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Alltså, alla som tycker att den ska vara gratis, eftersom bankers dosor är gratis (?) och för att säkerhetsbälten i bilar är gratis (va nått inlägg långt bak), bör tänka om. INGENTING är gratis. Allting är inräknat i priset du betalar för tjänsten/varan/whatever. Tom materialkostnaden för färgen på knapparna på din bankdosa är inräknad någonstans. Du betalar för den, i de flesta fall varje månad, för alltid. Bara för att det inte syns på en faktura som du får hem, så betyder det inte att kostnaden inte finns där. Kom ihåg, idag är ingenting nånsin gratis. På något sätt betalar du för det. Om du nu kommer på ett tiotal exempel, som känns bra, då du inte betalar och ändå får något, så tänk såhär. Tid är pengar. Du kan betala med pengar, eller med tid, eller med båda. Men på något sätt betalar du alltid. Punkt.

Skulle ni föredra att Blizzard höjer månadkostnaden för WoW med 10 spänn per månad så ni kan få "gratis" dosor? Under de första nio månaderna är det ju en jättebra idé, sen blir det plötsligt dyrare än systemet som finns idag.

Sen kan jag hålla med om att de verkligen borde uppgradera lösenorden så man kan ha stora och små bokstäver etc, men man kan skapa vettiga och säkra lösenord även utan det. Det gäller bara att göra det långt. Och det är DITT ansvar, inte Blizzards.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Så att det står i texten "Säkerhetsdosa: Tjänsten är för närvarande kostnadsfri" säger ingenting heller menar du? Inte heller att den ska lämnas tillbaka när du upphör att vara kund hos dem eller säger ifrån tjänsten

Skickades från m.sweclockers.com

Den är ju kostnadsfri ifall man får låna den. Alternativt ingår kostnaden för den i tjänsten..vilket är rätt självklart.
Du kan få en bil av mig på köpet när du köper denna pennan....som kostar 50 000...men jag lovar..bilen är gratis.
Eller..."du kan få betala x kr för vår tjänst...och dessutom får du denna fina dosan helt gratis.."
Det vore ju rätt fult av dem att säga att tjänsten kostar 200kr i månaden.....sen för att använda den behöver du även dosan för 100kr/mån..då säger de hellre att tjänsten kostar 300kr/mån och dosan är gratis. (exempel bara)

När man sätter ett pris på nåt räknar man ihop olika delar. Vi säljer datorer på mitt jobb. Vi kan lägga på 2000 kr på ett paket och säga att du får en skärm helt gratis på köpet...men det innebär inte att skärmen faktiskt är helt gratis.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Bankdosor blev ett sidospår pga att någon tog upp det, men förutom det så har du förstått mig rätt, dosan från Blizzard borde ingå med spelet när man köper det...mig personligen kvittar det då jag inte spelar det, men rent generellt, andra spel som t.ex GW2 verkar ju kunna ha gjort en form av lösning och då kostar det inte ens att spela det, Blizzard är bara giriga

Skickades från m.sweclockers.com

Sen kostar också Cubase 5000 kr jämfört med WoW för ca 300. Och som nedanstående person säger, de gör det säkerligen för egen vinnings skull.
Visa också gärna vad GW2 använder för hårdvaruautentisering? Har svårt att tro att de skickar ut den dosa för 50kr till alla kunder utan kostnad.
Och ifall det är bara mjukvaru kan du inte jämföra...för WoW har också gratis mjukvaruautentisering.

Wow kostar inte heller att spela...bara om du vill bli högre än lvl 20..
GW2 tar antagligen ut pengarna genom s.k microtransaktioner. Antagligen för att de flesta inte skulle säga upp WoW för GW2 och inte heller vilja ha 2st MMO att betala för. Är det kanske en tillfällighet att den mindre utmanaren är billigare? Telebolagen sänker sina priser till desperata nivåer när de tappar för mycket kunder.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

http://i.imgur.com/no5ZW.png

Nej du, jag hade fel... tjänsten är HELT kostnadsfri och bankdosan behöver man inte betala för. Kollade dessutom min kontohistorik för o vara säker, såg då att jag inte ens behöver betala någon avgift för mitt bankkort.

Det var tydligen bara något jag hade fått för mig. Var ju dock väldigt länge sedan jag skaffade internetbanken... det kanske kostade förr. Sak samma...

EDIT: Nu när jag vet det så tycker jag det borde vara SJÄLVKLART att Blizzard ska tillhandahålla dessa "dosor" tillsammans med nya spel.

Utdrag från mitt konto:
12-10-08 12-10-06 PRIS INTERNETBET -43,75
12-10-08 12-10-06 PRIS BANKKORT VI -62,50

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarWolf.667:

Många dåliga jämförelser här, när jag handlar tjänsten "internetbank" så ingår dosan i priset.
Alltså jag kommer inte hem och upptäcker att jag måste betala mer för att få en "acceptabel säkerhetsnivå".

Nu är frågan vad som skall anses som en "acceptabel säkerhetsnivå" om detta måste inkludera en authenticator-dosa?

Själv blev jag hackad, har ett väldigt avancerat lösenord, används endast för battle.net, datorn är ren och aldrig gett lösenordet till någon. Men eftersom Blizzards databas blev hackad så förmodar jag att dom hackade sig in genom att dekryptera lösenordet?
Hade jag använt mig av en authenticator så hade det ju inte spelat någon roll om dom haft mitt eller någon annas lösenord eftersom dom inte har tillgång till authenticatorn.

Så utgår man från att hackare har tillgång till lösenorden eller kan hacka sig till lösenordsdatabsen så krävs en authenticator för att få en "acceptabel säkerhetsnivå"
Kan inte hackare få tag på lösenorden så borde det inte krävas en authenticator-dosa för att få en "acceptabel säkerhetsnivå".

Om du tycker dosan krävs för en acceptabel säkerhetsnivå, så kan vi ju passa på att stämma Microsoft, Facebook osv för samma sak.
Kan inte uttala mig om ditt enskilda fall, men finns flera sätt att komma över ett lösen som är utanför Blizzards kontroll..och bara ett som är inom.
Dvs deras egna servrar. Flera andras servrar har ju blivit hackade med...t.ex Sony, Steam etc...kommer inte ihåg vilka.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarWolf.667:

Håller med till fullo, vad dom borde göra dock är att upplysa om authenticator-dosan vid försäljningstillfället.
"Vill du ha extra säkerhet så köp en authenticator-dosa, xxx kr tillkommer."

P.S.
Att dom skulle hackat mig på annat vis är dock ganska osannolikt, hade vid tillfället för en helt ren windowsinstallation med antivirus d3+wot endast i datorn då jag dualbootade för min användarmiljö var linux. Dessutom gjordes en fullständig undersökning av maskinen efter jag blev hackad (jobbar ju med sådant så). Enda andra alternativet är någon form av mellanhandsattack.

Jag har svårt att tro att det hjälpt att komma över deras databas...som ovanstående säger..garanterat hårt krypterad och skulle antagligen behöva årtionden (med våra datorers mått mätt) att dekryptera..inte 2 månader.

Men nån mer kunnig kanske kan förklara hur det gick till. Du kanske loggat in hos en kompis? Du kanske använt samma lösen till ett forum?
Har en känsla av att din situation är extremt ovanlig. Och snarare undantag än regel. Och inte det Auth är avsedd för i första hand....det den är avsedd för hjälper den MÅNGA att inte bli hackade..trots att de kanske har massa virus och ofta loggar in på andra datorer. Authatt man kan känna sig relativt säker även om man är oförsiktig.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Mitt G-mail konto kräver verifiering med telefon, så det är svårare att hacka.

Måste du ringa G-mail varje gång du ska logga in

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk

Snacket om bankdosa vs Blizzard är lite skilda världar... Banker har über-mycket pengar jämfört med Blizzard. Fractional reserve banking är aningen lättare att tjäna pengar på. Så att banker ger ut dosor gratis är inte konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag är över 25, ej studerande... senaste insättningen från CSN var 3 år sedan. Jag betalar mina räkningar via internetbanken och har ett bankkort VISA... ska fråga banken varför de inte debiterat mig. Eller så kanske man ska låta det vara, för o slippa bli debiterad. Usch... samvetskval...

Nej och det var vad jag försökte pängtera. Eftersom man MÅSTE ha en smartphone för att kunna använda appen så blir den ju per automatik ej gratis. Ifall man nu kan få en smartphone gratis så vore det en annan femma. Och huruvida man skaffar en smartphone enbart för att kunna använda appen eller inte är totalt irrelevant.

Du måste ha en dator för att spela också...

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ec96joan:

Sen kostar också Cubase 5000 kr jämfört med WoW för ca 300. Och som nedanstående person säger, de gör det säkerligen för egen vinnings skull.
Visa också gärna vad GW2 använder för hårdvaruautentisering? Har svårt att tro att de skickar ut den dosa för 50kr till alla kunder utan kostnad.
Och ifall det är bara mjukvaru kan du inte jämföra...för WoW har också gratis mjukvaruautentisering.

Wow kostar inte heller att spela...bara om du vill bli högre än lvl 20..
GW2 tar antagligen ut pengarna genom s.k microtransaktioner. Antagligen för att de flesta inte skulle säga upp WoW för GW2 och inte heller vilja ha 2st MMO att betala för. Är det kanske en tillfällighet att den mindre utmanaren är billigare? Telebolagen sänker sina priser till desperata nivåer när de tappar för mycket kunder.

Kostar WoW bara 300kr?! Det var som fan, alla dessa pengar man betalar för att kunna använda det då, vad är det?! Det är ju oxå en kostnad för spelet, WoW är ett spel som aldrig blir färdigbetalt, så det är ju dyrare än Cubase

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Kostar WoW bara 300kr?! Det var som fan, alla dessa pengar man betalar för att kunna använda det då, vad är det?! Det är ju oxå en kostnad för spelet, WoW är ett spel som aldrig blir färdigbetalt, så det är ju dyrare än Cubase

Skickades från m.sweclockers.com

Beror ju på hur länge du spelar..
Men visst....jämför du med Cubase behöver du spela i 3-5 år eller nåt för att komma upp i det. Men går inte heller riktigt att jämföra ett onlinespel med vanlig programvara.

Då är det mer rätt att jämföra Cubase med Diablo 3 isf. Båda engångskostnad, men gäller samma för D3 som WoW vad gäller Authenticatorn.
Och stämningen gäller inte bara WoW utan Battle.net så jag kan byta spel i exemplet så tappar du argumentet du precis gav.
Sen kan du jämföra WoW med D3 och argumentera bäst du vill om månadskostnad vs ingen månadskostnad, men är en helt annan diskussion.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ec96joan:

Beror ju på hur länge du spelar..
Men visst....jämför du med Cubase behöver du spela i 3-5 år eller nåt för att komma upp i det. Men går inte heller riktigt att jämföra ett onlinespel med vanlig programvara.

Då är det mer rätt att jämföra Cubase med Diablo 3 isf. Båda engångskostnad, men gäller samma för D3 som WoW vad gäller Authenticatorn.
Och stämningen gäller inte bara WoW utan Battle.net så jag kan byta spel i exemplet så tappar du argumentet du precis gav.
Sen kan du jämföra WoW med D3 och argumentera bäst du vill om månadskostnad vs ingen månadskostnad, men är en helt annan diskussion.

Ett spel ska bara vara en engångskostnad, såvitt jag vet är det bara WoW som fortfarande kostar att spela och det pga Blizzards girighet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Ett spel ska bara vara en engångskostnad, såvitt jag vet är det bara WoW som fortfarande kostar att spela och det pga Blizzards girighet

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, inte girighet....det är bara att WoW är det mest populära....så de andra måste byta betalningsmodell för att kunna få några spelare.
Om WoW inte var värt 120kr i månaden hade inte 10 miljoner personer betalat det.

De andra spelen kostar också egentligen...bara att det är lite mer valfritt....ifall du vill få tillgång till hela spelet.
Hade alla som spelade F2P-spelen valt att inte betala hade spelet lagt ner.
De funkar lite mer kommunistiskt...dvs de som har råd betalar..
Är det mer rätt? Tja..det går att diskutera. Men en irrelevant diskussion i denna tråden.

Sen jobbar de aktivt på WoW också....så pengarna går ju till nånting till skillnad från typ alla andra vanliga spel.
Alltså, det kostar att underhålla WoW mer än vanliga spel. Men visst hade de kunnat slopa månadsavgiften och stängt ner servrarna så alla får spela lokalt..men tar ju bort poängen.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ec96joan:

Nä, inte girighet....det är bara att WoW är det mest populära....så de andra måste byta betalningsmodell för att kunna få några spelare.
Om WoW inte var värt 120kr i månaden hade inte 10 miljoner personer betalat det.

De andra spelen kostar också egentligen...bara att det är lite mer valfritt....ifall du vill få tillgång till hela spelet.
Hade alla som spelade F2P-spelen valt att inte betala hade spelet lagt ner.
De funkar lite mer kommunistiskt...dvs de som har råd betalar..
Är det mer rätt? Tja..det går att diskutera. Men en irrelevant diskussion i denna tråden.

Sen jobbar de aktivt på WoW också....så pengarna går ju till nånting till skillnad från typ alla andra vanliga spel.
Alltså, det kostar att underhålla WoW mer än vanliga spel. Men visst hade de kunnat slopa månadsavgiften och stängt ner servrarna så alla får spela lokalt..men tar ju bort poängen.

Du betalar 1 gång för att öppna upp områden i de andra, i LotRO kan du t.ex betala med intjänade TP som du får genom att göra saker i spelet, alltså inga fysiska pengar, GW har aldrig kostat...bara Blizzards girighet.
LotRO kostar oxå att underhålla, servern är nere just i detta nu för maintance, de har det ungefär var 14:e dag och deras underhåll är väl inte gratis det heller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Du betalar 1 gång för att öppna upp områden i de andra, i LotRO kan du t.ex betala med intjänade TP som du får genom att göra saker i spelet, alltså inga fysiska pengar, GW har aldrig kostat...bara Blizzards girighet.
LotRO kostar oxå att underhålla, servern är nere just i detta nu för maintance, de har det ungefär var 14:e dag och deras underhåll är väl inte gratis det heller

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte detaljerna hur de andra funkar. Star Trek Online betalar man för extra skepp och liknande.
De har köpt servrar, de kostar i underhåll, de har betalat löner till de som utvecklat spelen och de har säkert gamemasters anställa..och tror knappast de jobbar gratis och att de fått servrarna donerade... så var får de pengarna ifrån?
Man utvecklar och underhåller knappast ett spel av välgörenhet. Oavsett hur du vrider och vänder på det så får de pengar för det på nåt sätt.
T.ex youtube är gratis...men där är reklam...som drar in pengar. Facebook samma sak.
Och visst är Hotmail gratis, men det är ju för att de tjänar på sina andra tjänster/produkter, så det är väl en form av reklam.
Så visst..i teorin skulle ett företag kunna ge ett spel gratis om de trodde att man skulle börja köpa deras andra produkter då.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Du betalar 1 gång för att öppna upp områden i de andra, i LotRO kan du t.ex betala med intjänade TP som du får genom att göra saker i spelet, alltså inga fysiska pengar, GW har aldrig kostat...bara Blizzards girighet.
LotRO kostar oxå att underhålla, servern är nere just i detta nu för maintance, de har det ungefär var 14:e dag och deras underhåll är väl inte gratis det heller

Skickades från m.sweclockers.com

Det roliga är att du kan bara få TP genom att göra deeds.. och de är limiterade per gubbe. Och det är inte mycket TP du får heller. Dessutom kostar expansionpacks.. Wows månadskostnad går iaf till underhåll av servrar etc.. Girigt? Nej.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Det roliga är att du kan bara få TP genom att göra deeds.. och de är limiterade per gubbe. Och det är inte mycket TP du får heller. Dessutom kostar expansionpacks.. Wows månadskostnad går iaf till underhåll av servrar etc.. Girigt? Nej.

Expansionpacks kostar på WoW med och du kan köpa Expansioner med TP och du kan tjäna mer TP på instance-deeds än vad du gör på att bara göra deeds i specifikt område.
LotRO underhåller ju oxå sina servrar ungefär var 14:e dag skrev jag ju, läser du inte allt eller förstår du inte det du läser?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Expansionpacks kostar på WoW med och du kan köpa Expansioner med TP och du kan tjäna mer TP på instance-deeds än vad du gör på att bara göra deeds i specifikt område.
LotRO underhåller ju oxå sina servrar ungefär var 14:e dag skrev jag ju, läser du inte allt eller förstår du inte det du läser?!

Skickades från m.sweclockers.com

Extremt svårt att jämföra...då ska man jämföra hur många servrar de har, hur många GM:s osv...sen ren kvalitet också...vem som helst kan pumpa ut skräp gratis...bara kolla Zynga.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ec96joan:

Extremt svårt att jämföra...då ska man jämföra hur många servrar de har, hur många GM:s osv...sen ren kvalitet också...vem som helst kan pumpa ut skräp gratis...bara kolla Zynga.

Fast både LotRO och GW2 har mycket servrar och spelare, lyckas de så bör Blizzard oxå kunna lyckas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Fast både LotRO och GW2 har mycket servrar och spelare, lyckas de så bör Blizzard oxå kunna lyckas

Skickades från m.sweclockers.com

LOTRO försökte in i det längsta behålla sin P2P policy.. Missförstå mig inte.. Jag älskar LOTRO men allt har gått utför i spelet sedan turbine tog över. Sedan verkar du vara den girige eftersom du gnäller på allt som kostar pengar..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Fast både LotRO och GW2 har mycket servrar och spelare, lyckas de så bör Blizzard oxå kunna lyckas

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså..varför som företag sänka priserna när folk redan köper?

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

LOTRO försökte in i det längsta behålla sin P2P policy.. Missförstå mig inte.. Jag älskar LOTRO men allt har gått utför i spelet sedan turbine tog över. Sedan verkar du vara den girige eftersom du gnäller på allt som kostar pengar..

1. Vadå "Turbine tog över"? Det har varit de som har haft det hela tiden, Codemasters hade bara hand om servrarna i Europa tills de sa ifrån sig det.

2. Jag är inte girig, men jag vill inte ha spel på avbetalning så länge jag spelar dem, därav jag hellre tyckte det var värt att betala 1000kr för ett Lifetime-account på LotRO och jag är VIP så länge spelet existerar utan att betala ett öre för att spela det och har tillgång till allt i spelet + att jag får 500TP varje månad att handla för, enda kostnad jag har är 1 gång om året när jag köper den expansion de släpper

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ec96joan:

Alltså..varför som företag sänka priserna när folk redan köper?

Köparna har minskat då de tappar spelare titt som tätt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Köparna har minskat då de tappar spelare titt som tätt

Skickades från m.sweclockers.com

Beror väl lite mer på innehållet i själva spelet än att en authenticator inte följer med. Tror not att den inte skulle göra någon skillnad även om den gjorde det. Bara att Blizzard skulle höja priset och sedan tappa mer spelare.

Skrivet av Justbecause:

Köparna har minskat då de tappar spelare titt som tätt

Skickades från m.sweclockers.com

Beror väl lite mer på innehållet i själva spelet än att en authenticator inte följer med. Tror not att den inte skulle göra någon skillnad även om den gjorde det. Bara att Blizzard skulle höja priset och sedan tappa mer spelare.

Skrivet av Justbecause:

1. Vadå "Turbine tog över"? Det har varit de som har haft det hela tiden, Codemasters hade bara hand om servrarna i Europa tills de sa ifrån sig det.

2. Jag är inte girig, men jag vill inte ha spel på avbetalning så länge jag spelar dem, därav jag hellre tyckte det var värt att betala 1000kr för ett Lifetime-account på LotRO och jag är VIP så länge spelet existerar utan att betala ett öre för att spela det och har tillgång till allt i spelet + att jag får 500TP varje månad att handla för, enda kostnad jag har är 1 gång om året när jag köper den expansion de släpper

Skickades från m.sweclockers.com

1. Codemasters hade GMs och hade hand om servrarna innan de merga alla klienter.

2. Okej. Det är ditt val men att anklaga Blizzard för att vara giriga bara för att du inte vill betala en månadskostnad är bara barnsligt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Så jävla löjligt, då kan de ju stämma swedbank, nordea med flera och alla andra som tar betalt för sina "authenticators" också.