Geforce Drivers 310.54 Beta optimerar för Black Ops 2, Assassins Creed 3

Permalänk

Nån mer än jag som fått att BF3 började dyka iom dom nya 310 beta drivarna, har ett GTX570 kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rinsewood:

Nån mer än jag som fått att BF3 började dyka iom dom nya 310 beta drivarna, har ett GTX570 kort

Nej även för mig händer det (också GTX570).

Permalänk
Medlem

Hittar inga nya drivrutiner till ett 560Ti kort, kommer det bara till dom "nyare" korten eller kommer det till mitt kort också?(560ti)

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av wankeer:

I AMD trådarna när det släpps drivrutiner tycker jag mig faktiskt se oftare att de blir gladare och säger att AMD är bäst jämfört med Nvidia trådarna.

Undrar vad det beror på?

Skrivet av wankeer:

Jo jag vet men Nvidia har ju med fanboys bara att de verkar inte vara lika extra påtagligt från dom, men jag kan ha fel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias
http://sv.wikipedia.org/wiki/Konfirmeringsbias

Skrivet av Yrch:

Jag har blivit bönhörd... men bara nästan, för detta testet är från idag men då inte med Nvidias senaste beta-drivrutiner

http://www.hardocp.com/article/2012/11/12/fall_2012_gpu_drive...

Många intressanta tester! [Läs hela artikeln för att se exakt vilka kort de testar och hur de testar, samt eventuella felkällor]

Här är BF3 i multiplayer

Apples-to-Apples

In this Apples-to-Apples test we ran all four video cards at 1920x1080 with 4X MSAA, FXAA, 16X AF and all in-game Ultra graphics options selected. We also had Ambient Occlusion set to HBAO and Motion Blur enabled.

The HD 7970 outpaces the GTX 680 by a 15.8% margin. The GTX 680 was able to best the HD 7950 by 3.1% and the HD 7870 and GTX 660 Ti tied each other by the margin of a rounding error.

The Bottom Line

"The real reason that the voices of the internet should be cheering should be for the falling prices that have been happening across enthusiast class video cards over the course of the past few months thanks to healthy competition between AMD and NVIDIA. From our perspective, the overall game play experience has improved slightly from older drivers for the cards from both the Red and Green teams, however we would not say that the performance differences have been earth shattering from the perspective of overall game play performance.

The most interesting stand out from this evaluation has been the NVIDIA GTX 660 Ti, which is priced significantly higher than the Radeon HD 7870 while turning in similar performance numbers. The GTX 660 Ti has lost its value at this point in time, lending way to the Radeon HD 7950 which has benefited from falling prices and new drivers.

If you are in the video card market today, the current offerings tend to scale very well with price and you will receive a higher level of performance for your incremental dollar spent."

Då var nog mitt 7870 ett bra köp då trots allt. Får bara vänta på att den där betan blir officiell release så kanske jag kan köpa mig BF3 sen och se vad som är så häftigt. Enligt de siffrorna borde jag ju kunna köra högsta inställningarna om jag bara sänker AA ett steg eller två vilket jag kan leva med. Synd att det inte gav samma boost i Starcraft 2 för det är verkligen omotiverat tungt. Jag har stresstestat mitt 7870 lite för första jag fick var trasigt. På högsta inställningarna på allt har jag 50 % belastning i menyerna. Det sticker sedan direkt till 100 % när jag börjar spela. Förstår inte riktigt vad det är som drar 50 % när det bara visar lite text och en Battlecruiser som driver genom rymden.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Ofta Black Ops II tog ungefär lika mycket som BF3 innan?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FL3JM:

Dom kör med en monsterdator och får ändå under 30 fps på Metro, är det nya crysis eller? Är grafiken helt snuskigt bra i det spelet eller vad är det frågan om? Har inte spelat det själv, man blir ju lite nyfiken men ändå lite rädd att köpa det då jag bara har ett 580.

Det är väl inte jättebra optimerat kanske. Men visst det är väldigt snyggt. Sen presterar AMD-kort betydligt bättre än nvidias i det spelet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daka64:

Ofta Black Ops II tog ungefär lika mycket som BF3 innan?

Nej, bara ibland.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Nämen vad trevligt! Men att nVidia's sular nView manager igen är väl för mkt begärt. Förbannat trött på att inte kunna spara desktop profiler. Vill kunna byta mellan 3 monitorer och 1 med en knapptryckning. Inte reboota 48 ggr.

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Dom kör med en monsterdator och får ändå under 30 fps på Metro, är det nya crysis eller? Är grafiken helt snuskigt bra i det spelet eller vad är det frågan om? Har inte spelat det själv, man blir ju lite nyfiken men ändå lite rädd att köpa det då jag bara har ett 580.

Dom måste ju maxa alla inställningar, vilket är helt onödigt i metro 2033 då det redan är snyggt.
En kompis körde på lägsta inställningarna med ett nvidia 8800gt, helt okej grafik tyckte han.
Jag har testat på mitt gamla gtx460, flöt på riktigt bra.
http://www.youtube.com/watch?v=mHAbQ_sxgEo

Jag körde Crysis 1 då det kom på mitt 8800gt och även om jag låg under 30 fps på singelplayer funkade det bra för mig, körde på tv.
Multiplayer är en helt annan sak.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd

blev en liten boost på BF3 med

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

ger uppdateringen mig mer fps när jag använder 580? Står bara att procent förbättringen är för 680 och 560 ?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Avstängd

De som använder TXAA i Black Ops 2 verkar inte så nöjda, kräver mer prestanda än MSAA och gör inte mer direkt

http://www.pcgameshardware.de/Call-of-Duty-Black-Ops-2-PC-237...

TXAA är ju värre än FXAA..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Hej kan någon hjälpa mig?
Jag gjorde en driver sweeper på grafikkortet och tog bort alla nivida grejer och sen tog ner denna version och började installera och sen i slutet så kommmer det upp vad som har installerats och då visar den att allt förutom display installerades. Och detta har hänt en gång tidigare . Varför installerars inte alllt?
Mvh Emil W

Visa signatur

Stationära Datorn : Fractal Design R4 , I5 2500k, Asus p8z68-v pro gen3 , Gigabyte gtx 670 , Kingston DDR3 1600MHz 8GB , Cosair 650 W, 1 st 500 gb o en 320 gb i datan, 2 st externa 750 gb, 500 gb. Skärm : Lg 23.4 tum 120 hz.
Kringutrustning:Yamaha Rx- v765 2 st klipsch rf-62. RAZER ARCTOSA - RAZER LACHESIS , Hedset Logitech G35 .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

ger uppdateringen mig mer fps när jag använder 580? Står bara att procent förbättringen är för 680 och 560 ?

Ja, det gör den men du kanske inte får lika mycket prestanda boost som 680 eftersom de satsar mer på att förbättra deras nuvarande serie.

EDIT: Står till och med "Increases performance for GeForce 400/500/600 Series GPUs in several PC games vs. GeForce 306.97 WHQL drivers. Results will vary depending on your GPU and system configuration."

Permalänk
Medlem

Några fler än jag som artefakter med detta beta släpp i win8? Oberoende om jag kör i stock/överklockning

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med nya drivrutiner!

Håller på med lite benchmarks, 304.48 vs 310.54 med ett Gigabyte GTX 670 OC / 2700k
Om någon är intresserade av att se lite mer prestanda skillnader osv?

Följande program / spel jag kommer köra: 3DMARK 11, Ungine Heaven, Battlefield 3, Medal Of Honor Warfighter, Borderlands 2.
(andra önskemål om program mm som ni vill se tester i så skrik till)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Älskar dessa! Ger mig påtagligt bättre prestanda i både BF3 och Unigine Heaven.

Permalänk
Medlem

Kör ni clean install när ni byter upp er? Eller kör ni bara uppdatering?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Dom kör med en monsterdator och får ändå under 30 fps på Metro, är det nya crysis eller? Är grafiken helt snuskigt bra i det spelet eller vad är det frågan om? Har inte spelat det själv, man blir ju lite nyfiken men ändå lite rädd att köpa det då jag bara har ett 580.

Jag tycker att det är ett väldigt bra spel. Det är som Bioshock med lite fin rysk STALKER-stämning. Spelade ut det i helgen på Hardcore och det är rätt så utmanande. Spelet ser riktigt bra ut, jag spelar på medium med 4x AA 16x AF, 1920x1080. Jag hade dock avstängt tesslering också, upplevde "mouse-lagg" på ett kapitel men det hjälpte mig inte så mycket. Problemet försvann då jag kom vidare.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

Krashat 2 gånger nu med de nya driverna i bf3. Byter tillbaka till 306. Hoppas de fungerar bra i blops 2.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Nej det va det sämsta skiten jag varit med om. Ser ingen direkt prestanda skillnad på 304.48 som jag hade innan, och 310.54 ?
Enda skillnaden jag sett än så länge mellan de två drivisarna är att det är lite strul med Nvidia surround nu med 310.54!

Dock lite mysko, då andra fått bättre prestanda med dom nya drivrutinerna, tillex: "BiffenL" ovan som säger att han fått en bra prestanda boost, (han har även ett gtx 670 som jag har)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.Shooter:

Krashat 2 gånger nu med de nya driverna i bf3. Byter tillbaka till 306. Hoppas de fungerar bra i blops 2.

Skrivet av astrob0y:

Några fler än jag som artefakter med detta beta släpp i win8? Oberoende om jag kör i stock/överklockning

Tack för dessa kommentarer. Blir till att vänta till nästa släpp istället

Permalänk
Medlem

Körde bf3 i två timmar och ingen problem där, fin liten prestanda boost jämfört med 306.97

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Körde bf3 i två timmar och ingen problem där, fin liten prestanda boost jämfört med 306.97

posta gärna prestanda skillnaden
Jag har gjort en hög tester och ser får knappt ngn prestanda skillnad på denna nya drivrutinen och min gammla

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Med alla dessa "boost" uppdateringar på drivrutiner, så vore det ju intressant att se ett långtgående prestandatest på alla versioner av drivarna, så man kan se hur pass bättre prestandan egentligen blir över tid.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?