Passar Asus GeForce GTX 660 Ti i min dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
strömstad
Registrerad
Jan 2011

Passar Asus GeForce GTX 660 Ti i min dator?

Mitt nuvarande grafikkort har nog gjort sitt (gått sönder). Så jag sitter och funderar på att köpa ett nytt kort, men jag är dålig på att veta om sakerna passar ihop. Har just nu ett GeForce GTX 470 i burken, samt AMD Phenom II X6. Så jag undrar skulle min dator klara av GTX 660 Ti? Är det ett bra köp eller är det för kraftigt för min dator (att datorn blir en flaskhals för grafikkortet)? I sånna fall finns det ett annan grafikkort jag borde köpa istället?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Du kan ju alltid gissa
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Flamnag:

Mitt nuvarande grafikkort har nog gjort sitt (gått sönder). Så jag sitter och funderar på att köpa ett nytt kort, men jag är dålig på att veta om sakerna passar ihop. Har just nu ett GeForce GTX 470 i burken, samt AMD Phenom II X6. Så jag undrar skulle min dator klara av GTX 660 Ti? Är det ett bra köp eller är det för kraftigt för min dator (att datorn blir en flaskhals för grafikkortet)? I sånna fall finns det ett annan grafikkort jag borde köpa istället?

Inte säker men jag tror faktiskt din cpu kommer hänga med ganska bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Din processor är inte dålig så det behöver inte bli någon flaskhals.
Grafikkorten har samma typ av infästning (PCI-Express) så det är bara en fråga om fysisk plats i din låda.
Lite prestandajämförelser: http://www.sweclockers.com/artikel/13779-grafikkort-prestanda...

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800 | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065 | http://www.section4.se |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2006

Ja det kommer fungera alldeles utmärkt.

2x ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming SLI - Intel i7 4790K@4.6GHz - MSI Gaming Z87 - 16GB Corsair Vengeance 2400MHz - Kingston HyperX Fury 240GB SSD - 8TB Seagate Barracuda HDD - Fractal Design Tesla R2 1000W - Silverstone Tundra TD03 - Samsung Bluray - Silverstone RV01 Raven - Windows 10 Pro.