Passar Asus GeForce GTX 660 Ti i min dator?

Permalänk
Medlem

Passar Asus GeForce GTX 660 Ti i min dator?

Mitt nuvarande grafikkort har nog gjort sitt (gått sönder). Så jag sitter och funderar på att köpa ett nytt kort, men jag är dålig på att veta om sakerna passar ihop. Har just nu ett GeForce GTX 470 i burken, samt AMD Phenom II X6. Så jag undrar skulle min dator klara av GTX 660 Ti? Är det ett bra köp eller är det för kraftigt för min dator (att datorn blir en flaskhals för grafikkortet)? I sånna fall finns det ett annan grafikkort jag borde köpa istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamnag:

Mitt nuvarande grafikkort har nog gjort sitt (gått sönder). Så jag sitter och funderar på att köpa ett nytt kort, men jag är dålig på att veta om sakerna passar ihop. Har just nu ett GeForce GTX 470 i burken, samt AMD Phenom II X6. Så jag undrar skulle min dator klara av GTX 660 Ti? Är det ett bra köp eller är det för kraftigt för min dator (att datorn blir en flaskhals för grafikkortet)? I sånna fall finns det ett annan grafikkort jag borde köpa istället?

Inte säker men jag tror faktiskt din cpu kommer hänga med ganska bra

Permalänk

Din processor är inte dålig så det behöver inte bli någon flaskhals.
Grafikkorten har samma typ av infästning (PCI-Express) så det är bara en fråga om fysisk plats i din låda.
Lite prestandajämförelser: http://www.sweclockers.com/artikel/13779-grafikkort-prestanda...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Ja det kommer fungera alldeles utmärkt.