Prisjakt nere ofta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Feb 2007

Prisjakt nere ofta?

Någon mer än jag som upplever !"nya" prisjakt som segt och inte alls samma smidiga sökmotor som förr?

Jag har dessutom sett att den varit nere flera gånger nu och pricerunner är ju helt värdelöst att söka och jämföra.

Eller är det bara jag som inbillar mig?

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av sj6:

Någon mer än jag som upplever !"nya" prisjakt som segt och inte alls samma smidiga sökmotor som förr?

Jag har dessutom sett att den varit nere flera gånger nu och pricerunner är ju helt värdelöst att söka och jämföra.

Tycker det samma,mycket sämre nu.....

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2011

Jag har alltid använt Pricerunner, stör mig på Prisjakt...

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: Intel Core i7 4770K ║ MB: MSI Z87-G45 ║ RAM: Corsair VENGEANCE 4*8GB ║ GPU: AMD Radeon R9 290 ║ PSU: Corsair RM750 ║ SSD1 Intel 520 240 GB ║ SSD2 Intel 520 60 GB ║ HDD: 3*2 TB ║

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Prisjakt har blivit löjligt invecklat, oanvändarvänligt och trögt/långsamt/kan liknas vid sirap. Jag kan inte för mitt liv förstå varför de bytte till "nya" prisjakt. Jag har inte hittat någonting som är bättre med det nya utseendet. Möjligheten att byta tillbaka till gamla utseendet borde verkligen finnas. Förstår inte hur gôbbarna på prisjakt tänkte när de gjorde om en smidig sökmotor till en ful, kletig (tänk sirap) och motbjudande sak som knappt fyller sitt syfte.

Guide: Roota din HTC - BBCode-knappar på Prisjakt

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av sj6:

Eller är det bara jag som inbillar mig?

Lite felplacerad tråd.
Håller med om idiotiskt design och att den är trög. Testa surfa in på sidan med mobilen Grrrrrrr

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Tycker också den har blivit tyngre och lite före tekniken. För mycket skript och saker som ska hända i realtid. Men inte hemskt seg just nu iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Okt 2008

Har märkt själv att det har blivit nån sek segare men annars inte.

|!PROJECT ICE COOL!|Project Plexi Cube| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Pricerunner springer ifrån prisjakt ( ). Prisjakt är riktigt segt och ovan nämt invecklat.

Rigg1: i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance
Rigg2: FX 8120 @4.4 Ghz | ASRock 970 Extreme4 | Radeon HD 6850 | 8 GB 1600 Mhz G.Skill Ripjaws

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svenstavik
Registrerad
Jan 2010

Kan inte säga att jag märkt något. Alltid fungerat för mig är nog inne någon gång om dagen vanligtvis.

FD R4|ASUS p8z77-V LX| Intel core i7 2700k @ 4.3Ghz|Noctua NH-D14|Corsair XMS3 DDR3 24GB |MSI 980 Ti Gaming 6G|Samsung 840 EVO 500GB + 14TB lagrning |EVGA superNOVA g2 750w |BenQ GL2450x2 + BenQ 21.5" LED

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
´;ω;`
Registrerad
Maj 2011

Prisjakt fungerar bra för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

fungerar utmärkt för mig

STATIONÄR: Asus P8P67 PRO | i5 2500k | 16GB RAM | R9 290 OC | 2x 128GB SSD |
BÄRBAR: Sony Vaio Pro 13 |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 | ModMic 3.0 |
NAS 24TB: 8x 3TB @ RAIDz2 | ASRock C2550D4I | 16GB ECC RAM | FreeNAS 9.2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2009

Håller med osmidigt som fan, hatar verkligen "pop-up" menyerna som gör att man trycker fel hela tiden.

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av jimbow1234:

Håller med osmidigt som fan, hatar verkligen "pop-up" menyerna som gör att man trycker fel hela tiden.

Ooooja!! Dessa är fruktansvärt irriterande!

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skoghall
Registrerad
Jan 2004

Vad är det ni kacklar om egentligen? Prisjakt funkar hur bra som helst för mig i Google Chrome. Flyter på som smällt smör i en varm stekpanna. Jag har aldrig haft problem med Prisjakt.

Ny design och funktioner? Det är ju inte en nyhet precis, för de bytte till den nuvarande designen och lagt till nya funktioner, för någon månad sedan nu. Sökmotorn funkar precis som på den gamla versionen.

Missa ord is the shit >< Skyller på tröttheten xD

~ Jag har Aspergers syndrom ~
Nytt nätverk av webbsidor är under uppbyggnad. EDGREN . Vädret just nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2009

Inga problem för mig, lika snabbt och smidigt som det alltid varit.

[ Chassi: Corsair Carbide 400R ] [ Moderkort: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 ] [ CPU: Intel Core i7 2600k @ 4.5GHz ] [ RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB ] [ Grafikkort: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming ] [ Nätagg: OCZ ZT 750W ] [ Lagring: 2x Corsair Force 3 120GB Raid-0, Samsung Spinpoint 1TB ]

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Ja visst funkar prisjakt rent tekniskt, men jag tycker också den har blivit svårare att använda sen de gjorde om, framförallt tycker jag att den söker sämre numera och man kan ibland få en del lustiga träffar på fel saker eller inga träffar alls, förra versionen var betydligt bättre på att få fram relevanta träffar direkt.
Att siten skulle vara nere oftare än förut har jag inte märkt.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av edgren:

Vad är ni kacklar om egentligen? Prisjakt funkar hur bra som helst för mig i Google Chrome. Flyter på som smällt smör i en varm stekpanna. Jag har aldrig haft problem med Prisjakt.

Ny design och funktioner? Det är ju inte en nyhet precis, för de bytte till den nuvarande designen och lagt till nya funktioner, för någon månad sedan nu. Sökmotorn funkar precis som på den gamla versionen.

Jamen din lilla going... Du går på hårt på offensiven och frågar vad vi kacklar om?

Jag har också Chrome, stängt av realtidssökningen och ändå är sidan seg, popuper kommer fram vilket gör att man klickar fel, Den är antagligen dåligt optimerad.

Givetvis är detta med nya designen ingen nyhet men vilket spån som helst fattar att man måste ge nya saker lite tid, detta har nu givits i överkant och det fungerar fortfarande långt ifrån optimalt.

Jättefint, jätteroligt att det funkar för dig, bevisligen gör det inte det för alla, det är det vi kacklar om.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Båstad
Registrerad
Jan 2011

Det fungerar bra för mig här, nya designen blir bättre hela tiden och jag tycker den är ganska snygg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av HElephant:

Jag har alltid använt Pricerunner, stör mig på Prisjakt...

Ja med

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> OCZ Agillity 3 <|> 8 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck
Söker du folk och spela med? Hoppa in på (mumble) hwo.wcv.se|Kolla in mitt simpla spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Sep 2010

Dem gångerna när jag är inne på siten med Firefox Aurora så har jag inte märkt av någon seghet. Däremot gillade jag förra designen bättre. Föredrar att kolla på bilderna. Allt som folk skriver på sidan tar jag med en stor nypa salt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Vadå nya prisjakt? Det är ju exakt samma prisjakt som förut.
Flyter som smör, riktigt rappt, och det har ALDRIG varit nere för mig.

Jag förstår inte problemet? Jisses vad vissa kan gnälla på icke-problem.

Förresten, pricerunner suger get pung så hårt att det är löjligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Okt 2004

Jag tycker prisjakt funkar toppen och kan inte minnas att det skulle va segt.
Lite knas har jag nog iofs haft när jag lagt upp olika listor och försökt flytta sakerna mellan listor etc. Men det är nog det enda jag kan komma på att jag stört mig på.

AMD 965, ASUS GTX680, Gigabyte 790XTA-UD4, 8Gb, Intel 320 120Gb, 2 * Samsung EcoGreen F4 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2004

Prisjakt fungerar klockrent för min del. Enda jag stör mig på är Prisjakt via mobilen(och till viss del iPad) - där går det verkligen segt. Det finns ju en app, men den är för begränsad i funktionalitet.
Men, från datorn hemma fungerar prisjakt klockrent, och jag väljer den framför pricerunner alla dagar i veckan. Rubriken "Prisjakt nere ofta?" kan jag inte instämma på, kan inte minnas när den låg nere senast, och jag är ändå inne på sidan säkert en gång om dagen. Kör med Firefox.

i7 5820k 4.4GHz@1.3V, Fractal Design Kelvin S36, Asus X99-S, 16 GB Kingston HyperX@stock, 1 TB SSD Samsung EVO 840, 3 TB WD Red, 2xGigabyte GTX 970 OC (Windforce 3x) i SLI@stock, Samsung S27A850T, Seasonic X-1050, Fractal Design R5. <-::::::::-> PS3 Slim 120 Gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Fungerar felfritt för mig med. Stör mig inte heller något vidare på det nya utseendet.

Du har redan tackat ja!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2004

För mig flyter prisjakt från datorn som smör.
Ifrån mobilen däremot (med Tele2 mobilabbonemang ) går det aningen slött, men å andra sidan går allting slött med mitt sunk Tele2 abbonemang.

När jag sist använde appen upplevdes även den som "seg", men det var nog ungefär ett år sedan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Feb 2011

Ja, lite märkligt är det allt att att dom införde så mycket popups när allt går mer mot mobilt surfande.
Annars är det ok, tar tid att ändra sökparametrar på mobilen om realtidsökningen är på, annars fungerar den, appen har fortfarande inte en chans.

På datorn flyter det på bra.
På min jobbdator är den däremot hopplöst seg, men den borde ha pensionerats för ett bra tag sedan ändå.

Annars är det mest sökrutan som buggar, oftast får jag bara felmeddelanden istället för sökträffar.

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2002

Prisjakt fungerar perfekt för mig, kör Firefox. Tycker den är lika snabb som alltid.

Intel i5 3570K @4400MHz (Phanteks PH-TC14PE ) * G-Skill DDR3 8GB 2133MHz * ASUS P8Z77-V LX * ASUS R9 290 DirectCU II OC * Samsung 840 EVO 250GB * WD Green 2TB * Fractal Design Define S * Cooler Master B700 VER.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av jocke92:

Tycker också den har blivit tyngre och lite före tekniken. För mycket skript och saker som ska hända i realtid. Men inte hemskt seg just nu iaf.

Den där realtidsfunktionen, den är ju bara att bocka ur.
Jag tyckte också mycket var segt och lokaliserade problemet till den och bockar därför ur den. Sen flöt det på som vanligt.

Happy jämförelser

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotham
Registrerad
Aug 2008

Dom som klagar på att sidan ser hemsk ut i mobilen...provat att anända den officiella appen? Fungerar ypperligt för min del, ser inte direkt nåt jag saknar på den punkten. NA, aftonbladet, Swec m.fl ser också skit ut om jag inte går in på den mobilanpassade versionen, att det sen inte finns en renodlad mobilsajt för Prisjakt verkar ju vara världen i-lands probelm

Node 804 ASRock X99M Killer\Intel i7 5820K\Gigabyte GTX 970\Be Quiet! Dark Power Pro 550\Corsair 16GB DDR4 2400MHz\Noctua NH-U12S
Fractal Design fans out! Instead: 1* Be Quiet! SilentWings 2 120mm PWM \2*Be quiet! SilentWings 2 120mm\Both controlled by the power supply
HDD: 1*Intel 520\1*Intel 530\2*WD 1TB\1*WD 3TB\

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Feb 2007

Ja, det var övervägande fungerande då men jag vart inte ensam.

Det konstiga är att jag har inga problem med andra sidor eller onlinespel. Bara prisjakt som kukar ur för mig.

De gånger den varit nere har jag kollar med sidor som kan kolla detta, typ isitdown.com eller vad skiten heter, googla och då har de sett samma fel men minutrar senare har den varit uppe igen. Detta har hänt flera gånger för mig.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Vadå nya prisjakt? Det är ju exakt samma prisjakt som förut.
Flyter som smör, riktigt rappt, och det har ALDRIG varit nere för mig.

Jag förstår inte problemet? Jisses vad vissa kan gnälla på icke-problem.

Förresten, pricerunner suger get pung så hårt att det är löjligt.

Vem har gnällt? Och hur är det med att kunna se saker och ting från andra perspektiv än sitt egna? Dessa "icke-problem" finns ju där för några av oss och är det gnäll att ta upp det då?

Väldigt trångsynt du må jag säga...