Mass Effect 4 drivs av spelmotorn Frostbite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Animationerna i ME3 är ju sjuka!

Ser ut som alla har riktigt tajta blöjor på sig när de går/"springer".

Det finns en del animationer som jag tycker ser rätt fåniga ut.
Men det är väldigt sällan som jag ser dom i själva spelet.

Sen är det ganska långt ner på listan över kriterier som gör ett bra spel som helhet i min bok.

I vilket fall som helst förstår jag inte vad det är du svarar på med detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

Det finns en del animationer som jag tycker ser rätt fåniga ut.
Men det är väldigt sällan som jag ser dom i själva spelet.

Sen är det ganska långt ner på listan över kriterier som gör ett bra spel som helhet i min bok.

I vilket fall som helst förstår jag inte vad det är du svarar på med detta?

Animationerna ser man ju hela tiden, så fort du som karaktär springer så ser det ju patetiskt ut.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Animationerna ser man ju hela tiden, så fort du som karaktär springer så ser det ju patetiskt ut.

Jag håller inte med, och dessutom tycker jag du använder "patetiskt" felaktigt.
Men om det stör dig så mycket på det så ja, finns ingenting mer att säga om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moosebeard:

Jo, fast jag tror mer på en prequel. Tycker inte hotet behöver vara större än reapers, jag e trött på att alltid spela som hjälten som räddar världen x)

Håller med! Tyckte halva ME3 var förstört eftersom de hade bestämt att det Reaper-Invasion Extermination Holocaust som gällde.
Var ju en massa ställen i spelet där karaktärer gjorde tokiga kamikaze-grejor bara för att man som spelaren skulle få en känsla av att allting var kört.
Intressanta sido-uppdrag? Går inte, Reaper-Invasion Extermination Holocaust!?!
Lite Space Exploration? Går inte, Reaper-Invasion Extermination Holocaust?!?!
Lite Space Trading kanske? Går inte, Reaper-Invasion Extermination Holocaust !?!?!

Med ME4 kan man kanske ha en annan bakgrund också så man inte behöver bete sig som en genomtråkig hjärntvättad supersoldat.
Tidsmässigt så skulle de ju lätt kunna ha ME4 ca 50-100 år efter ME3, troligtvis efter ett Destroy ending eller t.o.m efter ett nytt okänt slut. Galaxen har byggt ett nytt nätverk av rymd-relän men följderna av kriget kan drastiskt ha rubbat maktbalansen eller så har nya raser tillkommit.
En del av de gamla hjältarna skulle kunna dyka upp i spelet men inte som gruppmedlemmar eftersom man nu kan ha en helt annan bakgrund eller målsättning än Shephard.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Mass Effect 4, Frostbite motorn.
Kommer flyta riktigt dåligt, ha en hel del bloom, ha blå colorgrading (för det är ju Krig!) och nästan kolsvarta skuggor och överexponerade vitor.
Sedan får vi väl slutet i form av DLC.

Det kommer kallas "Optimerat" och "Det Snyggaste Spelet" av Sweclockers och diverse Recensenter.

Låter precis som ME3 då. Till ME3 så ändrade de ju belysningen i spelet så att allt är antingen kolsvart eller knallvitt. Går dock att få bort utan att brännmärkas som fuskare i multiplayer i motsats till vissa andra spel
Bloom och annat finns det också gott om , för det är ju "Coolt" och bra.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Provade ME 3-demot och det kändes uruselt efter att ha lirat 600 timmar BF3.

Det kändes så omodernt och konsolligt.

Så jag hoppas att ME 4 blir bra!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Det är lite som att säga, Nu slutar vi sända denna serien på TV, sen dagen efter fortsätta sända samma serie med en utbytt skådis

kan nästan svära på att vi till och med kommer se vissa karaktärer från 3:an.

Om du gillade Dragon age 1 så skulle du förstått varför jag inte gillade 2:an's map layout med att du bara var i en ända stad 99% av spelet.

Ea sa aldrig att mass effect är slut. De sa att Shepards saga är slut, och det är den.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Mass Effect var extremt bra men hade sina brister... Så jag vill gärna se en bra fortsättning eller annan synvinkel, eller "historia" från tidigare "dynastier" etc...
Så länge de skapar ett spel med RPG känsla och lite mer öppenhet (inte skyrim öppet...) med trevliga puffror och lilla detaljen en fet fantastisk story är jag med och bör ha plånboken ingjuten i betong... Den blir lite tom annars grund spel + förtiotolv deälsee som garanterat kommer till.

Övrigt så är det självklart ett sätt att mjölka ett välkänt IP, det är vad företagen gör för att tjäna pengar vilket många andra också skulle göra i deras ställe... Men man kan ju hoppas de inte lika jävliga som med sin trilogi tjafs där man inte får med alla tidigare DLC vilket gör att åtminstone jag undrar när kommer "delux" versionen med alla (eller åtminstone alla utgivna) DLC... Taskigt sätt att mjölka pengar ut fans...

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Provade ME 3-demot och det kändes uruselt efter att ha lirat 600 timmar BF3.

Det kändes så omodernt och konsolligt.

Det går inte riktigt att jämföra BF3 med ME3, helt olika genrer.

Jag tycker BF3 är fruktansvärt dåligt efter att ha lirat 1000 timmar TF2.

Det kändes så fjortiscoolt och konsolligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

det har gått så långt att jag inte ens köper bioware produkter längre för jag bara blev för besviken att ens hoppas för förändring. (Bioshock 1&2, dragon age 1&2 samt ME 1&2 inhandlade tiden innan ME 3 / dragon age 2 kom.)

Guldstjärna till den som ser vilken serie som inte hör dit

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Guldstjärna till den som ser vilken serie som inte hör dit

vart lite derp, självklart menade jag DA origin inte DA2.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Det enda som skulle få mig att köpa ett nytt spel i den här serien skulle vara om Bioware gick ut och lovade att dom hade låtit något annat företag göra slutet. Jag har helt tappat förtroendet för deras manusförfattare, (förutsatt att det var dom som skrev hur ME3 skulle sluta). Man skulle nästan kunna tro att manusförfattarna fick sparken innan slutet skrevs, alternativt blivit varslade om uppsägning och därför gjorde allt för att sänka Bioware. Det är otroligt synd med tanke på hur bra serien var ända fram till det ödestigra slutet.

http://http://www.youtube.com/watch?v=4H_A7SeawU4

Till alla som inte håller med mig, förlåt, men ju mer man gillade Mass Effect, ju mindre accepterade man slutet, i alla fall jag.

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Skrivet av Cray-1:

Det enda som skulle få mig att köpa ett nytt spel i den här serien skulle vara om Bioware gick ut och lovade att dom hade låtit något annat företag göra slutet. Jag har helt tappat förtroendet för deras manusförfattare, (förutsatt att det var dom som skrev hur ME3 skulle sluta). Man skulle nästan kunna tro att manusförfattarna fick sparken innan slutet skrevs, alternativt blivit varslade om uppsägning och därför gjorde allt för att sänka Bioware. Det är otroligt synd med tanke på hur bra serien var ända fram till det ödestigra slutet.

Det var väldigt mycket rykten som gick att huvudförfattaren och producenten suttit inlåsta i ett rum och skapat slutet själva. Så det verkar som att alla utom en författare har koll. Det märktes även i det DLC vi fick se för slutet. Inget perfekt slut på långa vägar. Men tillräckligt för att jag ska vara nöjd.
Hoppas de nu i framtiden får mig känna mer än nöjd.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dussan89:

vart lite derp, självklart menade jag DA origin inte DA2.

Bioshock har inget med Bioware att göra, och det var antagligen det Roger W syftade på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

vart lite derp, självklart menade jag DA origin inte DA2.

Derp igen då?

Som serganten i ALLA amerikanska krigsfilmer säger: GET YOUR SHIT TOGETHER BOY!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt lovande!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Man skulle nästan kunna tro att manusförfattarna fick sparken innan slutet skrevs, alternativt blivit varslade om uppsägning och därför gjorde allt för att sänka Bioware. Det är otroligt synd med tanke på hur bra serien var ända fram till det ödestigra slutet.
http://http://www.youtube.com/watch?v=4H_A7SeawU4

Jepp, håller med om det mesta i den där videon, och AngryJoeShow videon går ju ut på ungefär samma saker och mer än fler detaljer: (och med mindre skrikig röst och lite mindre sönderklippt)
http://www.youtube.com/watch?v=6M0Cf864P7E

Skrivet av Newklear:

Bioshock har inget med Bioware att göra, och det var antagligen det Roger W syftade på.

Hehe, indeed

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Ärligt talat så förstår jag inte allt hat mot 3:an. Tyckte det var bra.

Gillade inte vissa scener, t.ex.

när Tank försvarade en vid rachni-queen, rachni'sen hade inte ens upptäckt en, men han ska ändå springa dit och skydda oss när vi flyr. Var dessutom bara 4 st rachnis, så inte svårt att slakta precis...

Dold text

Gillade inte heller

att jag har haft Liara som love-interest sen ME1. Ändå tilltalar hon mig som att vi endast är vänner, och jag får säga till i slutet av trean om att jag är intresserade av att vara mer än vänner.
Generellt sett, inte tillräckligt mycket speciell dialog för oss som importerat saves, man märkte ofta hur det bara är en mening de säger först.
Gillar f.ö. black-mass-slutet eller vad det kallas mycket, mycket mer än det som de faktiskt valde.

Dold text
Skrivet av Kilroy:

Jag gillade verkligen Dragon Age 1, men jag tycker Dragon Age 2 är ett bättre och intressantare spel.
Men dom är väldigt olika, jag kan förstår hur man gillar det ena och inte det andra.
Själv älskar jag båda två.

Heh, förstår! Blev bara väldigt besviken på mobs som spawnar under striderna och att vissa karaktärer gått till plastikkirurgen (Isabel(l)a).
Sen tycker jag att den saknade DA1-känslan, men det kan jag inte riktigt beskriva

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem

Mass Effect och dess universum är inte på något sätt dött bara på grund utav ett oslipat slut. Bioware kunde verkligen leverera en bra story med fantastiskt älskvärda karaktärer.

Jag ser verkligen fram emot framtida spel och hoppas på att få se mer av Liara och Aria i framtiden, kanske då som matriarchs? Jag är säker på att fansen kommer stå där med sina plånböcker redo även vid nästa release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Animationerna ser man ju hela tiden, så fort du som karaktär springer så ser det ju patetiskt ut.

False! De kanske ser roliga, konstiga eller fula ut. Kolla in Kilroys svar till dig.

Skrivet av davyp3:

Provade ME 3-demot och det kändes uruselt efter att ha lirat 600 timmar BF3.

Det kändes så omodernt och konsolligt.

Så jag hoppas att ME 4 blir bra!

Precis som Kilroy skrev så jämför du inte bara päron och äpplen utan falukorv och ägg. Det är helt skillda genrer, dessutom olika vyer du spelar spelen utifrån.

Och blir du så förblindad av BF3 att du inte ens kan känna igen en bra story... Ja då ska du nog hålla dig till hjärndött skjutande.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Måste försvara ME3 lite - jag spelade det förvisso efter patchningen så jag inte var med om det obefintliga slutet folk klagar på.
Men jag har inte varit fångad i ett spel så hårt som i ME3! Många val som var svåra då man hade fått en "personlig relation" med alla karaktärer - t.ex. när man fick välja om man skulle låta Legion utföra sitt eller om man skall avrätta "han/hon/dom".

Hoppas dock att, i ME4, det blir lite mer som i ME2 än ME3. Dvs. de här med vad man bär med sig etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Joshiegy:

Måste försvara ME3 lite - jag spelade det förvisso efter patchningen så jag inte var med om det obefintliga slutet folk klagar på.
Men jag har inte varit fångad i ett spel så hårt som i ME3! Många val som var svåra då man hade fått en "personlig relation" med alla karaktärer - t.ex. när man fick välja om man skulle låta Legion utföra sitt eller om man skall avrätta "han/hon/dom".

Hoppas dock att, i ME4, det blir lite mer som i ME2 än ME3. Dvs. de här med vad man bär med sig etc.

Fast, väldigt många (inklusive jag själv), tycker att även det "nya" slutet var alldeles för dåligt och intetsägande.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Provade ME 3-demot och det kändes uruselt efter att ha lirat 600 timmar BF3.

Det kändes så omodernt och konsolligt.

Så jag hoppas att ME 4 blir bra!

Hur kan du ens göra den jämförelsen? Att ME har försökt knyta an till BF3 och CoD spelarna har varit det största misstaget i serien.

Sedan så har du tyvärr rätt att portningen till PC lämnade en hel del att önska. Spelet var dock bättre än demot.

ME serien är ibland det bästa jag spelat, jag önskar dock att de skulle gå tillbaka mer mot ME1. Mer utforskning, mer rymdopera, rollspel med möjlighet att skapa sin egen version av en infiltrator, vanguard osv.

Även jag hoppas att nästa spel är bra. ME1 hör till en av mina stora spelupplevelser när det kom (jag vet att det hade brister som tex utrustning, men jag gillade mako första genomspelningen)

C

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Fast, väldigt många (inklusive jag själv), tycker att även det "nya" slutet var alldeles för dåligt och intetsägande.

Det är inte perfekt nej. Men tillräckligt för att rädda mitt intresse till serien.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

Rent spelmässigt var mass effect 3 väldigt roligt, framför allt det faktum att biotics blev mer viable på insanity då alla fiender inte automatiskt fick en sköld för att scalea upp deras HP. Dock gjorde jag misstaget att nöta genom spelet på insanity första genomspelningen med en vanguard, ingen annan klass kommer ens i närheten av att vara lika cool. Måste dock säga att vanguard gameplay i ME2 kändes roligare då man jugglade charge och shotgun headshots med att leka med sitt sniper rifle. I ME3 sköt jag nog inte mer än 2-3 skott genom hela spelet utan flög runt som en vante över hela skärmen med charge -> nova.

Storymässigt var jag väldigt besviken på hur de implementerade vissa av de gamla huvudpersonerna, speciellt Jack och Miranda. Däremot var det även prov på väldigt bra story som tex Legion och framför allt Mordin! Hans "avskedsfilm" gav mig gåshud. Överlag var det endå ett bra spel, även om storyn inte blev lika djup, vilket är förståeligt då de i sista spelet var tvugna att knyta ihop alla lösa trådar och leverera en sammanhängande berättelse för alla, oavsett hur de gjort sina val i de 2 tidigare spelen. Men som många andra var jag väldigt besviken på slutet, men jag intalar mig själv att spelet tog slut i scenen där Sheppard sitter tillsammans med Anderson, och att allt efter var en komadröm.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad det är så många tycker är så underbart med ME2. Min bror orkade inte ens spela igenom det.

Jag tycker att tvåan till viss del var bättre spelmekaniskt, men att ränna runt och lösa en massa människors småproblem och agera talangscout tyckte jag var ytterst ointressant när man vet att reapers är påväg.

Att de både till tvåan och trean slopade lootsystemet helt tycker jag också var synd. Ettan hade alldeles för ohanterligt lootsystem, men en mellanväg tror jag skulle varit bättre än vad de gjorde. Dessutom vet jag inte om det bara är jag som inbildar mig men jag tyckte både ME2 och ME3 var alldeles för lätta även på svåraste då ME, som jag också spelade på svåraste, dödade mig betydligt mer.

Hela det andra spelet kunde ha hoppats över och man hade ändå fått ut precis lika mycket av serien då man bara spelar ME och ME3 då det inte för huvudhistorien frammåt alls och reapers är precis lika mycket påväg när eftertexterna rullar. Allt hela ME2 leder till är att du får några pluspoäng i det tredje och jag tycker att ett helt spel som resulterar i några pluspoäng känns ganska värdelöst när man lägger ner ett stort antal timmar på att klara det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

Heh, förstår! Blev bara väldigt besviken på mobs som spawnar under striderna och att vissa karaktärer gått till plastikkirurgen (Isabel(l)a).
Sen tycker jag att den saknade DA1-känslan, men det kan jag inte riktigt beskriva

Mobspawnen ger en helt annan typ av strider och känsla och jag kan förstå om man inte tycker om det.
Jag tycker inte heller om det utan föredrar en mer realistisk approach men dels tyckte jag striderna var kul och maffiga och samtidigt så är det andra saker som bär upp spelet för mig så det spelade inte mig så stor roll alls.

Just Isabella hade jag inga som helst problem med, tycker hon var en väldigt intressant och välskriven karaktär även om man bara fick skrapat lite på ytan och hennes utseende passade till hennes karaktär. Att däremot Hawkes mamma hade stora silikonbröst känns rätt fel.

Jag kan omöjligt veta exakt vad du menar med DA1 känslan, men känslan är väldigt annorlunda i DA2.
Om man inte fastnar för den känslan som finns i DA2 så är det klart att man kanske saknar den från DA1 eller så.
Det är väldigt olika spel, så ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Ärligt talat så förstår jag inte allt hat mot 3:an. Tyckte det var bra.

Jag tycker också det var bra, men det finns så mycket saker dom har gjort relativt dåligt i trean.
Mass Effect 1 hade över 5 års utvecklings tid, tvåan hade 3 år och trean som på många sätt är det största i serien hade bara 2!

Med tanke på att dom bara hade 2 år på sig är så sjukt imponerad över hur mycket dom har gjort och hur många olika val som får olika konsekvenser.
Det är ett makalöst spel som är helt ohotat i jämförelse, inget annat kommer i närheten.

Men samtidigt, det finns så många missar.
Karaktärer och relationer som inte får utrymme, betydelse eller val som det borde.
Stora val man gjort tidigare i spelserien som saknar konsekvenser det borde.
Ett slut som på vissa sätt är fantastiskt men i det stora hela är misslyckat.

Jag tycker ME3 är årets klart bästa spel men samtidigt är det så långt ifrån vad det borde varit.

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att valen du har gjort inte får några större konsekvenser. Om alla dog i 2:an så händer fortfarande i princip samma saker i 3:an, fast karaktärerna ersätts med en annan som fyller samma roll, och eventuellt får du lite mer/mindre poäng i slutet, vilka ändå till 50% bygger på att du spelar deras hastigt ihopslängda multiplayer (poängen har dock i slutändan noll påverkan, förutom att du av någon anledning får ytterliggare knappar att trycka på i slutet av spelet). Hela spelet genonsyrades av antingen lathet eller bristande tid. Saker händer som inte har någon som helst logisk koppling till något annat. Du skjuter några fotsoldater på en måne, helt plötsligt så kan en hel flotta skickas för att de av någon anledning nu inte behövs längre för att försvara hemvärlden mot enorma Reapers som flyger omkring och förmodligen ger blanka fan i vad du pysslar med på månen. Spelet väntar sig att du ska acceptera att saker bara händer, och försök inte resonera om varför. Det finns delar som, om man ser dem isolerat, är väldigt bra (dödsscener var ofta bra gjorda, och t.ex. hela Geth/Quarian biten var minnesvärd), men som helhet misslyckas det.

Bara det faktum att det finns ett val att låta spelet sköta dialogen åt dig borde få varningsklockor att ringa. Att det dessutom fungerar eftersom vad du annars kan välja inte påverkar speciellt är katastrofalt. De borde ha gjort en film av det istället för ett spel.

Vad det beror på att det blev som det blev bryr jag mig inte om. Ska de sälja ett spel till fullpris förväntar jag mig att de lägger ner den tid som behövs. Okej, spelet var skit, men de hade ju bara några månader på sig så det är okej. Nej tack. Jag vet inte var smärtgränsen går för priset för att jag skulle köpa ME3 utan att ångra mig, men det lär nog dröja ytterligare några år innan det skulle inträffa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det går inte riktigt att jämföra BF3 med ME3, helt olika genrer.

Jag tycker BF3 är fruktansvärt dåligt efter att ha lirat 1000 timmar TF2.

Det kändes så fjortiscoolt och konsolligt.

Förstod att någon skulle tolka det så.

Vad jag menade var att man verkligen kände i ME3 att det var anpassad för att spelas på tv-spel med usel FOV och jobbiga kontroller.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]