Video: Sverigelanseringen av Call of Duty: Black Ops II på Webhallen

Permalänk
Skrivet av chrilleerixon:

Ursäkta noob frågan, vad betyder dlc ?

Downloadable Content

http://lmgtfy.com/?q=dlc

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Riktigt spel?...du har ju fan minst 3 föregångare av samma "riktiga" spel. Vad är det i BO2 du saknat i dom tidigare?

Banorna ! vapnen ! unlocked FPS !

Permalänk

Pinsamt, precis samma spel som alla andra cod..Nytt omslag, fan det är inte illa pinkat på 1,5 år.

Permalänk
Medlem

Spelet släpps även till WiiU 30:e november

Permalänk
Medlem

Vad söta alla haters är
Kan vi inte få lite nerdrage över att The Sims fortfarande är samma spel?

Meeeeh. Känner jag inför lanseringen. CoD har sin tjusning i att man bara kan plocka upp och lira det. Men då föredrar jag att nostalgitrippa och lira 1.6 faktiskt. Ska jag lira lite seriöst föredrar jag BF för att tempot inte är lika brutalt.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Vad söta alla haters är
Kan vi inte få lite nerdrage över att The Sims fortfarande är samma spel?

Att säga att The Sims fortfarande är samma spel är bara fel och dumt då de iaf
gör ändringar grafikmässigt och lägger ned tid på spelet istället för att gör ett spel av en expansion till ett spel.

(personlig åsikt)

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att det var helt ok! (hade inte tänkt att köpa det själv) men när jag testade det lite med ungarna så fastnade man faktiskt. Ser bra ut. Klippen från youtube gör inte spelet rättvisa. Och killstreak som det har varit innan är inte alls på samma sätt (värst i MW3) förvånadsvärt lite faktiskt. Så alla argument emot spelet håller inte riktigt. Testa innan man dömer. Som sagt... en annan grej, oavsett spel är faktiskt spelkänslan i grupp. Kan man sitta ett gäng o spela 3-5 personer mot några andra så gör det dem flesta spel jäkligt roliga, oavsett om det är Mohaa, COD eller BF3. Så Skippa den här Apple, fanboy, COD VS BF3 attityden. Jävligt tröttsamt att läsa det om och om igen i forumet.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Är Black Ops 2 verkligen något att ha?

Jag skaffade black ops 1 vid releasen och det kan jag ju säga var ett av de största misstagen jag gjort, som att kasta pengar i sjön. Single player var inte det minsta kul och inte multiplayern heller för den delen. Slutatade med att det avinstallerades efter en vecka typ och sen gick man tillbaka till MW2. Har ingen som helst tilltro till treyarch....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mempatch:

Är Black Ops 2 verkligen något att ha?

Jag skaffade black ops 1 vid releasen och det kan jag ju säga var ett av de största misstagen jag gjort, som att kasta pengar i sjön. Single player var inte det minsta kul och inte multiplayern heller för den delen. Slutatade med att det avinstallerades efter en vecka typ och sen gick man tillbaka till MW2. Har ingen som helst tilltro till treyarch....

Ja att spela ensam om ingen av polarna har det så är väl inget spel nåt roligt i längden. Är det ett gäng som du spelar med så visst absolut.
Jag är egentligen lite mer nyfiken på Far cry 3 trots att det är Ubisoft som håller i det.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Avstängd

Så, har spelat igenom singleplayer delen. Faktiskt var det jävligt bra story och framförallt roligt. Mycket bättre singleplayer del en t.ex BF3. Återstår att prova MP delen och zombie.

Permalänk

och som vanligt kommer den säkert bli världens mest sålde spel -.-

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Proffsmoddare

Har nu fått in 7 timmars lirande och jag måste säga att jag gillar detta som fan. Jävligt nice flyt i spelet, snabb intensiv action på tighta banor. Jag gillar även att dom byggt om hela vapen/attachements/perks och "killstreaks" Killstreaks existerar inte mer utan belöningarna baseras på hur mycket poäng man kan ta utan att dö. Jag älskar COD serien och tycker detta är ett riktigt bra spel.

Banorna är väldesignade och vapnen känns riktigt trevliga jag gillar även de nya spelsätten speciellt team deathmatch med 3 el 4 lag samtidigt det gör att man får ett jävla nice squad spel i vad som annars är vanlig tdm.

Zombies är som vanligt löjligt ball med det nya campaignmode nya vapen nya Zombietyper mm mm och nu kan man lira upp till 8 personer samtidigt (vilket lär behövas vi testade 2spelare tranzit och blev brutalt mosade av horden )

Sen måste jag ge en känga till horden av haters som redan vet att spelet är exakt likadant som alla andra och är helt jävla kasst UTAN att ha spelat det. Att sitta och bedömma ett spel man aldrig spelat är och förblir totalt BS

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av masse70:

Varför försvarar folk alltid CoD spelen?. Köper ni spelen enbart pga att de aldrig ändrat eller förnyat nånting väsentligt sen 2007?

Det är ju nya vapen, kartor, spellägen och i BO2 har Treyarch ändrat perk/attachment-sytemet samt infört ett liknande system som Starcraft använder.

Spelläget heter "League play" och där matchas du mot spelare som har liknande stats som du själv, vinner du många matcher så avancerar du till en högre rank och fölorar du så degraderas du till en lägre.

Vad tycker du fattas i spelet?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

Haha, jaså? Tycker CoD kampanjer brukar gå ungefär likadant varje gång, dvs. precis som låten; "MURICA! FUCK YEAH!"

http://www.youtube.com/watch?v=IhnUgAaea4M

Kan bara är jag som uppfattat det så? Sen tröttnar jag personligen rätt snabbt på att spela som Superman, som ställer sig mitt i korselden, tar 20-30 kulor i bröstet, och skrattar när de faller ner på marken, speciellt när man i en cutscene fem minuter senare får se någon av sina superhjälte kamrater dö av en kula i bröstet

Kanske just för att USA har världens starkaste, om inte största arme! In America we trust!!

Permalänk
Avstängd

Ställa sig i kö för Cod? Fortfarande samma grymma grafik som i WF1?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Spelade lite av singleplayer kampanjen, men la av efter ca 30 min. Jag är så MÄTT på denna typen av spel nu.
Tekniskt sett så är spelet riktigt bra, men det är ändå bara samma spel som Modern Warfare etc.

Multiplayer kan jag inte uttala mig om, men det är uppenbarligen detta de satsar på.

Nej Treyarch, Infinity Ward och ni andra. Dags att göra något nytt!

Eller så är det bara jag som är för gammal och grinig. Ja, troligtvis.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Varför inte? Terroristerna är väl en sida i spelet? Varför skulle man bara klä ut sig till "the good guys"?

Men hjur ser en "Terrorist" ut? Som Breivik?

Brejvik med turban?
Jag tycker att "terrorist- från mellanöstern med rutig duk runt huvudet" blir allt för vanligt.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Är väl inget fel I själva CoD spelet, har dock inte spelat sedan Call of Duty 2 som kom runt 2005-2006? Men har dock alltid sett på trailers samt gameplay från olika spelen och håller med alla andra att det borde heta expansion och inte släppas som en uppföljare. Det som retar mig är då att folk fortfarande köper detta spel, vilket i sin tur betyder att utvecklingen av spel saktar ner?Eftersom 5 år gammla spel fortfarande säljer så varför satsa pengar på utveckling.

Likadant ser jag på Apple som visst uppgraderar hårdvaran till varje ny iPhone, men hårdvarumässigt så är det ju absolut inte det nyaste men priset pekar på att det skulle vara. Telefonen i sig själv fungerar väl bra vad jag har hört, men att år efter år "lura" samt "mjölka" kunder på pengar är något jag inte gillar.

Mina pengar får de iaf inte, för dom gav jag åt Id Software samt Blizzard för några år sedan

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Om ni inte tycker cod har bra grafik och grafik är allt ni bryr er om fine. När en har hatat lite räcker det faktiskt. Man måste inte spamma hela tråden. Jag har köpt black ops 2 och tycker faktiskt det är jäkligt roligt. Multiplayern är omgjord, zombie mode är extremt kul för och inte glömma bort kampanjen med dom nya strike force missions som ger spelet en rts känsla. Sen kan jag hålla med om att grafiken inte är den bästa fast fördelarna överväger nackdelarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är egentligen väldigt trött på den numer slöa utvecklingstakten och marginella förändringar i spel. Men jag läste att delar av spelet utspelar sig på 80-talet, vilket är ganska ovanligt. Så min fråga är: finns det någon som helst form av 80-talskänsla under dessa delmoment så det är värt att prova?

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Kanske just för att USA har världens starkaste, om inte största arme! In America we trust!!

Pfft, de spöar inte Kina...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Det är väl jätte bra att SweC skiver mer om spel också. Ju mer de ger oss att läsa desto bättre tycker jag! Låt hemsidan växa mer och mer väl? Spel hör ju ihop med Hårdvaran, hade det vart något om vilken klubb Zlatan ska byta till hade det vart något annat däremot..

Dock får ni väldigt gärna låta bli att skriva om CoD serien. Endast tonårs konsol spelare som lirar det och jag tar mig friheten att vara så fördomsfull att de inte är ett dugg intresserad av prestanda eller Hårdvara så det blir lite fel kanske..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Vad tycker du fattas i spelet?

Vad sägs om en ny spelmotor till att börja med?

Permalänk
Medlem

Spelet är ganska likt föregångarna, men då jag faktiskt inte ens tröttnat på Black Ops eller MW3, varför måste då uppföljaren skilja sig drastiskt från dessa? Det var ganska väntat i förväg med gymnasiekillar som gnäller om hur likt det är. Sen sitter ni själva och spelar eller önskar att ni spelade. Väx upp för fan

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Entusiast

Jag har inte ägt ett CoD spel sedan tvåan, vilket var kul, men sen efter det har jag inte fastnat för de andra. Men det jag tycker är lustigt är hur de flesta här klagar över att det finns massor med folk som gillar spelen. Vad är det som är så hämskt med andra åsikter än era egna?

Det är dessutom skitkul att köa med en massa folk som alla brinner för vad man nu än väntar på, oavsett om det är ett spel, en konsert eller Ullared, även om jag inte förstår den sistnämnda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Spelet är ganska likt föregångarna, men då jag faktiskt inte ens tröttnat på Black Ops eller MW3, varför måste då uppföljaren skilja sig drastiskt från dessa? Det var ganska väntat i förväg med gymnasiekillar som gnäller om hur likt det är. Sen sitter ni själva och spelar eller önskar att ni spelade. Väx upp för fan

Jag tror snarare att det är så att det är gymnasie/högstadiekillarna som spelar spelet och att spel som tex BF3 och andra spel med mer varitaion har en äldre publik.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Men hjur ser en "Terrorist" ut? Som Breivik?

Brejvik med turban?
Jag tycker att "terrorist- från mellanöstern med rutig duk runt huvudet" blir allt för vanligt.

Jag håller med om att det är en skev bild vi har av mellanöstern, men anledningen till att de klär ut sig så är nog att de i spelet ser ut så. Sen hur spelet vinklar olika saker kan man ju också diskutera. Det ska ju trots allt vara baserat på något som har hänt/händer på riktigt (MW då alltså)

Permalänk

Tycker det är kul att det är en jävla massa haters här, och ändå har ingen svarat på inlägget att BF3 är ju bara BF2 med ny grafik och banor?

Jag har BF3, jag tycker det är skitkul. Men ni som bashar BO2 och hävdar att det är precis som alla andra, utan att veta mer än en kort video presenterar. Ja ni är fan bara fjantiga.

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Jag tror snarare att det är så att det är gymnasie/högstadiekillarna som spelar spelet och att spel som tex BF3 och andra spel med mer varitaion har en äldre publik.

Jag menar mer att det är de yngre killarna som står för den mindre konstruktiva kritiken (eller tramsandet). Vem som spelar vad har jag inte koll på, mycket möjligt att du har rätt.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Det är större skillnad mellan BF2 och BF3 än det är mellan COD 1 och Black Ops 2...

Lirade COD fram till MW2.
Tacka vet jag COD 1 och 2, spelen som skapade hela serien och då det faktiskt hände något mellan spelen.

Sen..ja sen startade mjölkningen. Efter jag sett att MW2 var samma spel som MW1 så fick de va nog.

Det jag inte förstår är varför folk försvarar denna mjölkning?
Dom lurar er verkligen på pengar. Man kan tycka att för att betala ett så högt pris så ska det vara ganska rejäla skillnader mot föregående spel. Vilket det inte är på långa vägar.
Hade priset varit 200:- så hade de varit mer okej.

Jag gillade COD förut, spelen i sig är helt okej spelmässigt men jag är inte den som stödjer företag som lurar sina kunder på pengar och hämmar hela utvecklingen. Samma orsak jag undviker allt som har med Apple att göra.

När det verkligen kommer ett NYTT COD så är det högst sannolikt att jag köper det, men det lär väl dröja bra länge som det ser ut nu..
Tyvärr är jag rädd att BF4 inte kommer vara mycket nytt mot BF3.
Gå tillbaka till WWII med Frostbite motorn, skulle kunna bli riktigt härlig stämning i den miljön! Så sjukt less på modern krigsföring, mer uttjatat än WWII någonsin var...

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.