Behöver man byta vatten-kylningssystemet? (Antec Kuhler H2O 620)

Permalänk
Medlem

Behöver man byta vatten-kylningssystemet? (Antec Kuhler H2O 620)

Tjena,

Här kommer en väldigt snabb fråga, jag har idag ett slutet vatten-kylningssystem av model Antec Kuhler H2O 620i min signatur och jag undrar
nu hur länge man kan ha det säkert innan man "behöver" köpa nytt.

Jag använder datorn ca: 3-5 timmar per dag då jag spelar mycket samt annat men vill ogärna att det ska dö ut på mig och att jag måste
köpa om allt pga överhettning, läckage osv.

Kylaren jag använder är en Antec Kuhler H2O 620

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/128629-antec_kuhler_h...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 Titan Moderkort: ASUS Strix Z270E Gaming Grafikkort:
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO CPU: Intel Core i7 7700K @ Stock Kylning: Noctua NH-D15 Minne: Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz SSD1: Samsung 850 EVO 250GB SSD2: Samsung 850 EVO 500GB PSU: Corsair RMx Series RM750x 750Watt 80 PLUS Gold

Permalänk
Medlem

Det är bara att köra på tills pumpen dör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Det är bara att köra på tills pumpen dör.

Och det kan inte orsaka generalhaveri av nått slag? Att köpa allt nytt på en gång är ju en smäll i plånboken man
gärna inte tar mitt i månaden lixom

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 Titan Moderkort: ASUS Strix Z270E Gaming Grafikkort:
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO CPU: Intel Core i7 7700K @ Stock Kylning: Noctua NH-D15 Minne: Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz SSD1: Samsung 850 EVO 250GB SSD2: Samsung 850 EVO 500GB PSU: Corsair RMx Series RM750x 750Watt 80 PLUS Gold

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av LoMack:

Och det kan inte orsaka generalhaveri av nått slag? Att köpa allt nytt på en gång är ju en smäll i plånboken man
gärna inte tar mitt i månaden lixom

Om pumpen dör när du spelar eller på annat sätt belastar datorn kommer processorn bli varmare och varmare tills den når sitt TJ Max (98 °C för 2500K). Då kommer den klocka ner sig för att inte överhettas. Så om det plötsligt laggar hårt i spel, ta av dig headsetet. Du kommer då garanterat höra om pumpen har pajat, ett grovt rosslande ljud.

Om pumpen går sönder när du arbetar utan headset kommer du troligen höra det och då kommer du hinna stänga av pumpen innan processorn kommer upp i sådana temperaturer.

Detta inlägg baseras på en verklig upplevelse med en Corsair Hydro H60.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Om pumpen dör när du spelar eller på annat sätt belastar datorn kommer processorn bli varmare och varmare tills den når sitt TJ Max (98 °C för 2500K). Då kommer den klocka ner sig för att inte överhettas. Så om det plötsligt laggar hårt i spel, ta av dig headsetet. Du kommer då garanterat höra om pumpen har pajat, ett grovt rosslande ljud.

Om pumpen går sönder när du arbetar utan headset kommer du troligen höra det och då kommer du hinna stänga av pumpen innan processorn kommer upp i sådana temperaturer.

Detta inlägg baseras på en verklig upplevelse med en Corsair Hydro H60.

Tack för svar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 Titan Moderkort: ASUS Strix Z270E Gaming Grafikkort:
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO CPU: Intel Core i7 7700K @ Stock Kylning: Noctua NH-D15 Minne: Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz SSD1: Samsung 850 EVO 250GB SSD2: Samsung 850 EVO 500GB PSU: Corsair RMx Series RM750x 750Watt 80 PLUS Gold