Electronova OÜ - Trovärdiga?

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som ser tydliga likheter mellan Sweclockers-användaren Electronovas svenska och omdömernas svenska?

Bl.a. flitigt användande av punkt och komma, men vart det ska vara stora och små bokstäver har de ingen koll på.
Läs själva i posterna i denna tråd och jämför mot http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=16982

Det tillsammans med att alla användarna där bara lagt ett omdömme borde vara avskräckande nog för att låta bli att beställa

Permalänk
Electronova

Hej Megamannen....

Skall man som du skriver bedömma omdömmen (jag stavade visst oxå fel) på hur olika männsikor skriver och utrycker sig, och utfärda en varning om fara. Ja då är det kanske fara å färde

Vi är glada för omdömmen, och framförallt man blir inte bättre om man inte får kritik. Men om man riktar felaktig kritik, så blir det fel och hopplöst det oxå. Man kan gå in i hårklyveri och ändå stå där med hjässan tom på hår, och det kanske ändå inte leder till ens en tår...

Men som sagt, kritik är bra. Men hur våra nöjda kunder önskar uttrycka sig är för oss svårt att försvara.

Nu är vi ett företag som har haft en kort uppstarts sträcka, och klart är att det blir omdömmen på olika sätt. Men vi är starka i vår tro, och tänker fortfarande ro våran båt ända fram till Målet.

Felstavning...
Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Hej där HCP....

Mycket bekymmer för lite glädje....

Men det är tyvärr så att OM man skall registrera ett Online nummer, så måste man registrera detta via Skype. Även därför att vi skall kunna koppla vårt företagskort där vi kan betala för den kredit tid vi använder, då vi ringer upp kunder på det mobila nätet.

Olyckligt i allt detta var när vi valde nummer, till denna tjänst att vi inte själva gjorde en bakgrunds koll på hur aktivt detta varit, och det var synd nu när man tänker i efterhand. För vi har erhållit så många onödiga och samtidigt konstiga samtal från personer, som varit anknutna till detta nummer så det kan vara lite tufft i bland. men det är lätt att lära av misstagen, men svårt att rätta dessa i slutändan.

Självklart har vi helt vanliga landnummer, men dessa är via vårt huvud kontor i Estland. Det är bara för vi skall hålla en god service och spara pengar på dyra samtal, som vi använder Skype som är ett otroligt bra allternativ i dagens tekniska samhälle.

Men dom kunder som tvivlar, får gärna vårt direkt nummer som vi inte håller hemligt om man frågar. Eller som vi tidigare berättat, hälsa på oss och ta en kopp fika om ni är i Tallinn

Hälsningar i kvällen från ett Regnigt Tallinn // David

Nu var det ju inte jag som funderade på något, jag förklarade hur det fungerade
Så rikta ditt svar till de som funderar istället.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

https://grouponsweden.zendesk.com/entries/22008236-groupon-sv...

Läs och analysera innan du ventilerar

Ha en bra kväll // David

Bästa David, det är sällan jag skriver något utan att veta vad jag pratar om i denna forumdel.
Eller anser du att nedanstående ska tolkas annorlunda ?

Citat:

Citerar groupons allmänna villkor som är de juridiskt bindande som en medlem ingår vid erbjudanden.
5. Ansvarsbegränsning
5.2. Groupon tar inget ansvar för de varor eller tjänster från samarbetspartnerna som Du nyttjar genom användandet av värdechecken. De varor eller tjänster som anges på värdechecken tillhandahåller samarbetspartnerna gentemot Dig i eget namn och för egen räkning, varför Groupon mot Dig inte ansvarar för eventuella brister i samarbetspartnernas tillhandahållande av varan eller tjänsten.

Sen att de lovar "försöka" lösa problem som uppstår säger ingenting om den juridiska rätten att direkt återfå sina slantar vid problem, de lovar bara att lösa problemet, om nu "pälsen" är gjord av skabbräv istället för fjällräv eller uteblir helt.
Det är ju bra, många kan behöva hjälp i kontakten om det blir trubbel.

Tittar man på punkt 3.3 kan man inte heller ångra sitt köp efter att man försökt få sin produkt, då faller deras löfte om slantarna åter vid ånger om man då redan försökt lösa in ett erbjudande på rävpäls men inte fått den.
Ångra sig och slantarna åter kan ske först innan man försökt lösa in den och inte vid utebliven leverans.
Punkt 6.1 gäller isåfall, där Groupon citat "kommer försöka finna en lösning", men ingenting om att en köpare har rätt att återfå slantar eller byta mot andra erbjudanden.

Jag säger ingenting om er relation till Groupon, jag pekar till Groupon´s egna villkor mot de som nyttjar deras erbjudanden. Då det var på tapeten tidigare av vad man kan anta är en presumtiv kund som hade en fundering.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Electronova
Skrivet av HCP:

Nu var det ju inte jag som funderade på något, jag förklarade hur det fungerade
Så rikta ditt svar till de som funderar istället.

...Morning HCP.

Nej jag menade Inte att du funderade, men verkar ha stora bekymmer om saker och gärna vill ventilera dessa på ett sådant sätt där man ser vinklingen blir i en negativ riktning från Din sida. Jag ville bara göra ett inlägg av ditt påstående och förtydliga Hur Skype fungerar. Tror snart vi skall släppa dessa som sagt, hårklyverier och ägna oss till trevligare saker i det liv vi lever Man mår inte bra av att bära på så många negativa joner och det härleder smitta till så många andra sublima saker som är trevligare att vandra med.

Hälsningar // D

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av HCP:

Bästa David, det är sällan jag skriver något utan att veta vad jag pratar om i denna forumdel.
Eller anser du att nedanstående ska tolkas annorlunda ?

Sen att de lovar "försöka" lösa problem som uppstår säger ingenting om den juridiska rätten att direkt återfå sina slantar vid problem, de lovar bara att lösa problemet, om nu "pälsen" är gjord av skabbräv istället för fjällräv eller uteblir helt.
Det är ju bra, många kan behöva hjälp i kontakten om det blir trubbel.

Tittar man på punkt 3.3 kan man inte heller ångra sitt köp efter att man försökt få sin produkt, då faller deras löfte om slantarna åter vid ånger om man då redan försökt lösa in ett erbjudande på rävpäls men inte fått den.
Ångra sig och slantarna åter kan ske först innan man försökt lösa in den och inte vid utebliven leverans.
Punkt 6.1 gäller isåfall, där Groupon citat "kommer försöka finna en lösning", men ingenting om att en köpare har rätt att återfå slantar eller byta mot andra erbjudanden.

Jag säger ingenting om er relation till Groupon, jag pekar till Groupon´s egna villkor mot de som nyttjar deras erbjudanden. Då det var på tapeten tidigare av vad man kan anta är en presumtiv kund som hade en fundering.

....Ännu igen ett utverkat påstående eller egen tolkning, som tyvärr verkar riktat mot oss.

Jag tycker du HCP skall öppna denna dialogen med GroupOn i stället. Dom är ett mycket stort och väletablerat företag med god renomé och låt dom svara på vilka problem det kan ha varit eller Om det inneburit sådana. Men som partners med dom har vi själva grundligt valt att analysera dom, i flera olika länder eftersom det är en Global organisation.

Vi har med våra medarbetare och närstående inte funnit någon "rävskabb" i deras närhet och är i så fall Tacksam innan du hänger ut dom oxå, att du kanske tar direkt kontakt med ledningen där eller kan utverka någon form av erfarenhet från Din egna sida med trista relationer.

All the best // D

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Electronova:

Jag tycker du HCP skall öppna denna dialogen med GroupOn i stället. Dom är ett mycket stort och väletablerat företag med god renomé

Därom tvista de lärde:

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

....Ännu igen ett utverkat påstående eller egen tolkning, som tyvärr verkar riktat mot oss.

Jag tycker du HCP skall öppna denna dialogen med GroupOn i stället. Dom är ett mycket stort och väletablerat företag med god renomé och låt dom svara på vilka problem det kan ha varit eller Om det inneburit sådana. Men som partners med dom har vi själva grundligt valt att analysera dom, i flera olika länder eftersom det är en Global organisation.

Vi har med våra medarbetare och närstående inte funnit någon "rävskabb" i deras närhet och är i så fall Tacksam innan du hänger ut dom oxå, att du kanske tar direkt kontakt med ledningen där eller kan utverka någon form av erfarenhet från Din egna sida med trista relationer.

All the best // D

Jag skrev skabbräv, inte rävskabb.
Det ena är en räv som tappat pälsen, det andra en sjukdom.

Dessutom menade jag det i syfte att exemplifiera ett fel på en rävpäls som kunde uppstå vid köp där kunden behövde hjälp.
Inte som öknamn på företag, varesig groupon eller deras partners som erbjuder saker till medlemmarna.

Glappar google translate eller har du brådis när du läser ?

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

...Morning HCP.

Nej jag menade Inte att du funderade, men verkar ha stora bekymmer om saker och gärna vill ventilera dessa på ett sådant sätt där man ser vinklingen blir i en negativ riktning från Din sida. Jag ville bara göra ett inlägg av ditt påstående och förtydliga Hur Skype fungerar. Tror snart vi skall släppa dessa som sagt, hårklyverier och ägna oss till trevligare saker i det liv vi lever Man mår inte bra av att bära på så många negativa joner och det härleder smitta till så många andra sublima saker som är trevligare att vandra med.

Hälsningar // D

Fattar inte hur du kan tycka min information kring möjligheten att vidarekoppla ett onlinenummer är negativ.
Det var information rakt upp och ner, Skype onlinenummer, som kan kopplas vartsomhelst och skype har inga krav på kontroll av de som använder onlinenummer.
Det är ju bara fakta, inte ett dugg negativt

Jag har inga negativa joner, jag har ett brett smile mest hela tiden i denna tråd!

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

För att famla tillbaka lite, är det någon som beställt prylar?
Kan ju vara gött med uppdatering i tråden

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Electronova

Tjena Moderator.

Jo klart vi är medvetna om dessa repotage och vi har analyserat dessa. Flera av dem är med vinkling från flera sidor och saker som blivit utredda genom tvist förfarande har man faktiskt stått för och gjort ersättningar.

Det blir alltid utfall som ses på olika sätt, och man kan därför inte agera egen domstol då det blir lite av att "samhället" dömmer, och skjuter företag och personer i sank.

Men självklart är det bra att saker granskas, och att alla har sin rätt att visa att dom Gör rätt för sig.

Man kan även fylla aspekter i handel med aktier på börsnoterade företag och att det svänger otroligt omkring detta. Men titta bara på ett sådant tidigare fint företag som SAAB och vad hände där?? Mycket skräp i kulisser och mera som väller upp i alla dessa brunnar i Trollhättan.

Nu tänker absolut inte jag sitta och försvara alla andra företag, som florerar och finns på nätet och IRL för det tar alldeles för mycket av viktig tid, som jag känner vi måste lägga på våra kunder.

Bästa Hälsningar // David

Felstavning
Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av HCP:

Jag skrev skabbräv, inte rävskabb.
Det ena är en räv som tappat pälsen, det andra en sjukdom.

Dessutom menade jag det i syfte att exemplifiera ett fel på en rävpäls som kunde uppstå vid köp där kunden behövde hjälp.
Inte som öknamn på företag, varesig groupon eller deras partners som erbjuder saker till medlemmarna.

Glappar google translate eller har du brådis när du läser ?

Hårklyveri igen bäste HCP!

Jag använder inte google translate, eftersom om du själv försöker finna en text på estniska så kommer du själv uppfatta att det är nästan total omöjligt att använda detta. jag ber om ursäkt men är varken robot, eller docka.....som sitter bakom skärmen. Jag Är Svensk och att göra fleaktiga formuleringar, är inget illa menat. heller inte om det skulle råka vara en stavfels kråka i det hela heller, eller ??

Tervitades // David

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Hårklyveri igen bäste HCP!

Jag använder inte google translate, eftersom om du själv försöker finna en text på estniska så kommer du själv uppfatta att det är nästan total omöjligt att använda detta. jag ber om ursäkt men är varken robot, eller docka.....som sitter bakom skärmen. Jag Är Svensk och att göra fleaktiga formuleringar, är inget illa menat. heller inte om det skulle råka vara en stavfels kråka i det hela heller, eller ??

Tervitades // David

Google translate var ett skämt, då det var någon som sa nåt om det tidigare
Därav den stora gula smileygubben

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Electronova:

Vi har vårt säte och huvudkontor på World Trade Center i Tallinn

Varför listas ni inte på listan över hyresgäster i WTC Tallinn? Står ni under annat namn? På WTCT:s hemsida kan som tidigare noterats vem som helst skaffa sig en postadress i WTCT mot en avgift.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Electronova

Vårt Bolag

Skrivet av phz:

Varför listas ni inte på listan över hyresgäster i WTC Tallinn? Står ni under annat namn? På WTCT:s hemsida kan som tidigare noterats vem som helst skaffa sig en postadress i WTCT mot en avgift.

Hej Moderator...

Helt korrekt, Bolaget Electronova OÜ står inte med hyreskontrakt på denna adress.

Bolaget ägs av en Koncern, som i sin tur äger hyreskontraktet på rubricerad adress. Alltså vi har ett moderbolag som äger 100% av aktierna i Electronova OÜ, där vi har styrelser och VD för olika delar av vår grupp.

Vi har i gruppen egen redovisningsbyrå för flera större bolag, publica och FIE. Vi arbetar med arbetskrafts uthyrning, Konsult tjänster, Import & Export med mera. Man kan därför inte vara skriven mer än ett bolag på ett hyreskontrakt och därför blir det på detta sätt.

Är likalydande i Sverige eller vilket land du än besöker med detta regelverk som avser hyreskontrakt att det bara kan finnas en juridisk person eller bolag bakom ett hyreskontrakt.

Däremot är vi med våra olika verksamheter registrerad hos alla myndigheter som vår motsvarighet till Skatteverket ( www.emta.ee ) och Bolagsverk (RIK), som är i lagtext utformat så. Man måste där visa en juridisk verksamhets adress, och därför även ett aktivt kontor eller affärs lokal för att erhålla VAT (moms registrering). Även så vi kan möta upp denna då vi söker anslutning till Svenska skatteverkets momsregistrering som även detta har omnämnts i detta forum och att vi har giltigt momsnummer i Sverige för vår verksamhet.

Hoppas du har fått svar på din fråga, annars är du alltid välkommen att ringa oss direkt till kontoret +372 5292 493 där Svenska röster tar emot samtalen under kontorstid.

Hälsningar // David

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Electronova:

Bolaget ägs av en Koncern, som i sin tur äger hyreskontraktet på rubricerad adress. Alltså vi har ett moderbolag som äger 100% av aktierna i Electronova OÜ, där vi har styrelser och VD för olika delar av vår grupp.

Bolaget antar jag är Parvus Finance OÜ (vilket intressant nog är namnet på Bruno Anderhages fiktiva investmentbolag som lägger ner Stig-Helmers brödrostfabrik i "Den ofrivillige golfaren", men nog om det ) med ett flertal Blocketannonser, med företagsbeskrivning samt annonser som jag noterar är skrivna av dig.

Ja, ni får lycka till. Sverige drabbas som tradition varje år av blufförsäljare av främst hemelektronik runt jul, så tecken som "betalning via direkt banköverföring till Estland pga temporärt strul", "odelat lyriska Prisjaktsrecensioner av enbart nyregistrerade användare", "priser nästan (?) för låga för att vara sanna", etc., gör att många köpare med historien som grund ringer i sina varningsklockor tidigt. Tiden får utvisa om direktförsäljning från Estland är ett vinnande koncept för hemelektronik på svenska marknaden, och vi i så fall ser dig i forumet även till julhandeln 2013.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Electronova
Skrivet av phz:

Bolaget antar jag är Parvus Finance OÜ (vilket intressant nog är namnet på Bruno Anderhages fiktiva investmentbolag som lägger ner Stig-Helmers brödrostfabrik i "Den ofrivillige golfaren", men nog om det ) med ett flertal Blocketannonser, med företagsbeskrivning samt annonser som jag noterar är skrivna av dig.

Ja, ni får lycka till. Sverige drabbas som tradition varje år av blufförsäljare av främst hemelektronik runt jul, så tecken som "betalning via direkt banköverföring till Estland pga temporärt strul", "odelat lyriska Prisjaktsrecensioner av enbart nyregistrerade användare", "priser nästan (?) för låga för att vara sanna", etc., gör att många köpare med historien som grund ringer i sina varningsklockor tidigt. Tiden får utvisa om direktförsäljning från Estland är ett vinnande koncept för hemelektronik på svenska marknaden, och vi i så fall ser dig i forumet även till julhandeln 2013.

Tack för ditt vakande öga

Electronova ligger under Parvus Koncernen som grundades 2009 med dels Svenska aktörer bakom. Parvus Gruppen har i dag ett mycket starkt säte i Estland, Lettland och Litauen. Även i London där gruppen har lokala anknytningar. Parvus Gruppen är hedersvärda och Diplomierade medlemmar av Swedish Chamber of Commerse in Estonia, har ett mycket nära samarbete med Svenska Export rådet i Tallinn.

Vi har tidigare lovat och det vi arbetar nu hårt med som blir följd reaktion, är en aktiv och fungerande betal lösning. Men som jag erhållit direktiv från ledningen så är detta mycket nära en uppgörelse nu, vilket vi lägger vårt hopp till. Banköverföringar gynnar oss inte heller, då det är en krånglig och även kostsam adiministrativ bit. Vi öppnar även våra hemsidor inom kort i Balticum, för att kunna etablera oss mera öppet även här.

Vi finns redan öppna här med en mera direkt försäljning mot vårt kontakt nät av etablerade företag.

Beträffande vår butik på Blocket, så är det inte jag som uppdaterar denna utan vi är flera kolegor i denna trivsamma arbetsmiljö.

Självklart ligger vi med nästa år, om inte kunderna sviker oss och inte vill handla till superlåga priser

Tack för Din lyckönskning, det värmer med possitiva vindar i ett kyligt klimat. // David

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Alla får ju ha sin uppfattning. Min är att med de bolagen vill inte jag ha med att göra då jag tycker det känns alldeles för oseriöst.

Permalänk
Electronova
Skrivet av Wonk:

Alla får ju ha sin uppfattning. Min är att med de bolagen vill inte jag ha med att göra då jag tycker det känns alldeles för oseriöst.

Hej Wonk,

Vilka bolag är det du menar?

Är det Oss, handelskammaren, Exportrådet, GroupOn, Moderbolaget....

Självklart är alla fria att behålla sin uppfattning, och välja sina vägar

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Walk it like you talk it .

Vi förbehåller oss rätten att vara misstänksamma till motsatsen bevisats !

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Electronova:

Beträffande vår butik på Blocket, så är det inte jag som uppdaterar denna utan vi är flera kolegor i denna trivsamma arbetsmiljö.

Ni har då haft samma svensklärare .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Kan ni inte ha Nexus 4 samarbete tillsammans med GroupOn?

Permalänk
Electronova
Skrivet av Amazonite:

Kan ni inte ha Nexus 4 samarbete tillsammans med GroupOn?

Håll ut, du vet inte vad som lurar runt hörnet

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av Arie:

Walk it like you talk it .

Vi förbehåller oss rätten att vara misstänksamma till motsatsen bevisats !

Thank´s Arie,

Jag tycker motsatsen bevisat misstänksamma vindar, när man under tilden "Talking when they are Walking"

Nice wekeend

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av phz:

Ni har då haft samma svensklärare .

Svenskan kunde inte lära oss vad läraren kunde tala om på Svenska, så därför blev det Svenskan som fick lära läraren och då blev Svensken lärd att Svenska kan man inte lära. Tänk vilken ära

Google translate?? Släng dej i väggen *hehe*

// God helg //

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Bolaget antar jag är Parvus Finance OÜ (vilket intressant nog är namnet på Bruno Anderhages fiktiva investmentbolag som lägger ner Stig-Helmers brödrostfabrik i "Den ofrivillige golfaren", men nog om det ) med ett flertal Blocketannonser, med företagsbeskrivning samt annonser som jag noterar är skrivna av dig.

Ja, ni får lycka till. Sverige drabbas som tradition varje år av blufförsäljare av främst hemelektronik runt jul, så tecken som "betalning via direkt banköverföring till Estland pga temporärt strul", "odelat lyriska Prisjaktsrecensioner av nyregistrerade användare", "priser nästan (?) för låga för att vara sanna", etc., gör att många köpare med historien som grund ringer i sina varningsklockor tidigt. Tiden får utvisa om direktförsäljning från Estland är ett vinnande koncept för hemelektronik på svenska marknaden, och vi i så fall ser dig i forumet även till julhandeln 2013.

OMG.

https://www.inforegister.ee/en/EDPLFJN-YOAKIM-PETER-IVAN-WILL...

Permalänk
Medlem

Förmodligen är det såhär.
Parvus erbjuder bolagstjänster, helt legitimt.
De har registrerat bolaget tråden handlar om, därför står han kvar i bolaget då de inte fullföljt ändringarna med den nya styrelsen som ska företräda företaget, alternativt att ändringarna inte registrerats ännu.
Liknande ser man på svenska motsvarigheter där lagerbolag säljs.

Om någon har tid över kan ni ju maila Parvus och fråga om deras relation till ovanstående. Jag orkar inte, har annat för mig

Tog bort länk utan relevans i frågan
Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Priserna är ju inte låga så varför handla där överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som direkt får negativa (alt. totalt oseriösa) vibbar av företag vars representanter inte ens kan stava och särskriver?

Har man ett företag men kan inte ens lägga manken till och kommunicera med iallafall någorlunda korrekt svenska så funderar åtminstone jag över hur de sköter resten av företaget.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Lika illa som att inte läsa att svenska är deras modersmål enligt dem?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz