Tips på spel till nybliven PS3-ägare ?

Permalänk

Tips på spel till nybliven PS3-ägare ?

För första gången i mitt liv har jag köpt en spelkonsol och det blev en PS3 Slim. Jag är sämst på att köra FPS-spel på konsoler och har alltid hållt mig till PC pga detta
Men nu vill jag ha lite tips på spel jag kan köpa. Köpte igår GranTurismo5 och Fallout 3: New Vegas ( ett av dom bästa spel jag lirat på PC tyckte jag)
Hur är BF3 på PS3 ? Är det värt att köpa eller kommer jag kasta skiten eftersom jag inte kan sikta ? Fick iofs med mus och en sån där kontroll man har i vänsterhanden

Permalänk
Medlem

Fifa 13 är ett måste!

Permalänk
Medlem

Eftersom att jag är rätt så usel på att sikta med analoga spakarna, så brukar jag inte köra FPS heller

Jag kan rekommendera God of War, Little Big Planet, Ratchet & Clank. Så många fler spel har jag inte spelat

Permalänk
Medlem

Håller med om God of War, Little Big Planet och Fifa 13, sedan flikar jag in med Sports Champions tillsammans med ett par move-kontroller!

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Little big planet, Uncharted, Heavy rain borde du kolla in med och gran turismo 5 om du gillar bilar!

Permalänk
Medlem

Slänger in lite udda titlar men som man kan hitta för en billig peng.
Dessa ger också väldigt mycket upplevelse för pengarna.

Enslaved (Väldigt stämningsfullt spel med riktigt bra grafik, kameran kan vara lite jobbig ibland dock.)
Mirrors Edge (För att det är kul att springa runt på hustak å hoppa runt)
Bayonetta(Bästa spelet inom hack N slash enligt mig)
Chronicles of Riddick Assault on dark athena(du får även med escape from bucher bay)

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Medlem

NHL 13 är det som spelas på konsol, nu kan tråden låsas

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

mortal kombat !

Permalänk
Medlem

Uncharted serien är helt underbar visst det är väl till viss del FPS men hur kul som helst. Dirt 3 är också rätt kul om du gillar bilspel. Red Dead Redemption och GTA är ju också fina spel. Jag kör inga sportspel men spelar en hel del BF3 på min ps3a sjukt svårt i början men man vänjer sig snabbare än vad man tror.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Uncharted serien som nämnt ovan, bästa spelserien på PS3 om du frågar mig! Annars så är God of War ett måste, går att få tag i hela serien inkl. de första två som kom till PS2 i ny såkallad "HD"-release. Och säga vad man vill om de nyare delarna i Resident Evil serien men dom är väldigt underhållande i splitscreen med en polare, B-action over the top så det bara skriker om det, skratt och tårar
Sen så har vi såklart Souls-serien, Demon Souls och lite nyare Dark Souls, utmanade och ganska annorlunda action/rpg spel som jag också kan rekommendera varmt

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem

God Of war

Sports Champions (kräver Move)

Heavy Rain

Heavenly sword

Stardust

Metal Gear solid 4

Permalänk
Medlem

Även jag har vissa svårigheter med konsolspel och FPS spel, men Red Dead Redemption funkar att lira tycker jag, utöver de som tidigare skribenter redan har skrivit. Kolla på youtube,google, eller motsvarande. Lite roligt är det.

Edit: Don_W har redan rekommenderat det.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

Om du har en dator som orkar spela spel föreslår jag att du köper de spel du kan till den och konsolexklusiva titlar till PS3. God of War- och Uncharted-serierna är fantastiska, köp dem! Infamous är också fint, men jag har bara spelat ettan, tvåan kanske är ännu bättre.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Uncharted 1,2 och 3. Bästa spelen till PS3.

Permalänk
Medlem

Uncharted 1/2/3 ska vara bra och även Red Dead Redemption. Sen kan du se fram emot GTA V som släpps våren 2013.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p