Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kronoberg
Registrerad
Jul 2012

processorsocket skyddet - risker?

Hej!

Jag fick ett gammal moderkort som saknar den där plastbiten, processorsocket skyddet på am3+ så här ser det ut:

Så har den legat i några veckor i bubbelplast, finns det några risker att det kan ha tagit skada, damm etc? Vågar jag dammsuga försiktigt där? Vågar jag inte göra det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Går inte se din bild, men kolla noga, böjda pinnar synns ganska tydligt, nej nej inte dammsuga kan döda elektronik på nolltid, däremot kan du använda tryckluft på burk.

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kronoberg
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av ggustavsson:

Går inte se din bild, men kolla noga, böjda pinnar synns ganska tydligt, nej nej inte dammsuga kan döda elektronik på nolltid, däremot kan du använda tryckluft på burk.

Tack!

google -> am3+ socket och en bild på en svart socket som var min.
Jag tänker på den vanliga varningstexten "slarva inte bort den här plastbiten!" men jag försöker sätta på processorn iaf.

Tack för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av gitarrpoet:

Tack!

google -> am3+ socket och en bild på en svart socket som var min.
Jag tänker på den vanliga varningstexten "slarva inte bort den här plastbiten!" men jag försöker sätta på processorn iaf.

Tack för hjälpen!

Du menar ramen runt sockeln? Den behövs för att fästa originalkylaren och en del andra tredjepartsditon. Men har du en kylare som inte kräver detta är det inga problem.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008

Här är bilden som TS ville visa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

AM3+ har inget processorsocket skydd, så du får nog förtydliga lite.

Förvänta dig inte mer hjälp om du inte svarat på alla mina frågor och provat alla mina förslag!
Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kronoberg
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av torbear:

Här är bilden som TS ville visa.

yepp tack!

Skrivet av giplet:

AM3+ har inget processorsocket skydd, så du får nog förtydliga lite.

Ditt påstående förklarar det jättebra