Zalman Reserator 3 ska kunna avleda 400 W

Permalänk
Melding Plague

Zalman Reserator 3 ska kunna avleda 400 W

I början av nästa år släpper Zalman ett nytt kompakt vattenkylningspaket för entusiaster och överklockare. Kommande Reserator 3 ska kunna avleda upp till 400 W värme.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

meh, jag som hoppades på en passiv kylningslösning som reserator 1 och 2.

Permalänk
Sötast

Så nu flyttar vi alltså fläkten 15 CM från processorn?

Jaja...

Permalänk
Cooling Stuff

intressant alternativ för coolit och asetek kloner ^^

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Medlem

400W? Med både fläkt och pump på 10.000 rpm då eller? Jag förnimmer tjuravföringsdoft.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
99:e percentilen

Funkar till Bulldozer då alltså.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Cooling Stuff
Skrivet av Allexz:

Så nu flyttar vi alltså fläkten 15 CM från processorn?

Jaja...

det finns några fördelar med det, du kan använda denna kylare i chassi där höga kylare får inte plats, radiator kan monteras på bästa möjliga plats för lägre temperatur

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Medlem

400W vid vilken temperatur? Tycker värdet låter ungefär lika tillförlitligt som ljudnivå på fläktar...

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Hur kan denna kylaren klara kyla 400w på en 120mm radiator när man i en custom loop brukar räkna 120mm radiator yta per 1-150w:S

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Så nu flyttar vi alltså fläkten 15 CM från processorn?

Jaja...

jo slangarna är yberlöjliga minimum 50 cm så man kan ha den externt.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

tycker inte om icke standard fläktar....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ramcd99:

tycker inte om icke standard fläktar....

Kan man inte byta ut den om man tar bort ramen från någon 120mm fläkt som man har liggandes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

400W? Med både fläkt och pump på 10.000 rpm då eller? Jag förnimmer tjuravföringsdoft.

Eller hur! Med 400w kan man få det jävligt varmt, dvs om alla 400w går till att skapa endast värme Konstigt sätt att spec'a förmånga att avleda värme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramcd99:

tycker inte om icke standard fläktar....

Zalman kör väldigt ofta på såna. Väldigt irriterande när man vill byta fläkten, eftersom att det ofta blir något halvmesyr i form av en buntbandslösning för att fästa fläkten.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Inaktiv

Passar perfekt till en FX-8320

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Passar perfekt till en FX-8320

Skickades från m.sweclockers.com

Passar utmärkt till till min dator

Permalänk
Medlem

Min 9900 MAX jag hade skulle ju klara 300w men den kylde som en åsna och lät mest.

Permalänk
Cooling Stuff
Skrivet av sipe46:

Hur kan denna kylaren klara kyla 400w på en 120mm radiator när man i en custom loop brukar räkna 120mm radiator yta per 1-150w:S

120 radiator med tillräckligt snabbt fläkt klarar de 400W men det betyder att processor blir typ 80-90 grader och fläkt blir inte tyst

för att vi räknar 150W per 120 i custom bygge är för att ha optimal prestanda med låg ljudnivån dvs fläktar som spinner 800-1200rpm och processor håller sig på 45-65 i load, dubbel radiator med 2000rpm fläktar klarar system med cpu och 2x gpu men då blir det knappt skillnad mot stock kylning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Medlem

Varför blått ljus och krom?
Skulle aldrig sätta något som ser så fjantigt ut i lådan, spelar ingen roll hur bra den kyler.
Min högst personlig åsikt förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Kan man inte byta ut den om man tar bort ramen från någon 120mm fläkt som man har liggandes?

Challange accepted!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Varför blått ljus och krom?
Skulle aldrig sätta något som ser så fjantigt ut i lådan, spelar ingen roll hur bra den kyler.
Min högst personlig åsikt förstås.

Jag håller med. Vill inte ha något blåljus som lyser mig i ögonen genom gallret om jag har oturlig vinkel.
Om jag har datorn på under natten vill jag heller absolut inte ha några onödiga ljuskällor.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Skrivet av xinux:

Jag håller med. Vill inte ha något blåljus som lyser mig i ögonen genom gallret om jag har oturlig vinkel.
Om jag har datorn på under natten vill jag heller absolut inte ha några onödiga ljuskällor.

kapa kabeln till LEDsen då?

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk
Medlem
Skrivet av triDave:

Eller hur! Med 400w kan man få det jävligt varmt, dvs om alla 400w går till att skapa endast värme Konstigt sätt att spec'a förmånga att avleda värme.

Det går att avleda 400 w passivt med en tesked vid rätt temperatur. Ju varmare det blir desto mer avledning. Här handlar det om att avleda 400 w vid rimliga temperaturer som inte skadar processorn.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Skrivet av Hanka456:

Det går att avleda 400 w passivt med en tesked vid rätt temperatur. Ju varmare det blir desto mer avledning. Här handlar det om att avleda 400 w vid rimliga temperaturer som inte skadar processorn.

Kan du forklara det dar lite battre.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Den verkar ju vara helt galet framtidssäkrad då den tydligen stödjer Intel socket 11366

Visa signatur

| Ryzen 9 5900X | Noctua NH-D15 | 32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600MHz | 500GB Samsung 980 Pro NVMe M.2 | 1TB WD Black NVMe M.2 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | MSI MEG X570 UNIFY | Fractal Design Define 7 Compact |

Permalänk
Medlem

ah, perfekt när seriös överklockning går hand i hand med p12-leds! zalman g0 4 lulz!

är det bara jag som är gammal, eller kan fler minnas när zalman bara gjorde bra produkter, helt utan tönt-leds, blinkande rymdraketer osv osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Kan du forklara det dar lite battre.

Han menar nog, ungefär, att all värme kan avledas passivt. Rent teoretiskt räcker ju processorns yta för att avleda värmen, praktiskt går ju processorn sönder innan detta händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Skrivet av rmd:

ah, perfekt när seriös överklockning går hand i hand med p12-leds! zalman g0 4 lulz!

är det bara jag som är gammal, eller kan fler minnas när zalman bara gjorde bra produkter, helt utan tönt-leds, blinkande rymdraketer osv osv?

Det är väl bara att klippa bort ledsen om man inte är mörkrädd ^^.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

ah, perfekt när seriös överklockning går hand i hand med p12-leds! zalman g0 4 lulz!

är det bara jag som är gammal, eller kan fler minnas när zalman bara gjorde bra produkter, helt utan tönt-leds, blinkande rymdraketer osv osv?

Hehe, jag minns när Zalman skröt om att deras produkter var nästintill ljudlösa. Men så fort AMD cool 'n quiet eller nån annan fläktstyrning användes var stockkylaren tystare. Har aldrig någonsin gillat Zalmans fläktar, men kylflänsarna är bra. Blir perfekt om man byter fläkten. Jag kör en Zankensteinkylare på en P4 northwood @ 3.4ghz, funkar ypperligt.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

ah, perfekt när seriös överklockning går hand i hand med p12-leds! zalman g0 4 lulz!

är det bara jag som är gammal, eller kan fler minnas när zalman bara gjorde bra produkter, helt utan tönt-leds, blinkande rymdraketer osv osv?

Jag minns att deras standard 80mm fläktar var tysta(år 2000 nivå då) plus att man kunde kapa hastigheten med medföljande resistor som jag köpte till min låda, men det var 12 år sen. Och har faktiskt inte köpt nåt från Zalman sen dess.