Call of Duty: Black Ops 2 sålde för 500 miljoner dollar – på ett dygn

Permalänk

500mill P12 OMG ´whats wrong with this world

Permalänk
Medlem

Ska jag vara helt ärlig så måste jag säga att kampanjen i detta spel var riktigt kul, det började dock lite slött och tråkigt men så fort spelet hoppade fram till 2025 vilket är de år som den utspelas i så blev det genast mycket bättre. Tyvärr är inte kampanjen särskilt lång och jag skulle inte på långa väger klara av att spela spelet som ett multiplayerspel då det känns på tok föråldrat men som sagt, själva kampanjen var faktiskt riktigt kul.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Moderator, Testpilot

http://www.metacritic.com/game/xbox-360/call-of-duty-black-op...

Test-siterna ger det i snitt 84/100.

Användarna ger det 4.4 av 10.

Det säger väl typ allt. Å du härliga kommersialliserade värld på vilken vår rikedom och självtänkande vilar.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Besviken som vanligt när det gäller cod,känns bara som dom vill tjäna så mycket pengar dom kan.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Tack fan för World of Tanks och Battlefield där även vi 30+ har en mycket bra utgångspunkt! CoD har jag gjort för många gånger förr och saknar det inte. Dessutom har jag blivit några milliskuender långsammare på att sikta vilket är avgörande i CoD.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Cooling Stuff
Skrivet av l4nky:

Tror knappast att det är CoD's fel. Tyvärr så finns det inga stora företag som kommer vilja göra ett bra spel. Dom vill göra spel som säljer. Vi får hoppas att någon liten studio kan göra något lika bra som det gamla CoD.

självklart det är inte CODs fel, det är ju bara titel för en spel
vad som gäller bra eller dålig spel, försäljningssiffror säger väl om spel/musik/film är bra eller inte, har lite svårt att förstå att ngn (även P12) vill köpa ngt spel som är dålig bara för andra köper den, självklart alla kommer inte gilla alla spel, visa vill inte ens titta på FPS, dessutom visa växer upp och blir nostalgiska så "nya" gamla titlar kan få mycket kritik från de, problemet är att visa finslipar gamla titlar för att de vågar inte satsa på ngt färsk (som infinity ward gjorde med Modern Warfare när andra hade andra världskrig i sina FPS)

Skrivet av Dinoman:

http://www.metacritic.com/game/xbox-360/call-of-duty-black-op...

Test-siterna ger det i snitt 84/100.

Användarna ger det 4.4 av 10.

Det säger väl typ allt. Å du härliga kommersialliserade värld på vilken vår rikedom och självtänkande vilar.

http://www.clublexus.com/forums/attachments/sc-400-300/173965...

de användarnas betyg skall man inte tro på så mycket, de flesta som är nöjda med sin köp brukar inte skriva om det, blir ngt upprörd eller missnöjd, det är nästan garanterat att en kommentar kommer finnas på nätet, fick chansen att ta en del information från en seminarium där de pratade om folk, olika grupper, tendenser osv. och där kom upp info om de som använder internet, där ca 80% söker information/omdöme på produkter/tjänster de tänker välja, men det är bara ca 10% som brukar bli aktiv och ge omdöme/info om det de köpte osv
vad som gäller kommersialisering, jag är emot de stora reklamkampanjer och hype runt om spel/filmer, pga överförväntningar man får många blir besvikna på produkter de betalade för, förr hade vi demo för att testa spel, ingen behövde betala mycket för att bli besviken eller ladda ner spelet olaglig för att testa om den är värd pengar, ärlig talat det var enklast och bäst sätt att sälja en bra spel!

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Medlem

Okej, jävligt många här kommenterar "COD suger, ingen innovation, samma sak hela tiden, ingen skillnad, gamla cod va mycke bättre!"
Bara jag som ser ironin..?

Kan hålla me om att mw3 va jääävlit likt mw2(utseendemässigt.), men bops och bops2 är ju inte lika överhuvudtaget..?

Konceptet fungerar ju, tydligen, eftersom det säljer såpass bra som det gör, så varför ändra på det?
Jag lirar COD från och till, försökt fått folk att börja spela, men alla har ungefär samma argument som er, spelet suger, de är samma sak hela tiden(vilket det inte är..), det är tråkigt och enformigt, det är ALLAS argument även fast 80% av dom inte har spelat överhuvudtaget sen mw2, som va det buggigaste spelet nånsin.

Visst är det enformigt om man sitter o spelar samma gametypes hela tiden, men vilket spel är inte enformigt..?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Tack fan för World of Tanks och Battlefield där även vi 30+ har en mycket bra utgångspunkt! CoD har jag gjort för många gånger förr och saknar det inte. Dessutom har jag blivit några milliskuender långsammare på att sikta vilket är avgörande i CoD.

Battlefield är ett otroligt dåligt spel att associera med 30+, jag som 30+ avskyr den barnsliga attityden som alltid funnits i BF. Fast det är kanske taktiskt att ett helt lag tävlar om vem som först får ett flygplan...med alla de medel (spränga varandra, köra över varandra) för att få sin vilja fram.

Eller World of Tanks...när folk puttar ner en från stup...fast det vet jag inte om det är möjligt längre.

Sen har vi CoD, där alla lär sig nya svärord...där görs det allt utom sammarbete.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Piratkopiering dödar spelindustrin.

Ja för alla köper COD spelen enbart för singleplayer, multiplayer orienterade spel är ju absolut lika utsatta för piratkopiering som rena singleplayer spel...

Hade det vart dessa sifforna på ett rent singleplayer spel så skulle jag sagt samma men att säga det om multiplayer orienterade spel är bara dumt.

Nu håller jag dock med om att spelindustrin överdriver piratkopieringen men multiplayer spelen är inte precis de som blir mest lidande precis. Ladda ner och spela singleplayer delen av ett spel som COD gynnar nog mer än vad det stjälper då folk kanske får mersmak och köper spelet sen för att spela multiplayer.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Ja för alla köper COD spelen enbart för singleplayer, multiplayer orienterade spel är ju absolut lika utsatta för piratkopiering som rena singleplayer spel...

Hade det vart dessa sifforna på ett rent singleplayer spel så skulle jag sagt samma men att säga det om multiplayer orienterade spel är bara dumt.

Nu håller jag dock med om att spelindustrin överdriver piratkopieringen men multiplayer spelen är inte precis de som blir mest lidande precis. Ladda ner och spela singleplayer delen av ett spel som COD gynnar nog mer än vad det stjälper då folk kanske får mersmak och köper spelet sen för att spela multiplayer.

Jag var sarkastisk. Uppenbarligen mår spelindustrin rätt gott om ett enda spel säljer för flera miljarder bara första helgen. Speciellt när spelet i princip bara är ett expansionpack av tidigare spel. Spelindustrins argument för hårdare lagstiftning och storebrorssamhälle håller inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För varje ny utgåva blir det bara mer skit. Dom borde få ordning på serien som Far Cry 3, det ser nice ut må jag säga!

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Så här bra har man lyckats med Black Ops 2:
http://www.eurogamer.se/articles/2012-11-13-pc-versionen-av-b...
Detta har tydligen hänt en jävla massa personer också. Skrattretande xD

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

Hoppas dom gör CoD: Modern Warefare at War Ops. Kommer sälja massor på bara namnet!

Inte så stor förändring från nu alltså?

Permalänk

SweWhine, bara för att man själv inte gillar en sak måste inte andra hata det bara för att du säger det.
Från början kunde ett spel vara i några år, men idag när vi redan sett ALLT så är inget nytt, allt är baserat på något annat.

Eller så kan ju du göra ett innovativt spel, så andra kan klaga på dig.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Så CoD har blivigt nya cs. Samma skit igen och igen. Har dock intet ägt ett cod sedan Call of Duty 3 men har spelat dom flesta nyare. Tycker samma sak om Bf, Senaste bra bf spelet var Vietnam, Men det är smak och behag. Fast det har ju blivit en tänd, kvantitet före kvalitet.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robocrap:

Hur bra grafik är det? Är det krävande?

Grafiken är bra, men grafiken är inte vad som gör black ops 2 bra. Grafiken är medelkrävande, som man förväntar sig typ.
Annars är det ju bara att kolla själv, sök på youtube bara

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Cooling_Stuff:

självklart det är inte CODs fel, det är ju bara titel för en spel
vad som gäller bra eller dålig spel, försäljningssiffror säger väl om spel/musik/film är bra eller inte, har lite svårt att förstå att ngn (även P12) vill köpa ngt spel som är dålig bara för andra köper den, självklart alla kommer inte gilla alla spel, visa vill inte ens titta på FPS, dessutom visa växer upp och blir nostalgiska så "nya" gamla titlar kan få mycket kritik från de, problemet är att visa finslipar gamla titlar för att de vågar inte satsa på ngt färsk (som infinity ward gjorde med Modern Warfare när andra hade andra världskrig i sina FPS)

de användarnas betyg skall man inte tro på så mycket, de flesta som är nöjda med sin köp brukar inte skriva om det, blir ngt upprörd eller missnöjd, det är nästan garanterat att en kommentar kommer finnas på nätet, fick chansen att ta en del information från en seminarium där de pratade om folk, olika grupper, tendenser osv. och där kom upp info om de som använder internet, där ca 80% söker information/omdöme på produkter/tjänster de tänker välja, men det är bara ca 10% som brukar bli aktiv och ge omdöme/info om det de köpte osv
vad som gäller kommersialisering, jag är emot de stora reklamkampanjer och hype runt om spel/filmer, pga överförväntningar man får många blir besvikna på produkter de betalade för, förr hade vi demo för att testa spel, ingen behövde betala mycket för att bli besviken eller ladda ner spelet olaglig för att testa om den är värd pengar, ärlig talat det var enklast och bäst sätt att sälja en bra spel!

Det stämmer nog det du säger men tittar du på andra spel med goda recensioner så är det väldigt få som har sådana extremer som BLOPSII.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Föredrar Halo över CoD, men CoD har ju varit typ samma game over and over, typ en DLC varje gång det släpps, why the overhype?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Så CoD har blivigt nya cs. Samma skit igen och igen. Har dock intet ägt ett cod sedan Call of Duty 3 men har spelat dom flesta nyare. Tycker samma sak om Bf, Senaste bra bf spelet var Vietnam, Men det är smak och behag. Fast det har ju blivit en tänd, kvantitet före kvalitet.

CS kommer förvisso inte ut varje år och det är inte skit :). Inte testat global offensive dock men det ser inte intressant ut, alla perk spel skrämmer mig men BF3 köpte man för det va snyggt och är tungt för din nya dator.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Jag var sarkastisk. Uppenbarligen mår spelindustrin rätt gott om ett enda spel säljer för flera miljarder bara första helgen. Speciellt när spelet i princip bara är ett expansionpack av tidigare spel. Spelindustrins argument för hårdare lagstiftning och storebrorssamhälle håller inte.

Läste du vad jag skrev ens? Förstod att du var sarkastisk, men att vara det på ett multiplayer spel är inte spelindustrin rättvist då dem spelen inte lider som ett singleplayer gör.

Att piratkopiera ett multiplayer spel är ju knappast gynnsamt för piraten då de inte kommer åt den största delen av spelet.
Men att tanka ner ett singleplayer spel ger dig faktiskt hela spelet gratis.
Så går inte blanda in multiplayer spel i piratsnacket, många multiplayer spel idag går inte ens spela lokalt med vänner utan Internet och ett genuint spel var.

Det är svårare att tjäna lika mycket pengar på singleplayer spel självklart då man kan ladda ner spelen med alla fördelar som retail har vilket man inte kan i multiplayer.

Men jag tycker fortfarande att spelindustrin överdriver piratkopieringen oavsett.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Hoppas de lägger pengarna på lite innovation

Dom kommer fortsätta med samma stil, tills dom märker att försäljnings siffrorna sjunker, vilket dom inte kommer göra för folk värkar tydligen gilla samma sak om och om igen, i all oändlighet.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Äsh, sluta klanka ner på CoD. Dom kanske inte kommer med några nya idéer och uppgraderar inte grafiken något nämnvärt, men varför ska dom ändra på ett vinnande koncept? Folk vill ha liret helt enkelt. Jag skulle inte vilja att dom ändrade gameplayet, då skulle det inte vara CoD för mig. Bra mycket mer underhållande än BF3 också när man lirar ensam och på public. BF3 suger om man hamnar i en dålig squad, eller hamnar i en bra men motståndarna suger.

CoD går snabbt och är ett helt annat spel. Jag betalar gärna några hundringar per år för att få lite nytändning i lirandet.

Sen är det ett sånt djävla tjat över grafiken. Det är ju som det är och det är inte grafiken som gör spelet. Bra grafik är självklart viktigt, likaså ljudet. Men den behöver inte vara bäst och skitkrävande. Hellre då att det är många som faktiskt kan lira spelet.

Crysis är en titel som är ett perfekt exempel. Bra grafik, men enligt mig en helt snurrig multiplayerupplevelse.

BO2 är absolut inte det bästa spelet som släpts i CoD-serien men det gör det inte ovärt att betala för.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Och spel industrin skyller på nerladdning 24/7.. Sen så undrar jag hur CoD av alla spel kunde sälja så mycket.

för att man måste köpa spelet för multiplayer

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av gudbrandsen:

Så CoD har blivigt nya cs. Samma skit igen och igen. Har dock intet ägt ett cod sedan Call of Duty 3 men har spelat dom flesta nyare. Tycker samma sak om Bf, Senaste bra bf spelet var Vietnam, Men det är smak och behag. Fast det har ju blivit en tänd, kvantitet före kvalitet.

Fast en sequel får ju skit oavsett om det följer samma stil och spelkänsla som tidigare, då folk klagar över att det är samma sak som tidigare. Om de däremot helt omarbetar spelsättet/kontroller/maplayouts så får spelet skit för att det inte är ett riktigt spel i serien och att man inte känner igen sig.

Hade det varit ett nytt spel (inte en sequel) så finns det större skäl att klaga på att det inte är originellt, men är det en uppföljare så förväntar man sig ju att spelkänslan skall vara sig lik.....eller hur?

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Får vi hoppas att trenden vänder snart... de måste förtjäna att få så mycket pengar. Efter WaW har det varit i princip samma spel varje år, med ett nytt map-pack.

Uppenbaligen fötjänade de pengarna, eftersom de fick in dem. Eller antyder du att de rånade ihop 500 miljoner dollar på 24 timmar? Tidernas brottsvåg i sådana fall.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Så CoD har blivigt nya cs. Samma skit igen och igen. Har dock intet ägt ett cod sedan Call of Duty 3 men har spelat dom flesta nyare. Tycker samma sak om Bf, Senaste bra bf spelet var Vietnam, Men det är smak och behag. Fast det har ju blivit en tänd, kvantitet före kvalitet.

Håller med om att Vietnam var riktigt bra, definitivt roligare än 3:an!
Men vem har sagt att inte kvantitet inte kan vara kvalitet? Uppenbarligen så är det miljoner som tycker CoD-spelen är roliga. Sen finns det dom som vägrar köpa spelen för att det "inte är som förr". BO2 säljer ju högar mer än CoD3. Uppenbarligen vinner dom mer fans än dom förlorar. Världens största spel är inte skit, kanske för dig, men tydligen inte för den stora massan.

Visst blir man less på att det inte händer så mycket rent teknikmässigt från generation till generation men samtidigt gör det att massa människor kan spela spelet utan att köpa ny dator. Inget fel i det. Uppgraderar dom grafikmotorn till någonting värre så kommer dom tappa en massa spelare - och vinna en del. Visst kan man göra en motor som skalar bra. Men det finns problem med det. Det första är att dom ska göra den endast för att PC-spelarna ska bli nöjda, det är inte det lättaste att åstadkomma och det sista är att folk kommer köpa en produkt och sen tycka att dom får en annan. Det såg snyggt ut på skärmdumparna men som skit hos mig. Lägger ett företag ner en massa pengar på att en produkt ska se ut på ett visst sätt, sedan marknadsföra den, så vill dom att kunderna ska få ta del av produkten dom faktiskt lagt ner tid på att utveckla. En Mercedes E-klass ska ju alltid kännas som en E-klass, oavsett vilket utrustningspaket du stoppar i den, eller vilken motor du väljer. Den billigaste får ju inte beté sig som en epa-traktor för då kommer den smutsa av sig på dom dyra.

Djävlar vilket långt inlägg...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Spelar endast CoD för SP läget, bryr mig inte alls om MP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

för att man måste köpa spelet för multiplayer

Fel, det går att spela på crackade servrar.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Avstängd

BF3 slår COD alla gånger om! Men tycker man om halvdana produkter så visst

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A