Grannar som är missnöjda

Permalänk
Medlem
Skrivet av chila:

Kör Ubuntu primärt och enda programmet jag kör som exe-fil är Google Picasa. Annars är allt renodlade linux-appar. Att köra en exe fil ska inte behövas egentligen men det finns både wine och mono vilket får det mesta att flyta på rent program messigt. Hade varit bättre om fler program gjordes för fler plattformar imo.

Absolut. Då kan kunderna gå ifrån företax X som gör operativ Y och välja något som de gillar bättre. I dagsläget är många inlåsta, oavsett om det sedan är Linuxdist X, Windows Y eller Apple Z, eller något annat.

Om vi inte gillar läsken vi dricker köper vi något annat då det är enkelt att byta, eller helt låta bli för den delen. Det hade varit väldigt bra om operativsystem fungerade på samma sätt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.