Spelveckan: Rift – Storm Legion, Agricultural Simulator 2013

Permalänk
Medlem

Det värsta simulatorspel jag har varit med om, är helt klart

"simulator ismaskin"

Är osäker på om namnet är rätt. men det gick ut på att köra en ismaskin på en hockeyrink, vääldigt spännande

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Ja, förmodligen. Annars skulle de väl inte fortsätta göra nya simulatorer hela tiden.

----------------------
Stämmer helt bra detta, jag är en av dem som spelar det, avkopplling för min del och jag är uppvuxen farmare

Sen så stör det mig så jävla hårt att de som skriver artiklarna här, inte kan skilja på Farming Simulator 2013 och Agrar Simulator, seriöst, det var likadant på Gamex, iofs är det inte nåt stort spel, eller spännande osv för de som inte gillar genren, men man kan ju iallafall läsa vad det står på förpackningen?:/
Detta är ju faktiskt veckans spel vi talar om och de har inte ens läst på förpackningen etc?

Så, redaktörerna..hädanefter..Farming Simulator är inte =Agrar simulator, ok?

Agrar simulator är för övrigt så buggat att det nästintill inte är spelbart..ångrar att jag köpte det:(

Nu vet jag att jag kommer bli hatad men det gör inget, jag spelar Farming simulator med glädje och alltid retar det nån dum jäkel

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av godspeed:

Sen så stör det mig så jävla hårt att de som skriver artiklarna här, inte kan skilja på Farming Simulator 2013 och Agrar Simulator, seriöst, det var likadant på Gamex, iofs är det inte nåt stort spel, eller spännande osv för de som inte gillar genren, men man kan ju iallafall läsa vad det står på förpackningen?:/
Detta är ju faktiskt veckans spel vi talar om och de har inte ens läst på förpackningen etc?

Så, redaktörerna..hädanefter..Farming Simulator är inte =Agrar simulator, ok?

Det står väl klart och tydligt i artikeln att det är agricultural simulator det handlar om och att den konkurrerar med farming simulator, inte att de är en och samma.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Dags att köpa nytt när datorn inte ens klarar kraven för Agricultural Simulator =/

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Vil bara påpeka att bilden för artikeln är för Farming simulator 2013 INTE Agricultural simulator 2013.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Det står väl klart och tydligt i artikeln att det är agricultural simulator det handlar om och att den konkurrerar med farming simulator, inte att de är en och samma.

---------------------
Japp, men bilderna ni använder är från Farming Simulator 2013
och nog vet jag vilka de är, äger de båda

För att visa vad jag menar

http://www.farming-simulator.com/

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

När jag såg Wing Commander nämnas i Star Citizen blev jag intresserad men det verkar ju bara helt olika spel? Jag har iof bara kört Wing Commander Prophesy men det har ju inget gemensamt med det här upplägget mer än att man flyger runt i ett rymdskepp. Låter ju mer som EVE fast man styr skeppet själv istället för att klicka runt. Blev lite besviken. Får se hur det ser ut sen när det släpps för jag är lite sugen på att flyga rymdskepp igen. Jag sänkte många timmar i Tachyon: The Fringe.

Lite förvirring råder. De gör faktiskt 3 stycken spel samtidigt i "Star Citizen" projektet.

Squadron 42: Singleplayer kampanj (med coop möjligt). Story och mycket mer liknande Wing commander spelen.
Star Citizen Officella: MMO servrar hostade av dem i samma universum, du kan fortsätta där din pilot slutade i Sq42 eller börja tomhänt från botten.
Star Citizen Mod: Gratis modverktyg av samma klass de använder själva och att vem som helst får hosta sin egen server gör att vi troligtvis kommer ha startrek och starwars servrar uppe ett tag efter officiella spelet släppts.

Mest likt är nog konceptet freelancer där det fanns viss MMO med max 64 eller om det var 128 players.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ixos:

Lite förvirring råder. De gör faktiskt 3 stycken spel samtidigt i "Star Citizen" projektet.

Squadron 42: Singleplayer kampanj (med coop möjligt). Story och mycket mer liknande Wing commander spelen.
Star Citizen Officella: MMO servrar hostade av dem i samma universum, du kan fortsätta där din pilot slutade i Sq42 eller börja tomhänt från botten.
Star Citizen Mod: Gratis modverktyg av samma klass de använder själva och att vem som helst får hosta sin egen server gör att vi troligtvis kommer ha startrek och starwars servrar uppe ett tag efter officiella spelet släppts.

Mest likt är nog konceptet freelancer där det fanns viss MMO med max 64 eller om det var 128 players.

Då lät det mer intressant igen. Inget jag kommer köpa in mig på nu direkt men kan kanske bli ett köp sen när det släpps. Mest för att lira igenom SP och sen får jag se om MMO-delen är intressant. Men det var väl först 2014 det skulle släppas?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Lite förvirring råder. De gör faktiskt 3 stycken spel samtidigt i "Star Citizen" projektet.

Squadron 42: Singleplayer kampanj (med coop möjligt). Story och mycket mer liknande Wing commander spelen.
Star Citizen Officella: MMO servrar hostade av dem i samma universum, du kan fortsätta där din pilot slutade i Sq42 eller börja tomhänt från botten.
Star Citizen Mod: Gratis modverktyg av samma klass de använder själva och att vem som helst får hosta sin egen server gör att vi troligtvis kommer ha startrek och starwars servrar uppe ett tag efter officiella spelet släppts.

Mest likt är nog konceptet freelancer där det fanns viss MMO med max 64 eller om det var 128 players.

Jag var själv helt såld på Freelancer när det begav sig, det var en riktig oslipad pärla. EVE Online i all ära, men lite nya (eller gamla) perspektiv behövs i denna sparsamt befolkade genre. Jag saknar känslan av respons och hastighet från skeppen i denna typ av spel, samt möjligheten att använda gamepad/joystick.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Jag var själv helt såld på Freelancer när det begav sig, det var en riktig oslipad pärla. EVE Online i all ära, men lite nya (eller gamla) perspektiv behövs i denna sparsamt befolkade genre. Jag saknar känslan av respons och hastighet från skeppen i denna typ av spel, samt möjligheten att använda gamepad/joystick.

Japp,Freelancer var helt underbart!. Star citizen kan bli riktigt bra(håller tummarna hårt,är så taggad).

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Jag var själv helt såld på Freelancer när det begav sig, det var en riktig oslipad pärla.

Jepp Star Citizen/Squadron 42 kommer förhoppningsvis bli allt som han inte fick eller kunde göra i Freelancer + stöd för de senaste som finns inom PC grafik och eyefinity osv.

Chris Roberts hade ju enorma visioner med Freelancer också från början men sedan fick deras studio slut med pengar och blev uppköpta av microsoft som kapade stora delar av visionerna, bland annat MMO delen...

Permalänk
Medlem

Haha alltså, visst har jag drömt om att bli bonde ibland, bo på landet, mjölka kor och ligga i en höstack med ett halmstrå i mungipan och skjuta med en saltladdad hagelbössa mot grannungarna som pallar mina morötter - men kanske inte så mycket att jag sitter vid datorn bah "brum brumm, men kodjävfel, den här mjölken räcker inte äns till kvällskaffet!"

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Min polare berättade att webhallen fått in cleaning simulator .. man kör en truck som städar gatorna .... om man verkligen tycker att det är så kul så lovar jag att det faktiskt finns jobb som städare. Då kan man förena nytta med nöje, tjäna en slant samtidigt som drömmen att sopa undan bananskal och tuggummin går i uppfyllelse

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Skrivet av Niczo:

Jag var själv helt såld på Freelancer när det begav sig, det var en riktig oslipad pärla. EVE Online i all ära, men lite nya (eller gamla) perspektiv behövs i denna sparsamt befolkade genre. Jag saknar känslan av respons och hastighet från skeppen i denna typ av spel, samt möjligheten att använda gamepad/joystick.

Tanken är att så många spelsätt som möjligt skall stödjas. Gamepad, joystick, HOTAS, flight chair, pedaler, mus/tangentbord, etc. Stöd för Oculus Rift är också planerat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lontarus:

Vad fan är grejen med alla dem simulatorerna?

Du vet om att Sims är världens mest sålda dataspel alla kategorier va?

Permalänk
Medlem

Tänk er Agricultural Simulator i form av MMO. Sjukt fett det have varit! =D

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAZIP:

Tänk er Agricultural Simulator i form av MMO. Sjukt fett det have varit! =D

Haha starta en kickstarter

Tycker det är lite coolt ändå. Min mor är uppvuxen på en bondgård.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Farmer 2013 - Agricultural Simulator kommer bli årets julklapp 2012!

Permalänk
Medlem

Rift, bra idéer men det föll inte väl ut i slutändan.
Tröttnade när det aldrig kom något bra pvp content samt att som warrior behövde man pve gear som var bättre för pvp än bästa pvp gear + att rouge gear var bättre för warrior än warrior gear... många bra idéer i det liret dock, men för dålig pvp. För att inte nämna att pvp byggde för mycket på gear och inte skill, det är dock vanligt i mmo spel men inte ok när balansen blir för snedvriden av det.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

tycker farming simulator är riktigt kul, bra tidsfördriv och man måste ha gott samarbete för att man ska få ihop stålar snabbt och effektivt

det som är trist är multiplayer systemet.. men ryktas ju om dedicated server .. kanske därför många lämna farming simulator 2011 lite väl snabbt =/

denna traktor vill jag ha i spelet!

http://youtu.be/9yHl24QynOM

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Tycker sådana här simulatorer kan vara ganska underhållande ett tag, dock inte under en längre tid. Har testat bl.a. bondelivet, rivningsbranschen, buss, tåg och flyg. Alla har sin charm.

Skrivet av skog1s:

Det värsta simulatorspel jag har varit med om, är helt klart

"simulator ismaskin"

Är osäker på om namnet är rätt. men det gick ut på att köra en ismaskin på en hockeyrink, vääldigt spännande

Som hockeynörd skäms jag lite att jag har missat detta, måste hitta det!

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk

Farmer 2013 ahahah yes som jag har längtat :DD

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Skrivet av Kinekin:

Den fick en egen artikel tidigare i veckan.

Skickades från m.sweclockers.com

a jo ifs men borde nämnas i "spelveckan" iallafall tycker jag

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64