inet dyrast enligt prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Jagvetjagvet! Inet dyrast, dom kanske måste börja tjäna pengar! Dustin dräper på marknaden just nu, dom kör en Media Markt för att positionera sig ytterligare.

Dustin måste också tjäna pengar snart.

Dustin AB gjorde ett resultat på drygt 100 miljoner förra året, så lite pengar tjänar dem

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att dom har olika leverantörer och kanske köper större partier = bättre inköpspriser Inet är ju relativt liten ändå.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Tycker att Inet knappt har nåt på lager vill man ha lite billigare moderkort cpu's osv så finns dom inte i lager!
men det är nog en medveten grejj dom kör med så att man ska välja dem dyrare prylarna.

Men jag vänder mig typ alltid till någon annan affär nuförtiden som har prylar i lager och har ett större utbud! så pass stora som Inet är så borde dom fasiken ha större utbud än vad dom har.

Men skärm inhandlades hos dom i veckan i alla fall

Permalänk
Skrivet av bicepscurl:

Tycker att Inet knappt har nåt på lager vill man ha lite billigare moderkort cpu's osv så finns dom inte i lager!
men det är nog en medveten grejj dom kör med så att man ska välja dem dyrare prylarna.

Men jag vänder mig typ alltid till någon annan affär nuförtiden som har prylar i lager och har ett större utbud! så pass stora som Inet är så borde dom fasiken ha större utbud än vad dom har.

Men skärm inhandlades hos dom i veckan i alla fall

Skulle tro att dom medvetet satsar på att hålla uppe den grymma servicen och leverans tiderna, och det är nog svårt om man har ett helt enormt utbud. Inet har ändå alla dom bra prylarna så att säga, det mesta i deras sortiment är intressant(för mig iaf)

Permalänk
Medlem

På senaste tiden har det bara blivit beställningar från Inet när det varit bra erbjudanden/rabatt.
Men är det bara ett par kronor det skiljer så brukar det bli Inet iaf pga. servicen och snabba leveranser. (Ibland kan det skilja 10-15% på priser)

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Skulle tro att dom medvetet satsar på att hålla uppe den grymma servicen och leverans tiderna, och det är nog svårt om man har ett helt enormt utbud. Inet har ändå alla dom bra prylarna så att säga, det mesta i deras sortiment är intressant(för mig iaf)

Dåligt utbud och framför allt att många produkter i sortimentet inte finns hemma är min uppfattning av Inet på senare år. Det och högre priser....tyvärr.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk

Om det skiljer 500kr på ett grafikkort tex. så väljer jag ju sannolikt det billigare alternativet.

Blir mycket "små" grejer hos inet, men det drar iväg där med. Lika bra att ta för 500kr så det blir fraktfritt, sen sitter jag där å har beställt prylar för 1k ändå lol

Permalänk
Antielefant

Jag handlar enbart på Alina, Webhallen eller Inet.

CDON... ja... CDON. Bra priser, urusel hemsida, men fy farao för deras support. Dels har de enbart mailsupport, dels har de lång svarstid, och när man väl får ett svar går det inte att diskutera fram en vettig lösning.

Inet och Alina är underbara att ha att göra med vad gäller supporten. Webhallen släpar lite där, men har något annorlunda sortiment och är inte omöjliga att tas med heller.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Inet har funkat för mig i alla dessa år, bra, snabb och smärtfri support, gratis frakt och helt ok priser på dom saker jag köpt.
Det lutar ju åt att dom vinner "Årets Datorbutik" för femte året i rad, det säger väll en hel del?

Beställde nyss en ny laptop för ~7.5k där Inet tillhörde de billigaste för just den burken, dom har även en hemsida som går att navigera utan att få migrän (något man inte kan säga om tex Mycom, xcore mm.)

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Jag handlar enbart på Alina, Webhallen eller Inet.

CDON... ja... CDON. Bra priser, urusel hemsida, men fy farao för deras support. Dels har de enbart mailsupport, dels har de lång svarstid, och när man väl får ett svar går det inte att diskutera fram en vettig lösning.

Inet och Alina är underbara att ha att göra med vad gäller supporten. Webhallen släpar lite där, men har något annorlunda sortiment och är inte omöjliga att tas med heller.

Jo tack, RMA på cdon är ingen rolig historia. Har hunnit gå igenom 2 grafikkort under tiden och har ännu inte fått nåt nytt från cdon.

Permalänk

hmm, nu är det knas med priserna igen. Komplett är lite billigare och CDON fullkomligt utklassar Inet :/

Visa signatur

Define R4 | i5 3570K | P8Z77-V | Windforce 3x 7970 OC | Integra R2 750W | Vector 128GB | Vengeance 8GB | Hyper 412S | XL2411T @144hz | Hör av dig om du vill spela BF3, ARMA3, DCS eller UT4!

Permalänk
Medlem

Cdon's kundtjänst är riktigt bra, ett bra alternativ emot Inet.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Haziza:

Cdon's kundtjänst är riktigt bra, ett bra alternativ emot Inet.

Tillåt mig asgarva. CDON's kundtjänst är den klara motsatsen till Inets, och den enda andra stora butik som ligger i samma klass är Pixmania.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare. CDON's kundtjänst suger.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Har inte upplevt något fel med CDON och dess support. Har över 20 beställningar från dom och är det någon som blivit fel så har CDON vart snabba med att rätta till det.

Kan inget annat än att hålla med.
Har aldrig upplevt att CDONs support suger.
Dom har alltid varit snabba att svara och jag har aldrig blivit missnöjd med resultatet.

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Tillåt mig asgarva. CDON's kundtjänst är den klara motsatsen till Inets, och den enda andra stora butik som ligger i samma klass är Pixmania.

Personligen har jag haft bra upplevelser med cdon's kundtjänst, men man kan ju inte ignorera att 90+% av alla säger att den suger.

dom kanske får till det ibland bara

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Vad handlar tråden om? Har handlat på inet många gånger, har även provat cdon tex. Pengar är inte allt. Har du all tid i världen att vänta så kan har rekommendera cdon. Om du däremot inte har lust att lägga in en ny beställning en gång i veckan för att den förra produkten du beställde tydligen inte finns i lager fastän support upprepade gånger påpekat att den gör det. Ja då tycker jag alternativ som komplett och inet är att föredra.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.