Antec KÜHLER H2O 620 Installerad - Inget kommer upp på skärmen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Feb 2011

Antec KÜHLER H2O 620 Installerad - Inget kommer upp på skärmen!

Hej, idag så har jag köpt mig en Antec KÜHLER H2O 620 och byggde in den i datorn och allting gick som det skulle tills man startade datorn och märkte att inget hände med skärmen som (att datorn inte va på alls så - ingen signal).
Datorn fungerade normalt innan installationen och jag har checkat att alla kablar sitter som de ska och det verkar inte vara något fel på kylaren eftersom kylaren är på och rullar. Så jag är mållös om vad som kan ha hänt.

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jul 2012

Vad för moderkort ? Har den leds så kolla om VGA-leden lyser ? Kolla så grafikkortet sitter ordentligt ? Har SB/IB ? Då har du integrerade grafik, så pröva med den ?

Är datorn igång ? Snurrar allt ? När du startar den, börjar fläktarna snurra upp och sen går ner i varv efter en stund ?

Alltid lättare om du citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Kan du ha skruvat åt Cpublocket för hårt?
Kan skärmkabeln åkt ur i skärmens ända?

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av JohanFalk:

Vad för moderkort ? Har den leds så kolla om VGA-leden lyser ? Kolla så grafikkortet sitter ordentligt ?

VGA?

Aa, den har en liten grön LED som lyser grönt.
Moderkort - ASUSTeK Computer INC. M4A785T-M (AM3)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Nakah:

VGA?

Aa, den har en liten grön LED som lyser grönt.
Moderkort - ASUSTeK Computer INC. M4A785T-M (AM3)

Gjorde en redigering på inlägget, finns några frågor till.

Alltid lättare om du citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Jekean:

Kan du ha skruvat åt Cpublocket för hårt?
Kan skärmkabeln åkt ur i skärmens ända?

Hehe, ne alla kablar sitter som de ska dock så tror jag inte skruvarna sitter för hårt men jag har en tendens att skruva i skruvarna åt hårt men om det skulle vara problemet, räcker det med att bara lösa till de eller har jag då pajat något nu? : (

EDIT: Checkade skruvarna och de satt inte hårt in-skruvade alls.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av JohanFalk:

Vad för moderkort ? Har den leds så kolla om VGA-leden lyser ? Kolla så grafikkortet sitter ordentligt ? Har SB/IB ? Då har du integrerade grafik, så pröva med den ?

Är datorn igång ? Snurrar allt ? När du startar den, börjar fläktarna snurra upp och sen går ner i varv efter en stund ?

Ja, alla fläktar snurrar och har checkat om grafikkortet sitter som den ó de gör den och jag testade starta datorn utan grafik kortet men samma problem uppstår.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Jan 2007

Är elkontakten på baksidan av nätagget på on? Dum fråga men lätt att missa..

Main. - Corsair Obsidian 350D Mod - Custom Loop - Corsair AX860 - Asus Maximus V Gene - Intel i7 3770K - 16GB Muschkin Redline 2133mhz - EVGA GTX 780 SC ACX - Asus Xonar D2X - Samsung 830 128GB SSD - 2x Samsung 840 Evo 250GB RAID0 - Corsair F120 120GB - 750GB lagring - Logitech G502 - SteelSeries 6Gv2 - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Tandborste:

Är elkontakten på baksidan av nätagget på on? Dum fråga men lätt att missa..

Ja.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Sep 2012

har samma problem

Fick hem min antec khuler 620 igår. Installerade allt och när jag skulle starta systemet fick ja samma fel. Kollat precis allt. Reagerade på att cpu ledden på modekortet tändes.så det är väl där felet sitter?
Har prövat allt och behöver nu hjälp.

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av sebu:

Fick hem min antec khuler 620 igår. Installerade allt och när jag skulle starta systemet fick ja samma fel. Kollat precis allt. Reagerade på att cpu ledden på modekortet tändes.så det är väl där felet sitter?
Har prövat allt och behöver nu hjälp.

Fungerar det inte ens om du tar bort kylaren ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Sep 2012

nej

Nej.Det är det som är problemet. Inte ens fast jag byter tillbaks till referenskylaren starar den. Den har fungerat fint med referenskylaren, men gått något varm vid load därför ville jag uppgradera kylaren.
Har provat resetta BIOS men inte heller det fungerar. Har liksom kört fast.

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla / Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Fel kontakt som inte ger CPU-Fan Speed?

I7 4790K @ Stock | Phanteks PH-TC14PE | 16GB Corsair LP1600 | Asus Z97-A | EVGA GTX 980 ACX 2.0 SC @ 1500/8000 | 256 Samsung 840 Pro, 2+2TB | 27" Dell U2713HM | Fractal Design R4 | Fractal Design 800W 80+ Gold | Win10 Pro | 250/100 Fiber

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Apr 2004

Jag hade kollat på moderkortets baksida om allt var som det skulle, när jag skulle montera min fick jag vara ytterst försiktig och placera det dubbelhäftande gummit väldigt precis för att inte plasten skulle spänna så hårt på de "kontakter" som sticker ut där bak.
Jag har dock ett MSI Z77A-GD55.