Gratis inträde för SweClockers-läsare på CDON Expo 2012

Permalänk
Medlem

Låter som ett bra erbjudande av CDON. Synd att man bor så långt ifrån Stockholm.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av rektor:

CDON Expo är väl ändå bara en stor reklam grej.

Åhfan.. Vad är de andra mässorna då?

Permalänk
Medlem

Flyttades precis denna nyhet upp ovanför andra med senare tid?

Iof har ju SweClockers CDON som sponsor men ändå.

Permalänk
Medlem

Så det sålde så dåligt eller?
Lite som när hultsfredsfestivalen bjöd alla invånare i staden på biljetter bara för det inte skulle se så folktomt ut på pressbilderna

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli sjukt nice!!

Hoppas att samtliga kommer och tittar förbi på THOR Open

// THOR Open arrangör!

Visa signatur

Lian Li PC-K62 | AMD Phenom II X4 955 Processor 3,2GHz BE (Cooler Master Hyper 212 Plus) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3 (DDR3) | 500MB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Gigabyte GA-870A-UD3 AM3 | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Windows 7 Professional 64x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hittar jag mig en polare att dra med upp så är det inte helt omöjligt Som sagt det är ett kanske men skulle åka från Växjö norrut.
Har en Tenta på Lördag morgon till att börja med så vi kommer nog vara i kista först lördag eftermiddag/kväll dessvärre om så är fallet.

Tack som fan för erbjudandet, men har lyckats fixa en ride både dit och hem!

cya @ expon

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nejmen, Vad trevligt!
Då ses vi väll där då!

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Cdon.com

Hej hej

Svar på lite frågor:

Man får som sagt ett armband när man kommer till mässan, detta ska gälla som inträde under hela helgen - precis som på t ex DreamHack.

25% på komponenter gäller alla komponenter i lager under helgen och är låst till en personlig kod för mässbesökare.
Och nä, innan ni som vanligt drar ihop era konspirationsteorier (även om de är underhållande att läsa) så kommer vi _inte_ att tömma våra lager innan helgen eller höja priserna med 25%. Däremot kommer priserna att röra sig både upp och ner dagligen i harmoni med marknaden i vanlig ordning.

Det går bra att fotografera där för den som frågade om det. Vi visar inga hemlisar direkt, men det skulle kunna vara någon i någon monter som protesterar och då får ni respektera det.

Ingen åldersgräns på mässan, det går alltså bra att ta med sina barn förutsatt att man har biljett till dem.

Martinus: Nej, att reservera biljetter till SweClockers var planerat sedan tidigare oavsett hur bra eller dåligt biljetterna i övrigt sålde.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bokade två biljetter men kom på direkt efter att jag inte kan.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Limpfittz:

Vi är 2 schyssta snubbar som gärna vill komma dit från Oskarshamn - så om någon har plats i bilen och åker förbi västra delarna av Sverige så betalar vi gärna våran del bensin Vi kan bli uppplockade här i Oskarshamn eller vart fan som helst som ligger i närheten, typ växjö, Kalmar, västervik, you name it !

Otroligt HEMSKA jävla buss/tåg förbindelser mellan Oskarshamn och Kista...

Skrivet av Limpfittz:

Tack som fan för erbjudandet, men har lyckats fixa en ride både dit och hem!

cya @ expon

Gott

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Svar på lite frågor:

Man får som sagt ett armband när man kommer till mässan, detta ska gälla som inträde under hela helgen - precis som på t ex DreamHack.

25% på komponenter gäller alla komponenter i lager under helgen och är låst till en personlig kod för mässbesökare.
Och nä, innan ni som vanligt drar ihop era konspirationsteorier (även om de är underhållande att läsa) så kommer vi _inte_ att tömma våra lager innan helgen eller höja priserna med 25%. Däremot kommer priserna att röra sig både upp och ner dagligen i harmoni med marknaden i vanlig ordning.

Det går bra att fotografera där för den som frågade om det. Vi visar inga hemlisar direkt, men det skulle kunna vara någon i någon monter som protesterar och då får ni respektera det.

Ingen åldersgräns på mässan, det går alltså bra att ta med sina barn förutsatt att man har biljett till dem.

Martinus: Nej, att reservera biljetter till SweClockers var planerat sedan tidigare oavsett hur bra eller dåligt biljetterna i övrigt sålde.

MVH Josefin

Räcker det om man kan visa upp biljetten på sin mobil eller måste jag skriva ut den?
#papperslösa_samhället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Tackar CDON och Sweclockers allra ödmjukast för biljetterna, bokade 2 såklart och räknar kallt med att kompisen kan då också, hehe!

Blir gött detta och ser verkligen fram emot att besöka mässan, 2 stationer med tuben så lär ju säkert ta mig dit båda dagarna. Sedan blir det väl nåt köp också med den fina rabatten på CDON.

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Svar på lite frågor:

Man får som sagt ett armband när man kommer till mässan, detta ska gälla som inträde under hela helgen - precis som på t ex DreamHack.

25% på komponenter gäller alla komponenter i lager under helgen och är låst till en personlig kod för mässbesökare.
Och nä, innan ni som vanligt drar ihop era konspirationsteorier (även om de är underhållande att läsa) så kommer vi _inte_ att tömma våra lager innan helgen eller höja priserna med 25%. Däremot kommer priserna att röra sig både upp och ner dagligen i harmoni med marknaden i vanlig ordning.

Det går bra att fotografera där för den som frågade om det. Vi visar inga hemlisar direkt, men det skulle kunna vara någon i någon monter som protesterar och då får ni respektera det.

Ingen åldersgräns på mässan, det går alltså bra att ta med sina barn förutsatt att man har biljett till dem.

Martinus: Nej, att reservera biljetter till SweClockers var planerat sedan tidigare oavsett hur bra eller dåligt biljetterna i övrigt sålde.

MVH Josefin

Finns det någon gräns för hur många delar man får köpa? Tänker om man planerar att uppgradera mer eller mindre hela datorn kan det vara bra att veta om det finns en gräns

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

3570k, 7950, r3, 8gb, z77 och en fin skärm=....6884kr? Smått otroligt med rabbaten...

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Finns det någon gräns för hur många delar man får köpa? Tänker om man planerar att uppgradera mer eller mindre hela datorn kan det vara bra att veta om det finns en gräns

^this

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tur att man nyss vann 100k

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Kommer det vara 25% på det som redan har billigare pris?

tex http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_sl27t-1led_27%22-1363901...

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 2500k @ 5Ghz. 8192Mb 1600Mhz. OS disk: 60GB Agility 3 550/500.
ATI Radeon 6870 @ 970Mhz/1125Mhz Bärbar: Macbook Pro Retina 15" i7 2.7Ghz 16GB 512GB SSD 2013"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Svar på lite frågor:

Man får som sagt ett armband när man kommer till mässan, detta ska gälla som inträde under hela helgen - precis som på t ex DreamHack.

25% på komponenter gäller alla komponenter i lager under helgen och är låst till en personlig kod för mässbesökare.
Och nä, innan ni som vanligt drar ihop era konspirationsteorier (även om de är underhållande att läsa) så kommer vi _inte_ att tömma våra lager innan helgen eller höja priserna med 25%. Däremot kommer priserna att röra sig både upp och ner dagligen i harmoni med marknaden i vanlig ordning.

Det går bra att fotografera där för den som frågade om det. Vi visar inga hemlisar direkt, men det skulle kunna vara någon i någon monter som protesterar och då får ni respektera det.

Ingen åldersgräns på mässan, det går alltså bra att ta med sina barn förutsatt att man har biljett till dem.

Martinus: Nej, att reservera biljetter till SweClockers var planerat sedan tidigare oavsett hur bra eller dåligt biljetterna i övrigt sålde.

MVH Josefin

Kommer det vara butiksförsäljning då om jag förstått det rätt? Hur blir det om jag som kanske vill köpa en helt ny dator där - funkar det? Eller är det någon hake någonstans? Är erbjudandet bara för sweclockersmedlemmar (hade varit rätt sjukt tbh) eller för allmänheten?

Kommer det säljas alla tillbehör som man kan tänkas behöva inför ett eventuelly datorköp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Svar på lite frågor:

Man får som sagt ett armband när man kommer till mässan, detta ska gälla som inträde under hela helgen - precis som på t ex DreamHack.

25% på komponenter gäller alla komponenter i lager under helgen och är låst till en personlig kod för mässbesökare.
Och nä, innan ni som vanligt drar ihop era konspirationsteorier (även om de är underhållande att läsa) så kommer vi _inte_ att tömma våra lager innan helgen eller höja priserna med 25%. Däremot kommer priserna att röra sig både upp och ner dagligen i harmoni med marknaden i vanlig ordning.

Det går bra att fotografera där för den som frågade om det. Vi visar inga hemlisar direkt, men det skulle kunna vara någon i någon monter som protesterar och då får ni respektera det.

Ingen åldersgräns på mässan, det går alltså bra att ta med sina barn förutsatt att man har biljett till dem.

Martinus: Nej, att reservera biljetter till SweClockers var planerat sedan tidigare oavsett hur bra eller dåligt biljetterna i övrigt sålde.

MVH Josefin

Förlåt om jag är skeptisk men när du skriver "25% på komponenter gäller alla komponenter i lager under helgen". Är detta alltså på ett begränsat lager på ett urval av era produkter? Eller är det 25% på hela ert sortiment? Det låter lite för bra för att vara sant nämligen. Det skulle innebära att ni sålde många produkter en bra bit under inköpspris. Tex vinsten på en i5 processor är minimal redan i grundpris. 25% på allt skulle innebära att någon av era konkurrenter kan komma och köpa upp allt ni har och sälja vidare med vinst...

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaXoR:

Kommer det vara 25% på det som redan har billigare pris?

tex http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_sl27t-1led_27%22-1363901...

Tror inte att det är rabatt på bildskärmar öht, det står ju "25 procent rabatt på alla datorkomponenter samt gamingtillbehör". En bildskärm räknas vanligen som kringutrustning och inte som en datorkomponent. Jag har också svårt att tro att den kvalar in under kategorin "gamingtillbehör" oavsett hur mycket man behöver en skärm för att spela...

Hur som helst, grymt fint erbjudande! Tror jag passar på att köpa en hårddisk åtminstone.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabbe101:

Förlåt om jag är skeptisk men när du skriver "25% på komponenter gäller alla komponenter i lager under helgen". Är detta alltså på ett begränsat lager på ett urval av era produkter? Eller är det 25% på hela ert sortiment? Det låter lite för bra för att vara sant nämligen. Det skulle innebära att ni sålde många produkter en bra bit under inköpspris. Tex vinsten på en i5 processor är minimal redan i grundpris. 25% på allt skulle innebära att någon av era konkurrenter kan komma och köpa upp allt ni har och sälja vidare med vinst...

De brukar stå i det finstilta att man bara får köpa max 1 eller 3 per kund exempelvis så det är nog inte bara att köpa upp hela lagret för en konkurrent direkt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

De brukar stå i det finstilta att man bara får köpa max 1 eller 3 per kund exempelvis så det är nog inte bara att köpa upp hela lagret för en konkurrent direkt.

Kanske är därför ingen vill uttala sig om detta

Nejmen kom igen CDON. Om det ska vara begränsningar gör ni bäst i att berätta detta i förväg så folk inte höjer sina förhoppningar. Jag gissar att några mer eller mindre använde detta som the no.1 opportunity för att köpa nya delar, och när de då kommer från t.ex Göteborg vill de nog gärna köpa mer än två komponenter till 25% för att det i slutändan ska ha lönat sig med resa och allt som hör till för att ta sig till detta eminenta expo.

Själv har jag tänkt att snegla på en ny SSD och kanske ett nytt grafikkort, och kompisen som åker med på min andra biljett är helt inställd på att hitta ett bra grafikkort, skärm och RAM-minne.

Please CDON, enlighten us!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Deathdancer:

Kanske är därför ingen vill uttala sig om detta

Nejmen kom igen CDON. Om det ska vara begränsningar gör ni bäst i att berätta detta i förväg så folk inte höjer sina förhoppningar. Jag gissar att några mer eller mindre använde detta som the no.1 opportunity för att köpa nya delar, och när de då kommer från t.ex Göteborg vill de nog gärna köpa mer än två komponenter till 25% för att det i slutändan ska ha lönat sig med resa och allt som hör till för att ta sig till detta eminenta expo.

Själv har jag tänkt att snegla på en ny SSD och kanske ett nytt grafikkort, och kompisen som åker med på min andra biljett är helt inställd på att hitta ett bra grafikkort, skärm och RAM-minne.

Please CDON, enlighten us!

Hej hej

Sorry, var en sväng på DH därav sent svar.

Det kommer att gälla 1 per artikel men obegränsat med artiklar. Ni kan alltså köpa komponenter till en hel dator, men inte ha två av samma vara i datorn - t ex 2 exakt likadana diskar eller minnen osv.

För de som pratar om butik på plats - nej, vi kommer inte att ha en butik på plats, alla inköp går via vår sida som vanligt med en specifik kod som enbart gäller under mässan för mässbesökare.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Sorry, var en sväng på DH därav sent svar.

Det kommer att gälla 1 per artikel men obegränsat med artiklar. Ni kan alltså köpa komponenter till en hel dator, men inte ha två av samma vara i datorn - t ex 2 exakt likadana diskar eller minnen osv.

För de som pratar om butik på plats - nej, vi kommer inte att ha en butik på plats, alla inköp går via vår sida som vanligt med en specifik kod som enbart gäller under mässan för mässbesökare.

MVH Josefin

Fasen att man bor ute på landet och inte kan åka dit, precis när nya komponenter skulle köpas in

Kommer du själv vara där personligen?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Sorry, var en sväng på DH därav sent svar.

Det kommer att gälla 1 per artikel men obegränsat med artiklar. Ni kan alltså köpa komponenter till en hel dator, men inte ha två av samma vara i datorn - t ex 2 exakt likadana diskar eller minnen osv.

För de som pratar om butik på plats - nej, vi kommer inte att ha en butik på plats, alla inköp går via vår sida som vanligt med en specifik kod som enbart gäller under mässan för mässbesökare.

MVH Josefin

Låter oerhört generöst!!! Låt mig nu bara dubbelkolla att jag förstår allting rätt - jag kan alltså gå på mässan, spana in lite prylar som jag vill köpa, gå hem och lägga en beställning hemifrån. Eller måste jag lägga beställning på plats på mässan (via er sida)? Den där koden som du talar om - hur får man tag i den? Delas den ut på plats, eller är det biljettnummer eller dylikt som är koden?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av bourne94:

Fasen att man bor ute på landet och inte kan åka dit, precis när nya komponenter skulle köpas in

Kommer du själv vara där personligen?

Hej hej

Japp, kommer troligen att vara där.

MVH Josefin

Skrivet av Llhweiir:

Låter oerhört generöst!!! Låt mig nu bara dubbelkolla att jag förstår allting rätt - jag kan alltså gå på mässan, spana in lite prylar som jag vill köpa, gå hem och lägga en beställning hemifrån. Eller måste jag lägga beställning på plats på mässan (via er sida)? Den där koden som du talar om - hur får man tag i den? Delas den ut på plats, eller är det biljettnummer eller dylikt som är koden?

Hej hej

Du måste inte lägga beställningen på plats på mässan, men koden gäller enbart under CDON Expo (dvs helgen). Du får koden på plats.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan man som företag handla där med sitt förtags kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

[...] men koden gäller enbart under CDON Expo (dvs helgen). Du får koden på plats. [...]

Så man har bara 2 dagar på sig att beställa varorna?

När du säger att det är 25% på allt på lager, menas då ungefär det antal som man kan se nu på varje vara på eran hemsida? För i så fall blir det ju verkligen krig om vissa produkter som då kanske bara har 4-5 i lager av.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Så man har bara 2 dagar på sig att beställa varorna?

När du säger att det är 25% på allt på lager, menas då ungefär det antal som man kan se nu på varje vara på eran hemsida? För i så fall blir det ju verkligen krig om vissa produkter som då kanske bara har 4-5 i lager av.

Vassa armbågar, hatisk stämning. Folk blir rånade utanför...pappor börjar bråka om årets julklapp!

Cdon.se kommer skapa den värsta julen ever

Permalänk
Medlem

Wooho! Det här ska man ju inte missa. Bokat biljett.

Har 3 platser i bilen som kommer utgå från Norrköping. Kanske 4 men då blir det trångt i baksätet. Någon som är intresserad? Mot delning av bensinkostnad. Dra iväg ett PM.

Visa signatur

Meh