Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uppsala
Registrerad
Jun 2012

Kylpasta, hjälp?

Hej är lite osäker med det där Kylpastan som finns på CPU:n,
Jag ska förnya det. Men då är det så att jag ska köpa en ny kylare vilket då blir en : Antec KÜHLER H2O 620
Jag vet att jag måste ta bort Kylpastan innan jag lägger en ny.. Men eftersom jag köper en ny kylare, så kommer det vara applicerat redan väl? alltså på CPU kylaren..? Så måste jag fortfarande applicera kylpasta på själva CPU:n då eller? xD Förlåt om jag verkar vara helt dum. Dock om det inte är applicerat på kylaren så ska jag lägga ett helt lager på cpu:n eller en klick? eller ska jag bara lägga en klick med kylpasta på kylaren. Hjälp!
Skulle vara skönt om ni förstod vad jag faktiskt menade
Är inte så värst bra på att förklara saker...

Kylpastan heter : Arctic Silver 5
Och Medlet jag kommer ta bort den gamla pastan heter: ArctiClean.
/SWEGAMERS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Nej det kommer inte vara nån kylpasta på kylaren, däremot kan du få med en mindre tub pasta.

Lägg en liten klick på cpun och skruva fast kylaren, pastan kommer smetas ut automatiskt av trycket från kylaren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Montera av fläkten, ta bort den gammla pastan och montera sedan vattenkylarn.
Jag byggde en burk till min vän med samma slutna system och där fanns det redan applicerat.

Jag tar inget ansvar och ber dig att ta en extra titt ifall du fick ett undantag.

A small magnet overpowers the entire mass of the earth.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Okt 2008

Det enda du behöver göra är att rengöra cpun efter avmontering nuvarande kylare med kemisk ren bensin eller t röd eller liknande. Kylpastan är redan applicerad på den nya kylaren, så att du inte behöver köra själv.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uppsala
Registrerad
Jun 2012

Tackar då förstår jag Uppskattar verkligen era svar.
Kollade lite på YouTube så därför vet jag att jag inte ska ta så mycket Pasta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

om det är så att det inte finns kylpasta felappliserad, gör ett långt S eller en tärnings fem med smån prickar.

Moderkort: MSI Z170A-G45 Gaming RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2133 MHz
Processor: Intel Core i5 6600K Kylning: Cooler Master Hyper 212 EVO
Grafikkort :MSI GTX 1070 Gaming X 8GB Monitor: Asus VG248QE
Chassi: NZXT H440 Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Tangentbord: Steelseries Apex M800 Mus: SteelSeries Sensei wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

1090T | GA-MA770T-UD3P | GTX 960 | 8 GB DDR3 | 480 GB SSD
Asus Book T100HA-FU029T | x5-Z8500 | 4 GB DDR3 | 64 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av robbankentor:

om det är så att det inte finns kylpasta felappliserad, gör ett långt S eller en tärnings fem med smån prickar.

Bättre om man tar en klick i mitten eftersom det kan bli luftbubblor om man gör på ditt sätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Dec 2003

Ett riskorn i mitten brukar racka for mig Kor alltid med artic silver, inbillar mig sjalv att det ar bast.

4770k @ 5Ghz | H100i | EVGA 980ti | 600w SFX | Ncase M1 | Kraken X31 CPU/GPU | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 ModMic | Acer Predator Z35 35" 21:9 200hz | X52 Pro | Schiit Modi | Schiit Vali