Mysteriet på Greveholm!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2007

Mysteriet på Greveholm!

Hejsan!

Tänkte kolla med alla Sweclockare om ni kollade på Mysteriet på Greveholm när ni var mindre?
I alla fall, jag gjorde det. Och det är sån där skön nostalgisk känsla när man sitter på Youtube och kollar igenom några avsnitt.

Och som de flesta kanske redan vet så börjar Mysteriet på Greveholm II sändas 1 December som årets julkalender.

Ifall det är några som ens är intresserade;

Vilka förhoppningar har ni?
Tror ni att det kommer vara lika bra som 'originalet'?

Jag själv tror att det inte kommer vara lika bra som första då det enbart är spökena som är samma skådespelare, fast det lär vi märka.

(Ja, jag är 19 år.. I och med att jag följde programmet som liten så är det bara kul att se vad detta kommer bli.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008

Mysteriet på Greveholm var ju underbart! Kommer kanske ta mig till att se årets, men då inte på morgonen utan snarare på SVTplay eller liknande.

Sedan så har man ju växt lite sen det gick sist också, och man har andra åsikter nu om vad som är bra/dåligt osv

O2+ODAC - Denon AH-D2000 - Koss Porta Pro
Harman Kardon HK3490 - Had Oy högtalare - 2st Eminence LAB12 slutna baslådor drivna av Behringer iNuke NU6000 MiniDSP och UMIK-1
Min musik/ljudblogg - Phimusic

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av Kalium:

Mysteriet på Greveholm var ju underbart! Kommer kanske ta mig till att se årets, men då inte på morgonen utan snarare på SVTplay eller liknande.

Sedan så har man ju växt lite sen det gick sist också, och man har andra åsikter nu om vad som är bra/dåligt osv

Exakt!

Ja, men det är bara en kul grej att kolla på det i och med att man tyckte om det så pass mycket när man var mindre, hehe.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2001

Var nog den senaste julkalendern jag såg helhjärtat.. Min fru har dock en fetish för det här med julkalendrar så man får väl se ett och annat avsnitt kan jag tänka mig..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2002

Nja jag var ju 29 år gammal när den serien sändes första gången så jag tyckte det var lite för barnsligt.

Däremot kommer jag ihåg Staffan och Bengt, den var kul!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Julstrul_med_Staffan_%26_Bengt

En som gick när jag var ganska liten var "Barnen i Höjden". Minns inget av TV-programmet (har för mig det var ganska trist) men själva kalendern vek man som ett höghus och luckorna var fönster i huset. Minns att jag öppnade alla luckorna i förväg typ 3:e december eller något sådant men till mitt försvar så var jag bara 5 år 1972.

Här är en lista:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Julkalendern_i_Sveriges_Televisi...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
?????
Registrerad
Okt 2003

Har inte hunnit kolla på denna ännu men dom senaste har vart urkorkade man får liksom den där akward känslan man får utav att titta på Teletubbies WTF är det samma sak med denna eller lever den up till MPG1?

Sidenote:
Sunes Jul det var grejer det där både Små som stora kunde fatta humorn i det.

Motherboard:Asrock Z87 Extreme3
Cpu:Intel I5 4670K@4.3Ghz
Memory: Corsair XMS3 12Gig 1600Mhz
Gpu:Asus GTX 1060 3GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klippan
Registrerad
Okt 2005

Bästa julkalender som gått på tven jag såg faktiskt den igen för några dagar sen

Familjen e ju så sjukt härliga

Skickades från m.sweclockers.com

ASUS ROG Strix| Intel® Core™ i7-6700HQ|NVIDIA GeForce GTX1060 6 GB |Samsung SSD 960 EVO 500 GB NVMe M.2|17,3 1920x1080 Gsynk skräm 75hz | DDR4 2133mhz 16 gb ram |
Razer Mamba |Xbox One