Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Nätaggregat vilket håll är bäst?

Hej

Har ett Corsair TX 650W och undrar om fläkten(nätagg) ska vara in mot datorn så den även tar varm luft från datorn eller ska vara så den blåser in värmen?
vilket är bäst??

hoppas ni fattar vad jag menar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006

Nej jag förstår inte. Nätagget vill ha sval luft och om du har ett fläkthål där den suger luft från undersidan tex så ska den vara åt det hållet. Du vill inte att den suger varm luft om den inte måste pga chassits konstruktion

Simlärare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2009

Har du den i toppen eller botten?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotham
Registrerad
Aug 2008

Nätaggregatets fläkt ska helst monteras utåt av chassit, dvs. så den blåser ut den varma luften. Bäst är om det finns ett fläktfilter för att förhindra damm i fläkten också.

#waiting#impatience
⚠ Z-E-N system incoming! ⚠

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av jonnyboy87:

Hej

Har ett Corsair TX 650W och undrar om fläkten(nätagg) ska vara in mot datorn så den även tar varm luft från datorn eller ska vara så den blåser in värmen?
vilket är bäst??

hoppas ni fattar vad jag menar

Skriv vilket chassi du har.

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Feb 2011

Om du har den i botten så ska den normalt sett peka nedåt... I toppen så beror du på om du har fläkthål, ifall inte så måste den peka nedåt. Sen har nog batman fel, i princip alla nätagg suger in luft.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av screamin-daemon:

Skriv vilket chassi du har.

nzxt phantom

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

okej så det är bäst men är det farligt att sätta tvärt om ser att en del gjort detta..ex mitt nätagg lyser blåt skulle vara snyggt omman ser det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av jonnyboy87:

nzxt phantom

Det vettigaste är att sätta den som det är tänkt, dvs så den tar in kall luft från undersidan och skickar ut det baktill.

Klart man kan vända på agget så den tar inifrån lådan, till bekostnad att nättaget kan låta mer när kylningsbehovet ökar och fläkten får arbeta mer.

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av jonnyboy87:

okej så det är bäst men är det farligt att sätta tvärt om ser att en del gjort detta..ex mitt nätagg lyser blåt skulle vara snyggt omman ser det

Då har du inte tx 650V2.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Slaktardej:

Då har du inte tx 650V2.

OJ nej fel av Corsair 600W Gaming series kollade bara på inet sorry

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av jonnyboy87:

nzxt phantom

NZXT Phantom har så pass bra kylförmåga att det nog inte spelar nån större roll hur du vänder på agget (+- ett par grader, vem bryr sig?).

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk