Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Apr 2008

Corsair H100i problem

Jag inhandlade en H100i och till en början fungerade allt väl, men när jag igår uppdaterade den nya mjukvaran för CorsairLINK 2 så började problemen. Oavsett hur jag kopplade kablarna i mitt system kunde systemet inte hitta min H100i och även när jag ominstallerade mjukvaran så fick jag det inte att fungera. Har varit inte på Corsairs forum och försökt med det som andra har gjort till ingen nytta.

Slutligen så hittade inte mitt bios H100i 3-pins RPM sladd när den var kopplad till moderkortet och jag kunde inte boota upp systemet förren jag gått in och gjort en disable för cpu monitoring i just bios. Jag kopplade min gamla DH14 fläktar till moderkortets cpu fan kontakt och då gick dessa i gång utan problem. Tror ni att det kan vara fel eller glapp på just H100i 3-pin RPM sladd och att man ska felanmäla?

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009

Tror dessa kylare till en början har ganska så många barnsjukdommar. Min H80i funkade inte heller som den skulle plus att den kylde väldigt dåligt. Kontakterna lossnade mm. Bara skicka tillbaka och ta igen pengarna och köpa en när det har kommit in en ny leverans som förmodligen fixat de mesta.