Permalänk

Fläktar till Antec Kühler 620?

Har efter mycket velande bestämt mig för att skaffa Antec Kühler 620 och har tänkt använda andra fläktar än vad som ingår. Vad borde jag satsa på? Vill hålla hyfsat låg ljudnivå, har en Noctua-fläkt jag kan använda (har inte namnet framför mig). Ska jag köpa en till Noctua och byta chassifläkt eller ska jag köpa något annat? Kan tänka mig att lägga upp till 400kr på två fläktar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av diarrehampus:

Har efter mycket velande bestämt mig för att skaffa Antec Kühler 620 och har tänkt använda andra fläktar än vad som ingår. Vad borde jag satsa på? Vill hålla hyfsat låg ljudnivå, har en Noctua-fläkt jag kan använda (har inte namnet framför mig). Ska jag köpa en till Noctua och byta chassifläkt eller ska jag köpa något annat? Kan tänka mig att lägga upp till 400kr på två fläktar

Ville först tipsa om att dustin säljer 620 för 299:-
http://www.dustinhome.se/product/5010659295/antec-kuhler-h2o-...

När det gäller fläktar hade jag nog tagit Corsair SP120 eller Gentle Typhoon.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Ville först tipsa om att dustin säljer 620 för 299:-
http://www.dustinhome.se/product/5010659295/antec-kuhler-h2o-...

När det gäller fläktar hade jag nog tagit Corsair SP120 eller Gentle Typhoon.

Tack för det tipset! Köpte två Corsair Sp120 och pumpen för strax över 550kr

Permalänk
Avstängd

Hur tyst är detta paket?

Permalänk

99987a;12924741]Hur tyst är detta paket?[/QUOTE]

Beroende på fläkt: tyst.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
Avstängd

Mycket tystare än en intel med stockkylare?

Permalänk
Medlem

99987a;12924780]Mycket tystare än en intel med stockkylare? :)[/QUOTE]

Mkt

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av diarrehampus:

Har efter mycket velande bestämt mig för att skaffa Antec Kühler 620 och har tänkt använda andra fläktar än vad som ingår. Vad borde jag satsa på? Vill hålla hyfsat låg ljudnivå, har en Noctua-fläkt jag kan använda (har inte namnet framför mig). Ska jag köpa en till Noctua och byta chassifläkt eller ska jag köpa något annat? Kan tänka mig att lägga upp till 400kr på två fläktar

Schytes Gentle Typhoon i 1450 RPM är riktigta höjdare för detta ändamålet! Kör två själv i PnP på min Corsair H60, hör den aldrig ens om CPUn är i 100%!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841